  • 1. Data: 2008-04-15 11:33:42
    Temat: [allegro] sprzedawca odmawia zwrotu pieniedzy za oddany towar (fabrycznie uszkodzony)
    Od: "Flyte" <f...@o...pl>

    Witam,

    na poczatku marca kupilem na allegro (opcja 'kup teraz') telefon komorkowy. Od
    razu tez wplacilem pieniazki za towar i przesylke (198+12). Towar dotarl po
    blisko dwoch tygodniach - wtorek 18. marca.

    Telefon właczylem i funkcjonowal poprawnie przez 2 dni. Po tym okresie, we
    czwartek 20. marca wieczorem, bateria się rozladowała (co jest zrozumiale) i
    telefon sie wylaczyl. Podlaczylem go do ladowarki. Proba uruchomienia nie
    przyniosla skutku. Telefon byl podlaczony około 4-5 godzin. Mimo kilku prob
    uruchomienia (z karta SIM w srodku czy tez bez) ani nie drgnal.

    Telefon w tym czasie był użytkowany w należyty sposób, nie był narażony na
    jakiekolwiek czynniki które mogłyby go uszkodzić (wilgoć, wysoka temperatura,
    uderzenia, upadki etc.). Przypuszczam że telefon (lub ładowarka) ma wadę
    fabryczną.

    Poinformowalem o tym sprzedawce. Zapakowalem i wyslalem towar i list z
    informacja ze anuluje transakcje zakupu powolujac sie na 10 dniowy okres (zakup
    na odleglosc).

    Poczatkowo pan z serwisu twierdzil ze wzrot nie jest mozliwy, bo pudelko jest
    oklejone i nie nadaje sie do dalszej sprzedazy. Poinformowalem go ze takie
    pudelko juz do mnie przyszlo w paczce. Okazalo sie ze pudelko to zostalo
    oklejone przez pana z dzialu wysylek (plus dla firmy za przyznanie sie do tego).

    W odpowiedzi dostalem informacje ze telefon zostal wyslany do serwisu
    producenta. Napisalem maila, ze stanowczo zadam zwrotu pieniedzy za telefon z
    tytulu rejkojmi (art 561 par. 3 KC). Do tej pory srodki nie zostaly wplacone -
    minal blisko miesiac od wyslania reklamacji.

    W miedzyczasie kupilem inny telefon i nie jestem zainteresowany odeslaniem mi
    (prawdopododnie naprawionego) telefonu.

    Jak moge domagac sie zwrotu towaru? Czy zglosic to od razu na policje?
    Allego uruchomilo program ochrony kupujacych, ale warunkiem jest zgloszenie
    faktu na policje.

    Pozdrawiam,

    Flyte

  • 2. Data: 2008-04-15 12:13:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Flyte pisze:

> [...]
    > tytulu rejkojmi (art 561 par. 3 KC). Do tej pory srodki nie zostaly wplacone -
    > minal blisko miesiac od wyslania reklamacji.

    Nie możesz się powoływać na rękojmię, ponieważ - jak sądzę - jesteś
    konsumentem, a rękojmia obowiązuje tylko w relacji firma-firma.
    Powinieneś powołać się na niezgodność produktu z umową, google mają na
    ten temat mnóstwo informacji.

> [...]
    > Allego uruchomilo program ochrony kupujacych, ale warunkiem jest zgloszenie

    Zgłoszenie na policję nic nie da, nie doszło bowiem do przestępstwa.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-04-15 12:20:14
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 15.04.2008 Flyte <f...@o...pl> napisał/a:
    > Jak moge domagac sie zwrotu towaru? Czy zglosic to od razu na policje?

    Policja nie ma tu nic do roboty. Musisz go pozwać w postępowaniu cywilnym.
    Zwróć się do lokalnego oddziału Federacji Konsumentów, powinni pomóc.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2008-04-15 12:24:00
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

> [...]
    > konsumentem, a rękojmia obowiązuje tylko w relacji firma-firma. Powinieneś
    > powołać się na niezgodność produktu z umową, google mają na ten temat

    Ale kolega powołał się na 10 dniowy czas na zwrot towary nie spełniającego
    jego oczekiwań. Z tym że w międzyczasie doszła reklamacja z tytułu gwarancji
    (ale nie wiadomo kto to reklamował skoro kupujący odstąpił od zakupu). Mi
    się wydaje, że chyba brakuje nam paru informacji od kupującego.

    Pozdrawiam Przemek

  • 5. Data: 2008-04-15 12:26:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Przemek Lipski pisze:
> [...]
    > (ale nie wiadomo kto to reklamował skoro kupujący odstąpił od zakupu). Mi
    > się wydaje, że chyba brakuje nam paru informacji od kupującego.

    Raz się powoływał na 10 dni, później napisał, że powoływał się na
    rękojmię. Ogólnie widać, że nie bardzo wie, o co w tym wszystkim chodzi.

  • 6. Data: 2008-04-15 12:38:44
    Od: "Flyte" <f...@o...pl>

    Witam,

    > Przemek Lipski pisze:
    >   Raz się powoływał na 10 dni, później napisał, że powoływał się na
    > rękojmię. Ogólnie widać, że nie bardzo wie, o co w tym wszystkim chodzi.

    zgadza sie: kupujacy nie za bardzo wie o co w tym chodzi, dlatego pisze na
    grupe celem zasiegniecie informacji od bardziej zorientowanych i bieglych w
    obowiazujacym prawie Grupowiczow.

    Przyznam ze interesuje mnie kazda regula ktora jest podstawa do odzyskania
    pieniedzy. Moze to byc regula 10 dni na zwrot, moze to byc rejkojmia na
    podstawie ktorej przysluguje mi zwrot. Nie wiem ktory z tych dwoch przepisow ma
    tu wlasciwe zastosowanie.

    Probowalem sie powolac na zwrot do 10 dni, ale sprzedawca odpisal: "w tej
    chwili zwrot nie jest mozliwy gdyz towar tak czy inaczej byl uzywany. Sprawa
    zostanie rozpatrzona ostatecznie w momencie kiedy towar wroci do nas z serwisu.
    Zalezy od wyniku rozpatrzenia przez ten serwis".

    Co wazne: poczatkowo sprzedawca argumentowal niemozliwosc zwrotu wkutek
    uszkodzenia opakowania (pudelka) - cytat z maila ponizej. Pozniej przyznal ze
    sam go uszkodzil.

    Jak uzywanie towaru ma sie do przywileju zwrotu do 10 dni przy zakupach na
    odleglosc?

    Pozdrawiam,

    Flyte

  • 7. Data: 2008-04-15 12:52:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

> [...]
    > zostanie rozpatrzona ostatecznie w momencie kiedy towar wroci do nas z serwisu.
    > Zalezy od wyniku rozpatrzenia przez ten serwis".

    Sprzedawca się myli lub próbuje Cię oszukać. Stan opakowania ma
    ograniczone znaczenie, fakt używania (w zakresie zarządu zwykłego) żadne.

    > Jak uzywanie towaru ma sie do przywileju zwrotu do 10 dni przy zakupach na
    > odleglosc?

    Masz prawo towar wypróbować, czyli zapoznać się z jego funckjonalnością.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2008-04-15 13:01:00
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

> [...]
    > podstawie ktorej przysluguje mi zwrot. Nie wiem ktory z tych dwoch przepisow ma

    rekojmia ma zastosowanie przy relacjach:
    firma-firma
    czlowiek-czlowiek

    przy relacjach czlowiek-firma maja zastosowanie, inne przepisy.
    10 dni do zwrotu bez podania przyczyny, jesli kupiles od firmy.
    niezgodnosc towaru to co innego, musisz wykazac ze wada istniala
    w momencie sprzedazy. a gwarancja to jeszcze cos innego, to taki
    instrument, ktory daje sprzedawcy pewnosc ze w 60% przypadkow
    z jej tytulu bedziesz reklamowa produkt.

    > Co wazne: poczatkowo sprzedawca argumentowal niemozliwosc zwrotu wkutek
    > uszkodzenia opakowania (pudelka) - cytat z maila ponizej. Pozniej przyznal ze
    > sam go uszkodzil.

    masz to wszystko jakos udokumentowane?

    wyslij wezwanie, listem poleconym za potwierdzeniem odbioru, do zajecia
    stanowiska w tej sprawie. w liscie mozesz dopisac, do wiadomosci PIH
    i UOKiK

    > Jak uzywanie towaru ma sie do przywileju zwrotu do 10 dni przy zakupach na
    > odleglosc?

    no, kto wie?

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com & http://anvilstrike.com

  • 9. Data: 2008-04-15 13:32:12
    Od: "Flyte" <f...@o...pl>

    Witam,

    mam poczucie ze sprzedawca nie respektuje jakichkolwiek regul, bo jest to dla
    niego niewygodne.

    Wyslalem do niego maila z informacja o zwrocie towaru ze wzgledu na jego
    niesprawnosc. wyslalem mu tez link do paragrafu zeby mogl przeczytac. Od tego
    momentu z jego strony cisza.

    Taka transakcja troche podwaza do transakcji internetowych. Kupilem okolo 60
    rzeczy przez internet (aukcje i sklepy), a teraz niestety trafila sie czarna
    owca.

    Pozdrawiam,

    Flyte

  • 10. Data: 2008-04-15 13:37:14
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    Użytkownik "Flyte" <f...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jak uzywanie towaru ma sie do przywileju zwrotu do 10 dni przy zakupach na
    > odleglosc?
    Wcale się nie ma. Art. 7 ustawy (http://merlin.pl/HTML/inne/ustawa.html)
    daje ci możliwość odstąpienia od umowy bez podania przyczyn. Na skutek
    takiego oświadczenia umowę uznaję się za niezawartą.

    --
    Jotte