  • 31. Data: 2009-11-20 23:24:55
    Temat: Re: allegro - pomylka czlowieka
    Od: Jacek <t...@g...com>

    On 19 Lis, 22:57, KRZYZAK <k...@k...pl> wrote:

    > To znaczy wada oswiadczenia woli. Sprawa w tym przypadku jest ewidentna.
    > Normalny czlowiek zawiadomilby sprzedawce o jego pomylce. Cham bedzie
    > licytowal.

    Tu nie chodzi o licytowanie tylko opcje 'kup teraz'. Brat ma teraz
    taki przypadek że wygrał na licytacji kurtkę za 90 zł, a koleś mu
    odpisał że cena minimalna to 500zł i wali ściemę że się pomylił/nie
    umiał ustawić ceny minimalnej. Pewnie chciał oszczędzić na opcji 'cena
    minimalna'. I co z takim delikwentem teraz zrobić?
    http://ds6.ovh.org/drppl.html
    Dziobas RAR PLAYER - odtwarzacz filmów pobierający doskonale
    dopasowane napisy

  • 32. Data: 2009-11-21 02:12:03
    Od: ąćęłńóśżź <u...@w...eu>

    Nijak.
    Zasadą amerkańskiej konstytucyjnej wolności jest, że nie można nikogo zmuszać do
    określonego zachowania (ma to korzenie jeszcze w
    czasach pozbywania się niewolnictwa).
    Czyli do np. sprzedaży dysku po niskiej cenie akurat Tobie.
    Musiałbyć wytoczyć bardzo poważne działa i udowodnić, że z faktu niezrealizowania
    kupna poniosłeś określone konkretne straty,
    wyliczyć te straty i wnioskować o odszkodowanie.
    I to byłaby cenna droga dla ewentualnego polskiego sądu.
    Podobnie z niezrealizowaniem sprzedaży.
    JaC

    -----

    > Swoją drogą, jak takie spektakularne pomyłki kończyły się w naszym kraju/za
    granicą?

  • 33. Data: 2009-11-21 02:15:03
    Od: ąćęłńóśżź <u...@w...eu>

    Ale to tylko w przypadku głośnej medialnie sprawy.
    I SW znów będzie zaskoczona.
    JaC

    -----

  • 34. Data: 2009-11-21 11:51:36
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ąćęłńóśżź u...@w...eu ...

> [...]
    > zmuszać do określonego zachowania (ma to korzenie jeszcze w czasach
    > pozbywania się niewolnictwa). Czyli do np. sprzedaży dysku po niskiej

    juz pal licoh, co ma amerykanska konstytucja do polskiej sprawy.
    Ale jestes pewien - w ameryce mozna podpisac umowe, potem zorientowac sie,
    ze umowa jest dla nas niekorzystna i ot tak, w prosty sposób ja zerwac?
    Conajmniej ciekawe...

  • 35. Data: 2009-11-21 12:24:46
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    p...@p...onet.pl pisze:

> [...]
    > okazja i tyle). Co to znaczy: "transakcja jest nieważna, bo się pomyliłem?"

    Jednak nie zawsze.
    Tu sprawa jest ewidentna.
    Widać co się z czym pomyliło i trudno o jakąkolwiek inną interpretacje
    jak do tego doszło.
    Podobnie wszystkie inne pomyłki o rząd wielkości, gdzie komuś odpadło
    ostatnie zero z ceny, czy źle postawił przecinek.

    Co innego jak towar idzie na aukcje, a najwyższa oferta nie podoba się
    sprzedającemu bo spodziewał się np. ceny 20% wyższej - wtedy faktycznie
    należy rozstrzygać na korzyść kupującego.

    Po prostu co innego jak ktoś przed transakcją strzela gruby błąd, a co
    innego jak ktoś po fakcie próbuje się wycofać z umowy.
    Myślę że w znakomitej większości przypadków bardzo łatwo określić z
    którym przypadkiem mamy do czynienia.

  • 36. Data: 2009-11-21 21:54:25
    Od: "Zygmunt" <...@o...eu>

> [...]
    >umiał ustawić ceny minimalnej. Pewnie chciał oszczędzić na opcji 'cena
    >minimalna'. I co z takim delikwentem teraz zrobić?

    Zgłoś do Allegro, zablokuą mu konto i już zakończy intees sprzedaży kurtek

    z.