  • 11. Data: 2008-07-30 19:13:09
    Temat: Re: allegro i reszta nazewnictwa alle*
    Od: Mar <w...@O...pl>

    Rafał "SP" Gil pisze:

    > To mogę założyć firmę microsof i sprzedawać windowsy ? :)

    Mozesz

  • 12. Data: 2008-07-30 19:13:41
    Od: Mar <w...@O...pl>

    Tristan pisze:
    > W odpowiedzi na pismo z środa 30 lipiec 2008 20:36
    > (autor Mar
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <4890b4b0$0$29614$f69f905@mamut2.aster.pl>):

    > Czyli mogę sobie działać pod nazwami S0ny? Micro$oft?

    A owszem.

  • 13. Data: 2008-07-30 19:34:21
    Od: sawic <s...@w...to.gmail.com>

    g...@g...com pisze:
    > Witam,
    > planuje rozpocząć biznes w sieci, miałaby to być mniejsza lub większa
    > konkurencja dla obecnych serwisów aukcyjnych, a w szczególności dla
    > najmocniejszego - allegro, no i tu powstaje problem, planuje, aby mój
    > serwis nazywał się www.alle*.pl (zamiast gwiazdki, inne 4 literowe
    > słowo niz obecne "gro"), pytanie jest takie, czy czasami allegro nie
    > ma nazwy zastrzeżonej i czy ja mam prawo do użycia słowa "alle" w
    > nazwie serwisu i domenie?

    Cześć,

    Wiem, że to nie w Polsce, ale dzisiaj natknąłem się na takie coś:
    http://digpicz.com/

    W szczególności powinna Cię zainteresować ta treść:
    http://digg.picurls.com/digpicz.pdf

    Dokładnie taki przypadek jak Twój, tyle, że w USA.
    Może na tej podstawie będziesz mógł coś porównać do naszego prawa.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2008-07-30 20:22:44
    Od: Paweł Marcisz <p...@g...com>

    On 30 Lip, 21:13, Mar <w...@O...pl> wrote:

    > Mozesz

    Litości, przeczytajcie prawo własności przemysłowej, zanim zaczniecie
    udzielać takich porad. Jasne, że nie może, co tu za fantastyczne
    teorie wypisujecie z Resistem, Qwertym etc. Znak towarowy uprawnia do
    zakazania posługiwania się nie tylko oznaczeniami identycznymi, ale i
    podobnymi.

  • 15. Data: 2008-07-30 21:15:18
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    > Litości, przeczytajcie prawo własności przemysłowej,

    A mozesz zacytowac fragment, w ktorym ta ustawa odnosi sie do
    nazwy firmy? Nie piszemy o wzorze przeciez.

    Tak przy okazji, fajna prezentacja
    http://archiwum.parp.gov.pl/doc/forum/forum06/formu6
    _1_38.pdf

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com & http://anvilstrike.com

  • 16. Data: 2008-07-30 21:19:13
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    > Czyli mogę sobie działać pod nazwami S0ny? Micro$oft?

    A tak sie mnie skojarzylo... chyba najbardziej znany przyklad,
    poza afera z domena Mikroszoftu

    http://www.orlen.pl/cgi-bin/internet.exe/portal/ep/h
    ome.do?tabId=1
    http://www.monitor.pl/bxa/?id_kategorii=49&kategoria
    =3155

    Jakos zyja, nikt nikomu do gardla nie skacze :P

  • 17. Data: 2008-07-30 21:49:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Paweł Marcisz pisze:

> [...]
    > teorie wypisujecie z Resistem, Qwertym etc. Znak towarowy uprawnia do
    > zakazania posługiwania się nie tylko oznaczeniami identycznymi, ale i

    Hmm... A co powiesz na sprzęt "Powasonic"? Albo firmę Makrosoft?

  • 18. Data: 2008-07-30 22:28:53
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 30 Lip, 22:22, Paweł Marcisz <p...@g...com> wrote:

> [...]
    > teorie wypisujecie z Resistem, Qwertym etc. Znak towarowy uprawnia do
    > zakazania posługiwania się nie tylko oznaczeniami identycznymi, ale i

    W pewnych kategoriach. poto podaje sie numerki w urzedzie czym sie
    firma znajduje. Moze byc firma "Chevrolet" i produkowac zapalki. I
    dopiero gdyby Chevi bylby w stanie wykazac ze produkuja je kiepskie i
    im z tego powodu sprzedaz spada to moga zmusic do zmiany nazwy. Bo
    mowimy o nazwie nie o znaczku.
    Co do domeny malomiekkiego to na grupie tez byl post z linkami gdzie
    sprawa byla wyjasniana. Dopoki pod nazwa microsoft.pl facet sprzedawal
    ziola M$ go nie ruszal, ale jak pojawial sie tam sklep komputerowy to
    wtedy wlasnie uznali ze dzialaja w tej samej branzy i korzystaja z
    marki malomiekkiego. Ale to tez musieli wykazac.

    Co do allegro to polecam w sloniku sprawdzic co to slowo znaczy i ze
    go szpecze od marketinga nie wymyslili.

    P.S. Zgadzam sie z zenkiem nazwa podobna do allegro bedzie zwykla
    podroba tak jak substa ktora jest wizualna podrobka allegro. I pewnei
    taki sam stosunek do tego bedzie. Poza tym nie wroze przyslosci
    konkurencji, co jak co ale jednak molocha i potentata z prawnikami na
    etacie, ktorej nie stac na porade prawna.

  • 19. Data: 2008-07-30 22:33:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 30.07.2008 Tristan <n...@s...pl> napisał/a:
> [...]
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <4890b4b0$0$29614$f69f905@mamut2.aster.pl>):
    > Czyli mogę sobie działać pod nazwami S0ny? Micro$oft?

    Nie możesz i to w dużo mniej trywialnych sytuacjach.
    Np. http://www.rp.pl/artykul/163691.html

    --
    Marcin

  • 20. Data: 2008-07-30 23:15:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 30 Jul 2008, rezist.com wrote:

    > A mozesz zacytowac fragment, w ktorym ta ustawa odnosi sie do
    > nazwy firmy?

    Ja w sprawie formalnej.
    "Nazwą firmy" jest słowo "firma". Zawsze :)
    Tak jak maślaność masła wynosi 100% ;)
    (słowo "firma" ma prawnie zdefiniowane znaczenie, oznaczające
    NAZWĘ właśnie - tego czegoś co określa się mianem "DG").

    > Tak przy okazji, fajna prezentacja
    > http://archiwum.parp.gov.pl/doc/forum/forum06/formu6
    _1_38.pdf

    Thx :)