  • 1. Data: 2009-10-15 14:41:21
    Temat: allegro brak zapłaty za przedmiot
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    Na portalu Allegro wystawiłem na licytację od 1zł przedmiot. Aukcję
    wygrał kupujący z parunastoma pozytywami (ja mam 0 - to moje początki na
    Allegro). W opisie aucji zaznaczone było "płatność z góry". Z
    grzeczności natychmiast po wygranej aukcji (nie czekając na pieniądze)
    wysłałem kupującemu paczkę priotytetową z przedmiotem aucji oraz
    powiadomiłem go o tym mailowo i podałem nr konta do przelewu.

    Ponieważ było bez odzewu, zacząłem dzwonić i.. "numer nieprawidłowy". Po
    trzech dniach zadzwonił kupujący z innego nr telefonu i burknął, że
    zapłaci jak dostanie paczkę i przetestuje przedmiot.

    Mija tydzień, kasy brak, kontaktu z kupującym brak. Teraz już wiem, że
    nie wysyła się przesyłki przed otrzymaniem kasy :/
    proszę Szanowną Grupę o poradę i zarzucenie (w miarę możności) jakimś
    paragrafem.

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 2. Data: 2009-10-15 14:46:07
    Temat: Re: allegro brak zapłaty za przedmiot
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Michał pisze:
> [...]
    > nie wysyła się przesyłki przed otrzymaniem kasy :/
    > proszę Szanowną Grupę o poradę i zarzucenie (w miarę możności) jakimś

    1. Złożenie reklamacji na poczcie - będziesz miał wtedy dowód na to, że
    przesyłka dotarła do adresata
    2. Wezwanie do zapłaty
    3. Sąd.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-10-15 14:52:38
    Od: Stachna <s...@g...com>

    Największa głupota - przeczytaj

    http://sq4egb.w.interia.pl/kr.html

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2009-10-15 15:14:02
    Od: bim-bom <j...@g...pl>

    Michał pisze:
> [...]
    > nie wysyła się przesyłki przed otrzymaniem kasy :/
    > proszę Szanowną Grupę o poradę i zarzucenie (w miarę możności) jakimś

    Oprócz tego co Ci inni poradzili, napisz do Allegro:
    1: bo nie chce płacić
    2: bo ma niepoprawne dane(http://allegro.pl/help_item.php?zoom=N&item=97)
    .

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2009-10-17 13:49:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 15 Oct 2009, Michał wrote:

    > Mija tydzień, kasy brak, kontaktu z kupującym brak. Teraz już wiem, że nie
    > wysyła się przesyłki przed otrzymaniem kasy :/

    A to niekoniecznie i nawet wbrew "domyślnemu" działaniu prawa.
    Równie dobrze jako sprzedający możesz "zapomnieć" wysłać przedmiot
    umowy, prawda?
    Trafienie czy to na oszusta czy na "niewywiązywacza się z umów" nie
    zależy od warunków umowy.

    > proszę Szanowną Grupę o poradę i zarzucenie (w miarę możności) jakimś
    > paragrafem.

    Tekst "wezwanie do zapłaty"?
    Popatrz tak: dzięki operacji przez allegro masz dowód na zawarcie
    konkretnej transakcji. Dużo lepiej, niż ktoś, kto dał się wmanewrować
    w "to może załatwimy poza aukcją, zaoszczędzimy na prowizji".

    pzdr, Gotfryd