  • 31. Data: 2011-07-19 10:20:30
    Temat: Re: allegro, brak towaru na stanie
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (19.07.2011 11:21), cyklista wrote:

    > Jak kupisz u sprzedawcy to się zgodzę. Jednak w 90% kupujesz u
    > pośrednika a nie sprzedawcy, czyli prostymi słowami "przekaże to Pana
    > zamówienie i zapłatę za nie do sprzedawcy w CHinach, żeby Panu ułatwić
    > życie i nie musiał pan sam tego robić"

    Żeby nie poruszać się po abstrakcyjnych przykładach:
    http://tinyurl.com/3r97yzo

    Wg Ciebie kupuję u sprzedawcy czy u pośrednika? Jak dla mnie, jeżelibym
    toto kupił, to byłaby to umowa sprzedaży między mną a kolesiem z allegro.

    p. m.

  • 32. Data: 2011-07-19 10:43:02
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "mvoicem" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Wg Ciebie kupuję u sprzedawcy czy u pośrednika? Jak dla mnie, jeżelibym toto
    > kupił, to byłaby to umowa sprzedaży między mną a kolesiem z allegro.

    Mnie zastanawia jedna rzecz. Czemu nie informują, że dają np. 5 letnią gwarancję
    na swoje produkty. Jednak z zastrzeżeniem, że trzeba wysłać do chin a za
    przesyłkę płaci właściciel towaru.
    Właściciel przynosi do sklepu i mówi, że chce skorzystać z gwarancji.
    Sklep przyjmuje towar i po tygodniu dzwoni do właściciela i żąda za przesyłkę ok
    350zł. :)
    Jak konsument skorzystał z gwarancji to nie może od tak sobie zmienić na
    niezgodność towaru z umową. :)

  • 33. Data: 2011-07-19 10:43:11
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 19.07.2011 12:20, mvoicem pisze:
    > Wg Ciebie kupuję u sprzedawcy czy u pośrednika? Jak dla mnie, jeżelibym
    > toto kupił, to byłaby to umowa sprzedaży między mną a kolesiem z allegro.

    A koleś, jak sam pisze, nie stacjonuje w Cudogrodzie:

    MAM NA IMIĘ PIOTR

    OD KILKU LAT NA STAŁE MIESZKAM I PRACUJĘ W WIELKIEJ BRYTANII TU
    ZAŁOŻYŁEM RODZINĘ I PŁACE PODATKI.POLSKA ZAWSZE JEST W MYM SERCU JAKO
    OJCZYZNA ALE NIESTETY ODWIEDZAM JĄ JUŻ TYLKO NA WAKACJE.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 34. Data: 2011-07-19 10:44:36
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

  • 35. Data: 2011-07-19 11:10:08
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2011-07-19 12:20, mvoicem pisze:

    > Wg Ciebie kupuję u sprzedawcy czy u pośrednika?

    Oczywiście u sprzedawcy.

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 36. Data: 2011-07-19 12:33:07
    Od: cyklista <c...@k...pl>

> [...]
    >
    > Wg Ciebie kupuję u sprzedawcy czy u pośrednika? Jak dla mnie, jeżelibym
    > toto kupił, to byłaby to umowa sprzedaży między mną a kolesiem z allegro.

    To akurat zły przykład, bo on deklaruje że sam załatwia reklamacje,
    gwarantuje brak cła, może wysłać też z polski bądź UK itd.. to jest coś
    pośredniego między sprzedawcą a pośrednikiem, znajdź sobie przykłady
    gdzie piszą wprost że towar jest z chin, tam się załatwia wszelkie
    reklamacje, może byc cło a oni są tylko osobami tworzącymi stronę u nas
    i pomagające załatwić formalności tej sprzedaży.

  • 37. Data: 2011-07-20 09:14:56
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Tue, 19 Jul 2011 14:33:07 +0200, cyklista napisał(a):

    > znajdź sobie przykłady gdzie piszą wprost że towar jest z chin,

    Kurde, a wydaje Ci się że np. smartfony Nokia produkowane są w naszym
    kraju? I jakie znaczenie ma skąd pochodzi towar?

    > tam się załatwia wszelkie reklamacje, może byc cło

    Opowiadasz herezje.

    > a oni są tylko osobami tworzącymi stronę u nas

    ROTFL
    Jesteś mi winien za czyszczenie oplutego monitora :)

    > i pomagające załatwić formalności tej sprzedaży.

    Więc czym/kim jest sprzedawca w pierwszym z brzegu sklepiku osiedlowym?
    Jest dokładnie osobą która "pomaga" przy zakupie jakiegoś towaru, rzeczy
    etc. Ten sprzedawca ze sklepiku gdzies tam coś kupuje, transportuje,
    wystawia i sprzedaje to Tobie. Jak będzie miał potrzebę to "zamówi" Ci
    nawet coś czego nie ma w chwili obecnej na stanie, ale żeby zadowolić
    klienta (i przy okazji zarobić) zrobi wiele. Nawet żebyś nie musiał
    przychodzić do jego sklepu - poda Twój adres by towar dotarł bezpośrednio
    do Ciebie :))))

    Hehehehe
    To co jakiś jełop sobie wypisuje w opisie, nie znaczy że to jest prawda
    objawiona :)

  • 38. Data: 2011-07-20 09:23:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-20 11:14, Kamil pisze:
    > ROTFL
    > Jesteś mi winien za czyszczenie oplutego monitora:)

    Zawsze opluwasz monitor, jak nie rozumiesz jakiegoś postu?

    --
    Liwiusz

  • 39. Data: 2011-07-20 10:59:33
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Kamil napisał:

> [...]
    > do Ciebie :))))
    >

    > Hehehehe
    > To co jakiś jełop sobie wypisuje w opisie, nie znaczy że to jest prawda

    Czyli według twojej definicji sprzedawcy: Ty na moją prośbę "podajcie
    proszę gdzie kupić internetowo X" wklejasz link do allegro lub jakiegoś
    sklepu. Ja go klikam wpłacam na podane tam konto i towar przychodzi do
    mnie. W razie reklamacji udzerzam do Ciebie bo to ty jesteś sprzedwacą,
    przecież pomogłeś mi w zakupie.

  • 40. Data: 2011-07-20 16:31:39
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (20.07.2011 12:59), cyklista wrote:

> [...]
    > sklepu. Ja go klikam wpłacam na podane tam konto i towar przychodzi do
    > mnie. W razie reklamacji udzerzam do Ciebie bo to ty jesteś sprzedwacą,

    Nie, bo nie jest nawet pośrednikiem. Ani nie wpłacasz mu żadnej kasy,
    ani też on nie oferuje on nic do sprzedaży.

    p. m.