  • 21. Data: 2008-01-17 11:54:33
    Temat: Re: alkomat w pracy
    Od: "Steel" <d...@K...pl>

    > Ciekaw jestem jaki poziom/rodzaj kontroli stałby się dla ciebie nie do
    > zaakceptowania?
    > Jakby ci w robocie zmienili nagle regulamin i zaczęli na jego "mocy"

    wybacz ale czy pracowales kiedykolwiek w jakims zakladzie pracy gdzie jest
    regulamin?
    jesli regulamin sie zmienia zostajesz o tym powiadomiony i muszisz podpisac
    stosowne oswiadczenie ze sie zgadzasz.
    Stanowi on zalacznik umowy o prace i tyle.

    > pobuszowali) czy może sprawdził czy mają prawo i poszukał możliwości
    > zanegowania tego?

    Z reguly takich mozliwosci szukaja ci co wlasnie maja cos do ukrycia,
    jednak twoj przyklad byl wyjatkowo glupi i narusza inne prawa.

    Steel

  • 22. Data: 2008-01-17 12:02:50
    Od: "Steel" <d...@K...pl>

    > No więc *prawny pacanie*: W opisanym przypadku nie nastąpiła ta

    widac ze kultura osobista u ciebie nie istnieje.
    Umiejetnosc dyskusji takze.

    > sekwencja czyli niedopuszczenie do pracy i pracownik żądający badania.

    > Badania żądał pracodawca (według opisu: prewencyjnego badania
    > wszystkich pracowników) do czego prawa nie daje mu *to co
    > zacytowałeś*.

    Mistrzu jak widze kierowce ktory zachowuje sie jak pijany na drodze od razu
    dzwonie na policje.
    Oni maja obowiazek sprawdzic jego trzezwosc... dlaczego wiec pracodawca nie
    moglby sprawdzic kierocy pojazdu sluzbowego gdy ten moglby byc po spozyciu?

    > Jeśliby wszyscy pracownicy przyszli by do pracy "na bani" to pierwszym
    > do wyrzucenia powinien być *szef*.

    LOL rozumiem ze szef kazal im na bani przyjsc.

    Wez sie nie osmieszaj

    I przeczytaj netykiete...

    Steel

  • 23. Data: 2008-01-17 12:19:56
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    "Steel" <d...@K...pl> writes:

    > widac ze kultura osobista u ciebie nie istnieje.
    > Umiejetnosc dyskusji takze.

    Dostosowuje swój poziom do poziomu oponenta i to nie do końca.
    Nie widać?

> [...]
    > Oni maja obowiazek sprawdzic jego trzezwosc... dlaczego wiec pracodawca nie
    > moglby sprawdzic kierocy pojazdu sluzbowego gdy ten moglby byc po

    Widzisz jednego (być może) pijanego kierowce na parkingu przed supermarketem.
    Wzywasz policję do przebadania *wszystkich* kierowców z tego wielkiego parkingu?

    W tym wątku nie dyskutujemy tak jak chcesz to przedstawić o badaniu
    *jednego* pracownika sprawiającego wrażenie pijanego tylko o badaniu
    pracowników jak leci (praktycznie wszystkich). Z (efektywnego) prawa do
    pierwszego nie wynika *wcale* prawo do drugiego.
    Czy ta różnica aż tak strasznie przeciąża twoje jakże niezwykle skromne
    i ograniczone zdolności pojmowania?

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@p...onet.pl : a...@x...wp.pl
    Biednym jest nie ten, kto ma mało,

  • 24. Data: 2008-01-17 16:51:47
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

    z calym szacunkiem ale
    widze ze dyskusja staje sie malo merytoryczna:(((
    ja chyba odmowie przy nastepnej okazji dmuchania i zobacze co bedzie dalej,
    oczywiscie co by niebylo bede prosil o wskazanie konkretnych podstaw
    prawnych i albo ja albo szef sie czegos nauczy:)
    chyba ze macie inny pomysł ? :)

  • 25. Data: 2008-01-17 17:12:10
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    "pawel" <p...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > oczywiscie co by niebylo bede prosil o wskazanie konkretnych podstaw
    > prawnych i albo ja albo szef sie czegos nauczy:)

    Możesz pójść po linii publicznego pomówienia/zniesławienia:
    Jeśli pracodawca *żąda* lub przymusza do badania alkomatem a ty jesteś
    trzeźwy (jak i dominująca większość z rzeszy masowo współbadanych) to
    możez pójść po linii oskarżenia pracodawcy o zniesławienie.

    Według przytoczonych przepisów pracodawca by móc coś zrobić powinien być
    przekonany że *konkretny* pracownik jest "pod wpływem", jeśli pracownik
    nie jest to znaczy że pracownik został publicznie zniesławiony przez
    pracodawce nieuzasadnionym (a publicznie wyrażonym) podejrzeniem o bycie
    pijanym. Atak prawny po linii zniesławienia powinien być ułatwiony
    "masowymi" badaniami pracowników bez *bardzo dobrego* uzasadnienia.

    Nie wróże ci bardzo wysokich szans na liczącą się finansowo wygraną
    *w sądzie* ale pracodawca może bardzo "zmięknąć" w obliczu takiego
    *publicznego* procesu i całkiem możliwej ogólnopolskiej "reklamy".

    A temu pracodawcy szczerze życzę by jakiś pracownik po "wrogim
    rozstaniu" (z innych powodów) wytoczył mu taki proces z czystej
    ludzkiej złośliwości oraz toczył go *latami* przez wszystkie instancje
    łacznie ze Sztrasburgiem.

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@p...onet.pl : a...@x...wp.pl
    Rozkosze, jakie mężczyzna czerpie z miłości, są o tyle uboższe od doznań

  • 26. Data: 2008-01-17 18:30:19
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Dostosowuje swój poziom do poziomu oponenta i to nie do końca.
    > Nie widać?

    Jasne, że widać.
    Żeś niewychowany kmiot.

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 27. Data: 2008-01-17 18:43:25
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    "Nostradamus" <l...@p...fm> writes:

    > Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <a...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:87ve5sod8z@vincent.fsf.hobby-site.com...

    > Jasne, że widać.
    > Żeś niewychowany kmiot.

    Kultura wymaga cierpliwości. Osobnicy "niewystarczająco lotni" do
    zrozumienia różnicy między "wymuszeniem" badania alkomatem na jednym
    pracowniku "mogącym wyglądać na pijanego" (pod groźbą domniemania winy
    czyli uznania za pijanego) a badaniem wszystkich pracowników jak leci
    nie zasługują na cierpliwość.

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@p...onet.pl : a...@x...wp.pl
    Wyjcie! Poczujecie się młodsi o miliony lat.

  • 28. Data: 2008-01-17 19:44:46
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > rozstaniu" (z innych powodów) wytoczył mu taki proces z czystej
    > ludzkiej złośliwości oraz toczył go *latami* przez wszystkie instancje

    rozważe tez taka opcje bo to dmuchanie bardzo mi sie nie podoba i czuje sie
    tym upokorzony bo nie moge pojac czym uprawdopadabniam podejrzenie szefa ze
    niby pijany jestem w pracy? to załosne i uwlacza mojej godnosci:(((

  • 29. Data: 2008-01-17 19:55:18
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fmnfo3$g45$2@mx1.internetia.pl Steel
    <d...@K...pl> pisze:

    > wybacz ale czy pracowales kiedykolwiek w jakims zakladzie pracy gdzie
    > jest regulamin?
    Co mam wybaczyć? Nonsensowne pytanie?
    Wybaczam.
    Dodam, że w jednym z miejsc pracy byłem przedstawicielem z ramienia strony
    związkowej w uzgadnianiu regulaminu pracy, a potem jego zmian.

    > jesli regulamin sie zmienia zostajesz o tym powiadomiony
    Coś podobnego! Poważnie?

    > i muszisz
    > podpisac stosowne oswiadczenie ze sie zgadzasz.
    Jedno zdanie, dwa błędy.

    > Stanowi on zalacznik umowy o prace i tyle.
    Wcale nie musi.
    Ograniczone masz, jak widzę, pojęcie o regulamine pracy.

    > Z reguly takich mozliwosci szukaja ci co wlasnie maja cos do ukrycia,
    > jednak twoj przyklad byl wyjatkowo glupi i narusza inne prawa.
    Nie wszystko co wydaje ci się głupie jest takim w istocie, a łatwo o
    podejrzenie, iż jest wręcz przeciwnie.
    Po prostu nie zrozumiałeś jaką myśl podsuwam - może ci to bieliźniane
    przerysowanie utrudniło, a może coś innego.

    --
    Jotte

  • 30. Data: 2008-01-17 20:03:59
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    "pawel" <p...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > tym upokorzony bo nie moge pojac czym uprawdopadabniam podejrzenie szefa ze
    > niby pijany jestem w pracy? to załosne i uwlacza mojej godnosci:(((

    Tylko szczerze ci radzę porozmawiać z *prawnikiem* który miałby cię
    reprezentować w takiej sprawie zanim zrobisz cokolwiek *publicznie*.
    Jak się wchodzi w coś takiego to lepiej być przekonanym że się potem
    nie będzie "skamleć", bo może być "różnie".

    Ja nie cierpię fachowców od czegokolwiek którzy nie potrafią ocenić
    *ryzyka* że wyjdzie nie tak jak miało wyjść albo ukrywają je przed
    klientem.

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@p...onet.pl : a...@x...wp.pl
    Jak pchły skaczą myśli z człowieka na człowieka. Ale nie każdego gryzą.