  • 1. Data: 2007-09-13 08:46:11
    Temat: alkohole, cesje itd..
    Od: "strzeli" <i...@n...pl>

    WItam

    Mam następujący problem.

    Planuję otwarcie sklepu (póki co TYLKO internetowego) oferującego rózne
    alkohole świata.
    I teraz szybkie pytania:
    1) ile wynosi koncesja na sprzedaż alkoholu? Od czego zależy jej wartość,
    jest to opłata roczna? Jednorazowa?

    2) ma to być sprzedaż tylko online, nie mam zamiaru sprzedawac towaru na
    ulicy czy tez rozlewac, czyli nie jest to koncesja stricte "barowa" czy to
    ma jakies znaczenie?

    3) jakie warunki nalezy spelnic aby prowadzic sprzedaz internetowa alkoholi?

    z poważaniem
    Łukasz

  • 2. Data: 2007-09-13 09:09:33
    Temat: Re: alkohole, cesje itd..
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 13.09.2007 strzeli <i...@n...pl> napisał/a:
> [...]
    > ma jakies znaczenie?
    >
    > 3) jakie warunki nalezy spelnic aby prowadzic sprzedaz internetowa alkoholi?

    To stary problem. Po pierwsze koncesja jest wydawana na sprzedaż w
    konkretnym miejscu. Przy wysyłce można to różnie interpretować. Po drugie -
    jak zamierzasz sprawdzać wiek odbiorcy? Jedna prowokacja konkurencji i
    tracisz koncesję.
    --
    Samotnik
    http://www.pachnidelko.pl/

  • 3. Data: 2007-09-13 10:49:15
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "strzeli" <i...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ma jakies znaczenie?
    >
    > 3) jakie warunki nalezy spelnic aby prowadzic sprzedaz internetowa

    witam

    niestety nie jest możliwa sprzedaż hurtowa i detaliczna alkoholu w inny
    sposób, niż bezpośrednio; należy mieć punkt sprzedaży takiego alkoholu z
    magazynem do jego przechowywania; szczegóły określają stosowne przepisy
    ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi; zatem
    sprzedaż alkoholu na odległość jest po prostu zakazana;
    wysokość opłaty za zezwolenie na sprzedaż alkoholu reguluje także ww.
    ustawa; zezwolenie jest wydawane na czas onzaczony i zawsze na danego
    przedsiębiorcę; w razie gdy przedsiębiorca utraci byt prawny (np.
    likwidacja), wówczas także zezwolenie na sprzedaż alkoholu wygasa z mocy
    prawa;

    pzdr

  • 4. Data: 2007-09-13 12:25:54
    Od: "strzeli" <i...@n...pl>

> [...]
    > drugie -
    > jak zamierzasz sprawdzać wiek odbiorcy? Jedna prowokacja konkurencji i

    hehe nie przesadzaj;] jakby tak miałoby byc to nikt by nie mial sklepu a
    kilka jest..;]
    miejsce sprzedazy - miejsce firmy to logiczne chyba;-) przeciez to miejsce
    sprzedazy a nie spozycia;-)))

    a co do weryfikacji - chociazby NIP'em, kazdy sklep powinien miec regulamin
    i napewno konkurencja nie moze robic prowokacji, tzn moze ale konsekwencje
    tego napewno nie bede takie jak mowisz....

    to tak jakby user X w portalu wp.pl pod newsem o Lechu Kaczyskim skomentowal
    go np wyzwiskami itd... i co zamykamy portal za obraze prezydenta;-)

    oki starczy, dziekuje za komentarz.

    z poważaniem
    Łukasz

  • 5. Data: 2007-09-13 12:27:37
    Od: "strzeli" <i...@n...pl>

    a mozesz mi powiedziec gdzie moge zglosic sie z takim zapytaniem (do
    jakiegos urzedu)

    bo przepraszam, ale tak po przyjacielsku Ci nie wierze jakos... aby internet
    w tej amterii byl tak dyskryminowany,
    serdecznie dziekuje.

    z poważaniem
    Łukasz

  • 6. Data: 2007-09-13 16:20:34
    Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > bo przepraszam, ale tak po przyjacielsku Ci nie wierze jakos... aby
    > internet w tej amterii byl tak dyskryminowany,

    witam

    to czy mi wierzysz, czy nie, to nie ma znaczenia - ja mówię tak jak stanowi
    powołana przeze mnie poprzednio ustawa i z nią się warto zapoznać; skoro
    ustawa stanowi, że chodzi o sprzedaż bezpośrednią, a nie na odległość, to
    chyba sprawa jest oczywista, że internetem nie możesz sprzedawać alkoholu,
    jak np. płyty CD, książki, które potem dostarczy Poczta Polska czy inny
    przewoźnik;
    ale jeżeli nie wierzysz ustawie, to skorzystaj z pomocy urzedu miasta w
    którym mieszkasz - tam zapewne skierują cię gdzie trzeba, wględnie sami
    poinformują o tym, co będziesz chciał

    pzdr

  • 7. Data: 2007-09-13 16:25:54
    Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "krzysiek" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:fcbo9o$5ti$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > ale jeżeli nie wierzysz ustawie, to skorzystaj z pomocy urzedu miasta w
    > którym mieszkasz - tam zapewne skierują cię gdzie trzeba, wględnie sami

    poza tym przez internet może kupić alkohol osoba nietrzeźwa lub poniżej 18
    roku życia, skąd wiesz ile będzie miała lat taka osoba, zawsze może skłamać;
    no chyba że masz patent na to, bo jeżeli nie, a sprzedaż to nieletniemu lub
    nietrzeźwemu, to zezwolenie zostanie obligatoryjnie cofnięte; stąd ustawa
    zastrzega dla alkoholu tzw. sprzedaż bezpośrednią, co ja rozumiem jako taką,
    że kupujący przychodzi do twego sklepu zmaterializowanego w postaci budynku
    a nie strony internetowej i kupuje z półki alkohol; ty go widzisz, on cię
    widzi; poza tym alkoholu nie wolno sprzedawać na kredyt ani pod zastaw - jak
    zatem rozwiążesz problem płatności za alkohol; jakoś nie moge sobie to
    wyobrazić w zgodzie z literą prawa

    możesz mi więc nie wierzyć, nie dbam o to, ale ja ci mówię, jak stanowi
    ustawa i dla własnego dobra radzę ci się z nią zapoznać, bo nieznajomość
    prawa szkodzi - w tym przypadku także odpowiedzialnością karną

    pzdr

  • 8. Data: 2007-09-13 22:21:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "strzeli" <i...@n...pl> napisał w wiadomości

    Ponieważ nie wierzysz kolegom, którzy piszą, że się nie da, to zalecam Ci
    lekturę art. 9(6) Ustawy o wychowaniu w trzeźwości i (...).

    "Sprzedaż detaliczną napojów alkoholowych, zawierających powyżej 4,5%
    alkoholu (z wyjątkiem piwa) przeznaczonych do spożycia poza miejscem
    sprzedaży, prowadzi się w punktach sprzedaży, którymi są:
    1) sklepy branżowe ze sprzedażą napojów alkoholowych,
    2) wydzielone stoiska - w samoobsługowych placówkach handlowych o
    powierzchni sprzedażowej powyżej 200 m2,
    3) pozostałe placówki samoobsługowe oraz inne placówki handlowe, w których
    sprzedawca prowadzi bezpośrednią sprzedaż napojów alkoholowych."

    Tu nie ma miejsca na sprzedaż wysyłkową. Zauważ, że wprost w pkt. 3
    napisano, że to ma być sprzedaż bezpośrednia. Tak więc po prostu na
    sprzedaż wysyłkową nie dostaniesz zezwolenia. Trudno sklep internetowy
    zakwalifikować do branżowego czy samoobsługowego.

    Takie problemy, jak to, że nie wiadomo do której gminy się zwrócić o
    zezwolenie (bo nadal jednoznacznie nie wiadomo, gdzie dochodzi do zawarcia
    transakcji zawieranej na odległość) czy sygnalizowany przez innych kłopot z
    ustaleniem wieku kupującego są drugorzędne i wywodzą się właśnie z owego
    przepisu.

  • 9. Data: 2007-09-13 22:42:50
    Od: gonzo_102 <g...@W...TO.o2.WYTNIJ.pl>

    Dnia Thu, 13 Sep 2007 18:25:54 +0200, krzysiek napisał(a):

> [...]
    > zatem rozwiążesz problem płatności za alkohol; jakoś nie moge sobie to

    hm... tak się przyglądam całej sprawie i problemy natury technicznej mozna
    rozwiązać w następujący sposób:
    1) Przesyłki dostarcza firma kurierska i kurier musi sprawdzić dowód
    osobisty odbiorcy przed wydaniem przesyłki i jeżeli dane się zgadzają
    wydaje ją - z podobnej opcji korzystają firmy przy podpisywaniu umowy przez
    kuriera.
    2) Problem sprzedaży na kredyt jak dla mnie nie istnieje - płatność
    przelewem powoduje że kupujący płaci przed odbiorem towaru, czyli
    tranzakcja jest legalna, natomiast płatność przy odbiorze następuje w
    momencie rzeczywistej sprzedaży (odbioru) alkoholu, czyli kredytu nie ma -
    najwyżej dłużysz czas przekazania pieniędzy, jednak sytuacja jest taka sama
    jak przy płatności kartą płatniczą w normalnym sklepie.

    Poza tym działaja w polskim internecie sklepy sprzedające m.in. wina przez
    internet i nie słyszałem o ich problemach z koncesją - pozatym w
    regulaminie widnieje informacja że trzeba mieć ukończone 18 lat żeby
    dokonać zakupu i nikt dokładniej nie sprawdza wieku kupujących.

    --
    Pozdr.
    gozno_102

  • 10. Data: 2007-09-14 06:20:55
    Od: "strzeli" <i...@n...pl>

    > to czy mi wierzysz, czy nie, to nie ma znaczenia

    Napisałem że przyjacielsko nie wierze, czyli serdecznie dziekuje za podjecie
    dialogu.

    Nasuwa się zatrem pytanie, co robia w sieci sklepy typu
    www.alkoholeswiata.com , http://www.swiatalkoholi.pl/index2.php (ktore nie
    dzialaja od dzis w branzy)

    weryfikowac osoba pelnoletnia mozna po peselu, mysle tez ze mozna napisac
    regulamin ze osoba dana potwierdza pelnoletnosc zamowieniem itd...
    Gorzej jest faktycznie ze sprawdzeniem trzezwosci takiej osoby...:(
    h mm no to mam problem:/

    z poważaniem
    Łukasz