  • 1. Data: 2002-09-04 11:05:51
    Temat: alkohol+samochod=:(((
    Od: m...@o...pl

    Witam

    Czy mial ktos w ostatnim czasie taka przygode (zdarzenie) WYPADEK
    ze zlapala go policja jak jechal samochodem po uzyciu alkoholu.Interesuje mnie,
    jaka jest procedura karna takiego zdarzenia?

    Czy ma znaczenie ze sie jechalo nie swoim samochodem,na ile zabieraja prawko,
    od czego to zalezy itp.

    POZDRAWIAM
    --
    Marek
    m...@o...pl

  • 2. Data: 2002-09-04 11:21:28
    Temat: Re: alkohol+samochod=:(((
    Od: "Miko" <m...@y...com>

    <m...@o...pl> wrote in message
> [...]
    | jaka jest procedura karna takiego zdarzenia?
    |
    | Czy ma znaczenie ze sie jechalo nie swoim samochodem,na ile zabieraja
    Jest to przestępstwo (żadna przygoda, zdarzenie), za które sąd grodzki
    orzeka przewidziane
    w KK kary. Czyj był samochód - nie ma znaczenia...
    Kara zależy od postawy oskarżonego. Jeżeli się stawia to dostanie maks.
    Policja każe dmuchać, zabiera kluczyki i dowód rej. za pokwitowaniem do
    odbioru z parkingu policyjnego,
    delikwenta puszcza po spisaniu danych do wniosku do sądu lub wywozi do
    Matysiaków.

  • 3. Data: 2002-09-04 11:48:29
    Od: kam <k...@p...onet.pl>

    Miko napisa_(a):
    > orzeka przewidziane
    > w KK kary. Czyj był samochód - nie ma znaczenia...
    > Kara zależy od postawy oskarżonego. Jeżeli się stawia to dostanie maks.

    Nie strasz ;)
    A kara - na pewno utrata prawa jazdy na jakiś czas, prawdopodobnie
    jakieś pozbawienie wolności w zawieszeniu, choć jak bardzo dobrze
    pójdzie skończy się grzywną, nawiązka (tak 500-1000zł). Wysokość zależy
    w pewien sposób od stanu upojenia.
    Jeśli zdarzenie było oczywiste proponuje dogadywać się z prokuratorem
    (zgoda na wymierzenie określonej kary) lub z sądem - dobrowolne poddanie
    się karze.

    KG

    KG

  • 4. Data: 2002-09-04 12:28:12
    Od: "Grzegorz Lipnicki" <g...@w...pl>

    > mnie,

    > prawko,
    > Jest to przestępstwo (żadna przygoda, zdarzenie), za które sąd grodzki
    > orzeka przewidziane
    > w KK kary.

    bądźmy precyzyjni:
    "po użyciu" - to od 0,2%o do 0,49...%o;
    to jest - IMHO - jeszcze wykroczenie;

    przestępstwo zaczyna się od "stanu nietrzeźwości",
    tj. od 0,5%o;

    zatem pytanie:
    ile wydmuchano?

  • 5. Data: 2002-09-04 14:42:47
    Od: kam <k...@p...onet.pl>

    Grzegorz Lipnicki napisa_(a):
    > bądźmy precyzyjni:
    > "po użyciu" - to od 0,2%o do 0,49...%o;
    > to jest - IMHO - jeszcze wykroczenie;
    >
    > przestępstwo zaczyna się od "stanu nietrzeźwości",
    > tj. od 0,5%o;
    >
    > zatem pytanie:
    > ile wydmuchano?

    i czy alkomat miał atest....

    KG

  • 6. Data: 2002-09-05 08:04:30
    Od: "Adalbert " <m...@N...gazeta.pl>

    kam <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    > m...@o...pl napisa_(a):
    >
    > Jeśli alkomat nie miał atestu to wynik badania nie może być chyba
    > dowodem w sprawie. Jeśli było to jedyne badanie to nie ma na czym oprzeć
    > wniosku o ukaranie.
    Przykro mi ale to nie ma znaczenia. Jezeli podczas badanie nie sprawdził
    atestu to na rozprawie pokażą mu atest ( ważny ) tylko niekoniecznie z tego
    alkomatu którym go badano. Sędzia sprawę atestu oleje ( bo policja takowy
    przedstawi).
    To trzeba widzieć wcześniej i sprawdzić na miejscu.

    > Wydruk z badania (pewnie z numerem almatu) musi być w aktach sprawy.
    > Można podnieść ten problem przed sądem. Ale tak naprawdę nie wiem czy to
    > skuteczna i najlepsza droga obrony.
    >
    > A cała sprawa skończy się pewnie grzywną (bo 0,3 to tylko wykroczenie) i
    > zakazem prowadzenia pojazdów (z zaliczeniem okresu do sprawy).
    Przykro mi, nie ma wydruków w bardzo wielu przypadkach.
    Trzeba naprawde byc czujnym żeby się nie dać wrobić.
    Wrobienie kogoś w jazdę po spożyciu jest bardzo proste jezeli ofiara nie zna
    zasad badania alkotestem.
    zanam z autopsji.
    pzdr