  • 21. Data: 2004-08-16 12:10:21
    Temat: Re: alkohol przez internet
    Od: "joanna g." <f...@g...pl>

    Do duszabar

    Rzeczywiscie kompletna bzdura! Cenna uwaga.
    Postaram sie to szybciutko usunac.
    Moge sie jedynie usprawiedliwic, ze kiedy powstawaly te interpretacje (
    chcialam napisac ze nie bylo mnie jeszcze na swiecie, ale nie bede sie az
    tak odmladzac), nie mialam wplywu na ich tresc.

    Pozdrawiam i dziekuje za zauwazenie tej bzurnej i wprowadzajacej w blad
    informacji. Zobacze czy nie ma takich wiecej...

    Joanna Grynfelder

  • 22. Data: 2004-08-16 12:12:48
    Od: "joanna g." <f...@g...pl>

    A nie pomylilo mi sie.
    Np. zezwolenie na tzw. katering, czyli dostarczanie zywnosci pod wskazany
    adres.
    - brak okreslenia konkretnego miejsca prowadzenia dzialalnosci
    - nie trzeba spelniac wymogow sanitarnych
    -nie obowiazuja limity ani zasady usytuowania

    J.G

  • 23. Data: 2004-08-16 12:35:41
    Od: "joanna g." <f...@g...pl>

    Do duszabar

    Ten link to staroc, adres wpisany recznie rzeczywiscie pokazuje strone ale
    ..z archiwum. Strona jest na serwerze, ale nie dojdziesz do niej przez
    www.parpa.pl bo juz zostala usunieta jakis czas temu. Znajdowala sie w
    dziale pytania z gmin - nie ma teraz nawet takiej rubryki.
    Aktualne FAQ znajduja sie w dziale gminy - rekomendacje.

    ps. przedstawiana na forum opinia to moja opinia, a nie instytucji w ktorej
    pracuje ( jeszcze 2 tyg ;-)! I wielokrotnie bywam delikatnie mowiac karcona
    za niepoprawnosc polityczna. Nie uderzaj wiec osobiscie we mnie jako
    instytucje bo nia nie jestem!

    pozdrawiam
    J.G

  • 24. Data: 2004-08-16 13:01:52
    Od: duszabar <d...@k...chip.pl>

    Użytkownik joanna g. napisał:

> [...]
    > - nie trzeba spelniac wymogow sanitarnych
    > -nie obowiazuja limity ani zasady usytuowania

    Art 18
    7.

    6. Warunkiem prowadzenia sprzedaży napojów alkoholowych do spożycia w
    miejscu lub poza miejscem sprzedaży jest:

    1. posiadanie zezwolenia, o którym mowa w ust. 1, <<<<<<<<<TU
    2. wniesienie opłaty, o której mowa w art. 11[1],
    3. zaopatrywanie się w napoje alkoholowe u producentów i
    przedsiębiorców posiadających odpowiednie zezwolenie na sprzedaż hurtową
    napojów alkoholowych,
    4. w terminach do dnia 1 lutego, 1 czerwca, 1 października każdego
    roku kalendarzowego objętego zezwoleniem, okazanie przedsiębiorcy
    zaopatrującemu dany punkt sprzedaży napojów alkoholowych odpowiedniego
    zaświadczenia potwierdzającego dokonanie opłaty, o której mowa w art.
    11[1], wydanego przez gminę,
    5. posiadanie tytułu prawnego do korzystania z lokalu, stanowiącego
    punkt sprzedaży,
    6. wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie objętym
    zezwoleniem tylko przez przedsiębiorcę w nim oznaczonego i wyłącznie w
    miejscu wymienionym w zezwoleniu,
    7. zgłaszanie organowi zezwalającemu zmian stanu faktycznego i
    prawnego, w stosunku do danych zawartych w zezwoleniu, w terminie 14 dni
    od dnia powstania zmiany,
    8. prowadzenie sprzedaży w punkcie sprzedaży spełniającym wymogi
    określone przez radę gminy, na podstawie art. 12 ust. 1 i 2, 9)
    przestrzeganie innych zasad i warunków określonych przepisami prawa.

    a ust 1 brzmi

    Sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu lub
    poza miejscem sprzedaży może być prowadzona tylko na podstawie
    zezwolenia wydanego przez wójta (burmistrza, prezydenta miasta),
    właściwego ze względu na lokalizację punktu sprzedaży, zwanego dalej "
    organem zezwalającym,

    Art 18 1 ust. 4
    Przedsiębiorcom, których działalność polega na organizacji przyjęć,
    zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych mogą być wydawane na okres
    do dwóch lat. Do zezwoleń nie stosuje się przepisów art. 18 ust. 5 pkt
    5, ust. 6 pkt 2-4, ust. 7 pkt 4, 5 i 7, ust. 9, ust. 10 pkt 3 oraz ust.
    12 pkt 1 i 3.

    Jeżeli wrócimy tu do pierwszego postu w wątku można zobaczyć że chodzi
    tu o sklep a nie organizowanie przyjęć.

    M.

  • 25. Data: 2004-08-16 13:31:51
    Od: duszabar <d...@k...chip.pl>

> [...]

    > pracuje ( jeszcze 2 tyg ;-)! I wielokrotnie bywam delikatnie mowiac karcona
    > za niepoprawnosc polityczna. Nie uderzaj wiec osobiscie we mnie jako

    Ja na stronie głównej www.parpa.pl w oknie szukaj wpisalem "drinki" i w
    odpowiedzi dostalem ten link wiec można się do niego dostać bezpośrednio.
    Przepraszam za ten ton ale kiedys miałem kontakt z parpą a w
    szczegolnosci z panem Markiem R. (jeżeli wiesz o kogo mi chodzi) a
    groziło mi kolegium za podawanie drinków na zezwolenie 18% . UKS w żaden
    sposób nie chciał uznać interpretacji PARPY. A pan Marek R. aby zająć
    oficjalne stanowisko chciał pisma z UKS co wzbudziło uśmiech na twarzy
    kontrolującego, który nie musiał się nikogo pytać bo wiedział lepiej.
    Sprawa zakończyła się wyrokiem skazującym mnie na karę grzywny chyba 300
    zl co stanowiło jakies 10-20% wartości opłat za zezwolenia jakie
    musiałbym wykupić . Oczywiście gdyby kara byłą większa można było
    powalczyć ale tak, machnąłem ręką, bo na bitwy z UKS mnie nie stać (nie
    każdy nazywa się Kluska).

    M.

  • 26. Data: 2004-08-17 06:18:29
    Od: "joanna g." <f...@g...pl>

    Witam,
    rzeczywiscie masz racje. Serwer rzeczywiscie ma takie wlasciwosci - trzyma
    starocie, ktore pokazuja sie wylacznie po recznym wklepaniu adresu albo...po
    wpisanu hasla w wyszukiwarce. Informatyk ma sie tym niezwlocznie zajac.

    Przepisy tej ustawy sa szalenie nieprecyzyjne.
    Co do interpretacji prawa, to niestety sa to wylacznie interpretacje i to
    dla nikogo nie wiazace. Codziennie udzielam kilkanascie konsultacji
    telefonicznych dotyczacych zezwolen ( ale nie tylko), samo to swiadczy o
    tym, ze ustawa nie przystaje do rzeczywistosci i ze nalezaloby ja napisac od
    nowa.

    pozdrawiam

    Joanna G.

  • 27. Data: 2004-08-17 06:53:11
    Od: "joanna g." <f...@g...pl>

    1. Znam praktyke. Oczywiscie, ze ogrodki istnieja i istniec beda ;-) nie mam
    nic przeciwko. Ale jak juz pisalam wczesniej, jezeli chcielibysmy stosowac
    wprost przepisy ustawy, to ich dzialalnosc bylaby niemozliwa. Wlasnie przez
    to nieszczesna prawo do lokalu.
    Problem ogrodkow to domena malych i duzych miejscowosci ;-)
    np.
    http://www.gazeta.olawa.pl/2000/reportaz/2004/30r1.h
    tm

    lub archiwum wybiorczej - dziennikarze wywolali burze w tej sprawie ( Radom,
    Plock, Kielce, Warszawa - chociaz w Warszawie maja wszystko gdzies i tak
    wydaja zezwolenia na ogrodki)A prezydent Radomia to sie nawet na mnie
    obrazil......

    2. Piwko w handlu obwoznym:
    Załącznik do rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 20 grudnia 2002 r. w
    sprawie wymagań higienicznych i sanitarnych obowiązujących w handlu obwoźnym
    środkami spożywczymi oraz wykazu artykułów, które nie mogą być wprowadzane
    do obrotu w handlu obwoźnym

    WYKAZ ARTYKUŁÓW, KTÓRE NIE MOGĄ BYĆ WPROWADZANE DO OBROTU W HANDLU OBWOŹNYM
    1. Środki spożywcze specjalnego przeznaczenia żywieniowego, z wyjątkiem
    napojów dla sportowców i środków energetyzujących.
    2. Następujące środki spożywcze bez opakowań jednostkowych:
    1) mleko niepasteryzowane i niepoddane obróbce termicznej oraz przetwory
    mleczne, w tym lody;
    (....)
    9) przetwory grzybowe;
    10) pieczywo i wyroby ciastkarskie.
    3. Rosnące w warunkach naturalnych grzyby świeże - poza targowiskami.
    4. Napoje alkoholowe, z wyjątkiem piwa w opakowaniach jednostkowych.

    Wyobraz sobie, ze sa gminy, ktore wydaja takie zezwolenia mimo tego, ze
    ustawa o wychowaniu do wniosku o wydanie zezwolenia wymaga dolaczenia
    pewnych dokumentow bez ktorych wydanie zezwolenia nie jest mozliwe ze
    wzgledow formalnych tj, to nieszczesne prawo do lokalu ( tu jako prawo do
    lokalu dostarczany byl...dowod rejestracyjny pojazdu). Ale urzednik wydajacy
    takie zezwolenie nie kierowal sie ustawa ( a powinien) ale o dziwo
    rozporzadzeniem

    3. Ostatnio zaobserwowalam wzrost liczby przedsiebiorcow ubiegajacych sie o
    zezwolenia na katering - przeciez wystarczy postawic namiot, wywiesic
    tabliczke " nieustajace przyjecie z okazji nadejscia lata" i prowadzic
    "kateringowe podawanie wszystkich rodzajow napojow alkoholowych" Oczywiscie
    do czasu, az ktos nie udowodni nam, ze to zaden katering a zwykly ogrodek
    piwny...No wlasnie, ale czy mozna to udowodnic?

    Pozdrawiam i zabieram sie do roboty

    Joanna G.

    J. G

  • 28. Data: 2004-08-17 14:19:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

    > Toż ja poprosiłem o objaśnienie - czy KK zawiera własną definicję
    > "miejsca sprzedaży" ? Długi jest (KK) to nie czytałem dokładnie ;)

    Miejsca sprzedaży nie zawiera z tego co wiem. Ale zawiera definicję miejsca
    popełnienia czynu. Moim zdaniem właśnie tą definicją należało by się w tym
    wypadku posiłkować.

    > Bo jeśli tam NIE MA innej definicji "miejsca sprzedaży" (a zabroniona
    > jest "sprzedaż", dobrze myślę ?) - to dla odmiany poproszę o wywód
    > jak ci wyszło że sprzedawca łamie prawo. Chyba nie mamy w przepisach
    > czegoś takiego jak "czyn podobny do..." ? ;) (grozi uwagą o przepisach
    > w III Rzeszy :))
    >
    > Inaczej mówiąc - JAK można wywieść że miejsce popełnienia czynu
    > jest inne niż miejsce określone w przepisie - inaczej niż wskazując
    > palcem przepis szczegółowy uchylający przepis ogólny ???

    No wywód oparł bym na tym, że miejsce zawarcia transakcji jest niemożliwe do
    ustalenia, bo została ona zawarta w przestrzeni wirtualnej, ale za to skutek
    ma miejsce w miejscu zamieszkania kupującego, bo przecież tam mu dostarczamy
    ów alkohol.

    > Przecież podstawą do kwalifikowania jako łamania prawa np.
    > nieprawidłowego opodatkowania umów jest ich klasyfikacja bazująca
    > na K.C. - przepisy podatkowe nie zawierają definicji "najmu", "dzierżawy",
    > "pracodawcy"... tylko odwołują się do nich - i o ile wiem sądy
    > (dla potrzeb KKS) stosują stosownie KC i KP.

    Bo właśnie. A że tutaj zastanawiamy się nad czynem zabronionym, to należało
    by się posiłkować kodeksem karnym moim zdaniem.

    > Co innego jeśli karane jest "wydanie małoletniemu" (przyznaję ze
    > wstydem że nie chce mi się szukać owego przepisu :]) - ale wtedy
    > to nie sprzedawca "wydaje" (do rąk) lecz firma kurierska.
    > Ewentualnie dorosły który w imieniu małoletniego "towar" odebrał !

    No to tak. Sprzedawca odpowiada na tej zasadzie, że wysyłając to co najmniej
    się godził na to, że sprzedaje małoletniemu. Kurier odpowiada ewentualnie za
    pomocnictwo tylko o ile wiedział, co zawiera paczka, że jest to sprzedaż
    oraz, że odbierający jest małoletni.

    Wydaje mi się, że przed zarzutem sprzedaży małoletniemu można by się bronić
    poprzez upoważnienie na piśmie kuriera do sprawdzenia w imieniu sprzedawcy
    dowodu osobistego kupującego. Pomysłu na obejście problemu zezwolenia nie
    mam.

  • 29. Data: 2004-08-17 14:22:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "duszabar" <d...@k...chip.pl> napisał w wiadomości

    Ale ta opinia pewnie powstała przed nowelą ustawy. Pamiętaj, że pod koniec
    2002 roku znowelizowano to i dopisano zacytowaną przez Ciebie definicję.
    Wcześniej, to w różnych częściach Polski różnie z tym było.

  • 30. Data: 2004-08-17 22:01:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 Aug 2004, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    >+ ma miejsce w miejscu zamieszkania kupującego, bo przecież tam mu dostarczamy

    Sprzeciw.
    *Jaki* skutek ?
    Spożycie ? Toż jak kupi "w sklepie" i spożyje w domu - nie mogłoby być
    przestępstwa :)
    Bo jeśli *przekazanie własności* to ono *nie* następuje "w przestrzeni",
    a w miejscu sprzedaży, jako rzeczono w K.C...
    IMO nie ma innej możliwości interpretacji - zapis jest "cywilny", ale
    tenże zapis pociąga za sobą skutki podatkowe, celne, karne,....

> [...]
    >+ Bo właśnie. A że tutaj zastanawiamy się nad czynem zabronionym, to należało
    >+ by się posiłkować kodeksem karnym moim zdaniem.

    Nie zgłaszam sprzeciwu. Pod warunkiem że tenże KK coś definiuje - jak
    nie definiuje, to AFAIK & AFAIR używa się najpierw definicji "z innych
    ustaw", a dopiero później "zdroworozsądkowych".
    IMO nie może być tak, że *jest* definicja w ustawie, a dlatego że
    "na zdrowy rozum nam się wydaje" to jej NIE stosujemy.
    Przecież prowadziłoby to w prostej drodze to implementacji "syndromu
    trawnika"...

> [...]
    >+ pomocnictwo tylko o ile wiedział, co zawiera paczka, że jest to sprzedaż

    No, to zależy co jest karane: ja się przyznałem że nie wiem ;) !

    pozdrowienia, Gotfryd