  • 21. Data: 2011-01-12 05:05:02
    Temat: Re: alkohol na kredyt - orzecznictwo
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-12 06:00, witek pisze:

    > zdaje sie, ze konsumentowi

    Wspomniana ustawa - z tego co widzę - nie ogranicza zakazu kredytu tylko
    do konsumenta.

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2011-01-12 05:08:17
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/11/2011 11:05 PM, Liwiusz wrote:

    > Wspomniana ustawa - z tego co widzę - nie ogranicza zakazu kredytu tylko
    > do konsumenta.

    a moze w jakiejs innej jest napisane, ze nie dotyczy
    polskie prawo jest tak napisane, zebys za cholere nie znalazł to czego
    szukasz.

  • 23. Data: 2011-01-12 05:19:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-12 06:08, witek pisze:

    > a moze w jakiejs innej jest napisane, ze nie dotyczy
    > polskie prawo jest tak napisane, zebys za cholere nie znalazł to czego
    > szukasz.

    A może jest jak jest i nikt się tym nie przejmuje (ze dwa lata temu jak
    kogoś skazali za sprzedaż na kredyt, to była to taka sensacja, że aż w
    teleexpresie o tym mówili).

    A może odpowiedzi trzeba szukać w orzeczeniach. Dlatego pytam :)

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2011-01-12 08:23:16
    Od: Paul <e...@e...com>

    W dniu 2011-01-12 02:05, witek pisze:

    > to jest standard i numery kart tak samo jak adresy IP są przydzielane
    > odgórnie.
    >
    > jak znajdziesz wyjątek, to na giełdach sporo ci za taką kartę dadzą.

    może inaczej - pierwsze 6 cyfr jest ustalone od góry.
    Wszystko co dalej to bank może robić co chce.
    Bank mógł sobie wewnętrznie ustalić, że np. karty kredytowe mają 7 cyfrę
    1 lub 2.
    Ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby wydali jedną jedyną kartę
    kredytową, która będzie miała 7 cyfrę 3.
    Mają do tego pełne prawo.
    Standard o którym mówisz nie określa typu karty. A dokładniej to nie typ
    o którym rozmawiamy - karta kredytowa czy inna.
    Równie dobrze bank może takiego podziału nie zrobić i wydawać karty po
    kolei, z kolejnymi numerami, nie zależnie od typu karty.

  • 25. Data: 2011-01-12 09:09:46
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    I od dziś zamykamy wszystkie restauracje?

    -----

  • 26. Data: 2011-01-12 09:31:11
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 12.01.2011 00:50, Liwiusz pisze:

    > - chodzi mi przede wszystkim o orzeczenia dotyczące zakazu sprzedaży
    > alkoholu na kredyt.
    >
    > Czy takie zagadnienia występują w praktyce? Co sądy twierdzą o tym co to
    > jest kredyt, w rozumieniu tej ustawy? Czy płatność kartą kredytową to
    > jest sprzedaż na kredyt? itp. itd.

    Nie, nie jest to sprzedaż na kredyt.

    W rozumieniu tego przepisu to sklep nie może udzielać kredytu na zakup
    alkoholu.

    A skąd klient wziął pieniądze (z kredytu, jałmużny, rabunku, prostytucji
    czy pensji) to już nie jest ich sprawa. I nawet nie mają technicznie
    możliwości tego zweryfikować - karta kredytowa od debetowej różni się
    wyłącznie umową i rozliczeniami na linii bank-klient.

  • 27. Data: 2011-01-12 09:31:54
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 12.01.2011 01:11, witek pisze:

    > jestes.

    Bzdura.

  • 28. Data: 2011-01-12 10:28:50
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (12.01.2011 01:13), Liwiusz wrote:

    > Raczej nie, ponieważ kredyt to pojęcie zarezerwowane tylko dla
    > instytucji bankowej.

    A "kredyt kupiecki" ?

    p. m.

  • 29. Data: 2011-01-12 10:34:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-12 11:28, mvoicem pisze:

    > A "kredyt kupiecki" ?

    No to już co innego. Ale Ustawa mówi o sprzedawaniu na kredyt, a nie na
    kredyt kupiecki.

    --
    Liwiusz

  • 30. Data: 2011-01-12 10:39:00
    Od: spp <s...@o...pl>

    > A "kredyt kupiecki" ?

    Taka sama różnica jak między demokracją a demokracją socjalistyczną. ;)

    --
    spp