  • 1. Data: 2006-08-03 10:05:56
    Temat: alimenty - walek
    Od: "bombardier" <b...@y...com>

    Witam

    place alimenty matce na konto
    ona zlozyla wniosek do osrodka pomocy spolecznej (nie wiedzialem, nie
    przyznala sie mi) i teraz przyszlo mi ze mam zaplacic im za 10 miesiecy tak
    jakbym wogole jej nie placic co teraz robic?
    poszlem do osrodka i powiedziano mi ze bede musial to splacic a to co
    wplacalem sie nie liczy bo matka moze powiedziec ze to prezent.
    ale jaja czy w tym kraju tak wszystko musi wygladac?

  • 2. Data: 2006-08-03 10:14:12
    Temat: Re: alimenty - walek
    Od: "Marcin Krzemiński" <r...@B...krakow.pl>

> [...]
    > wplacalem sie nie liczy bo matka moze powiedziec ze to prezent.
    > ale jaja czy w tym kraju tak wszystko musi wygladac?

    Jesli pisales w tytule przelewu "alimenty" to moze powiedziec, ale sad jej
    nie uwierzy. Poza tym jesli byla to stala kwota placona regularnie, w
    dodatku wczesniej uzgodniona jako wysokosc alimentow, to raczej mozesz byc
    spokojny.

    MK

  • 3. Data: 2006-08-03 10:19:22
    Od: "bombardier" <b...@y...com>

    Użytkownik "Marcin Krzemiński" <r...@B...krakow.pl> napisał w
    wiadomości news:ec77$44d1cc6f$3eb31df6$5004@news.chello.pl...

> [...]
    > nie uwierzy. Poza tym jesli byla to stala kwota placona regularnie, w
    > dodatku wczesniej uzgodniona jako wysokosc alimentow, to raczej mozesz byc

    tak byla to kwota placona regularnie i taka jaka przyznal sad w tytule
    pisalem alimenty za dany miesiac.
    no tak ale to poszlo do komornika i to on pewnie bedzie kazal mi placic
    to co mam zrobic zglosic do sadu? czy isc do komornika i znim to zalatwiac?
    bo w osrodku pomocy jestem jako dluznik i oni dali to do komornika.

  • 4. Data: 2006-08-03 10:29:35
    Od: "Marcin Krzemiński" <r...@B...krakow.pl>

> [...]
    > zalatwiac?
    > bo w osrodku pomocy jestem jako dluznik i oni dali to do komornika.

    Po pierwsze do ośrodka z wydrukiem przelewów - to oni powinni wystąpić do
    komornika i cofnąć egzekucję.
    Jeśli nie poskutkuje - pozostaje Ci powództwo przeciwegzekucyjne na zasadzie
    art. 840 k.p.c.

    Marcin.

  • 5. Data: 2006-08-03 10:39:35
    Od: "D.H. Oskar" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin Krzemiński" <r...@B...krakow.pl> napisał w
    wiadomości news:5a337$44d1d00c$3eb31df6$5579@news.chello.pl...

    > Po pierwsze do ośrodka z wydrukiem przelewów - to oni powinni wystąpić do
    > komornika i cofnąć egzekucję.
    > Jeśli nie poskutkuje - pozostaje Ci powództwo przeciwegzekucyjne na
    > zasadzie art. 840 k.p.c.

    ...koniecznie z wnioskiem o zawiezenie egzkucji

    Proponuje rowniez probowac ponizszego

    Art. 822. Komornik wstrzyma się z dokonaniem czynności, jeżeli przed jej
    rozpoczęciem dłużnik złoży niebudzący wątpliwości dowód na piśmie, że
    obowiązku swojego dopełnił albo że wierzyciel udzielił mu zwłoki

  • 6. Data: 2006-08-03 10:52:16
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    bombardier napisał(a):

> [...]
    > to co mam zrobic zglosic do sadu? czy isc do komornika i znim to zalatwiac?
    > bo w osrodku pomocy jestem jako dluznik i oni dali to do komornika.

    Jak to poszło do komornika, a sądu po drodze nie było?

    p. m.

  • 7. Data: 2006-08-03 10:54:11
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    D.H. Oskar napisał(a):

    [ciach ...]

    Nie zastanawia was to że egzekucję wszczął urząd, a nie uprawniony do
    alimentacji?

    Nie wiem jak to terasz jest, ale czy nie świadczy to o tym, że pani
    otrzymała jakieś świadczenie, a potem urząd wydał decyzję o obowiązku
    zwrotu tego przez pana, a skoro sprawa jest na etapie egzekucji to
    znaczy że decyzja jest prawomocna, a pan się od niej nie odwołał.
    Tak byłoby w przypadku dawnego funduszu alimentacyjnego. Teraz jest
    zaliczka alimentacyjna, nie czytałam ustawy, więc nie wiem czy coś się
    zmieniło. Warto byłoby zacząć od tego.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 8. Data: 2006-08-03 11:12:00
    Od: "Marcin Krzemiński" <r...@B...krakow.pl>

    > zaliczka alimentacyjna, nie czytałam ustawy,

    O mamo, a ja cały czas myślałem że jesteś mężczyzną :-)

    Marcin.

  • 9. Data: 2006-08-03 11:13:20
    Od: "D.H. Oskar" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin Krzemiński" <r...@B...krakow.pl> napisał w
    wiadomości news:28915$44d1d9fb$3eb31df6$7593@news.chello.pl...

    > O mamo, a ja cały czas myślałem że jesteś mężczyzną :-)

    Takie czasy... juz niczego nie mozna być pewnym... ale zeby Johnson

  • 10. Data: 2006-08-03 11:17:02
    Od: "Marcin Krzemiński" <r...@B...krakow.pl>

    > Jak to poszło do komornika, a sądu po drodze nie było?

    Jeśli pytasz o klauzulę wykonalności, to odpowiedź jest w art. 1082 k.p.c.

    Marcin.