  • 51. Data: 2008-10-02 21:37:13
    Temat: Re: alimenty - prawo jazdy
    Od: Yyy <y...@m...o2.pl>

    > IMHO alimenty powinny jednak byc uzaleznione od:
    >
    > 1.) orzeczenia winy
    > 2.) rzeczywisty polaczony dochod NOWEGO partnera kobiety

    czy daloby sie taka wlasnie intercyze spisac przed slubem i czy ona mialaby
    wieksza moc niz prawo alimentacyjne?

    powiedzcie prosze bo nie wiem czy nie stane wkrotce na slubnym kobiercu ;)

    --
    Y?

  • 52. Data: 2008-10-02 21:47:01
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 02 październik 2008 23:37
    (autor Yyy
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <X...@2...180.128.149>):

    > czy daloby sie taka wlasnie intercyze spisac przed slubem i czy ona
    > mialaby wieksza moc niz prawo alimentacyjne?
    >
    > powiedzcie prosze bo nie wiem czy nie stane wkrotce na slubnym kobiercu ;)

    podobno się nie da ;(

    Z pół roku temu był tu chłop, któremu baba zaproponowała bycie ojcem, bo
    żaden jej nie chce, a ona chce dziecko. I chciała spisać umowę, że zrzeka
    się jakichkolwiek pretensji i że on ma być tylko dawcą nasienia. I też
    wyszło grupowiczom, że taka umowa jest nieskuteczna i że jak jej się zmieni
    za pół roku, to gość dostanie wyrok i tyle.

    --
    Tristan

  • 53. Data: 2008-10-02 22:02:32
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Thu, 2 Oct 2008 21:12:23 +0000 (UTC),
    Yyy <y...@m...o2.pl> screamed:

    > to niech biora odpowiedialanosc i nie uciekaja w dla nich wygodny
    > (alimentacyjnie) rozwod tylko daltego "ze tak wola" albo, ze se "znalazly
    > lepszy model"

    Moim zdaniem powinno być tak jak w Stanach - matka może wskazać ojca
    tylko raz.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:232B ]
    [ 00:01:52 user up 11849 days, 11:56, 1 user, load average: 0.94, 0.95, 0.68 ]

    It was a perfect marriage. She didn't want to and he couldn't.

  • 54. Data: 2008-10-03 01:42:53
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gc4rf4$km1$1@inews.gazeta.pl krys <k...@p...onet.pl>
    pisze:

    > Bo to Ty uważasz, że prawo jest do bani.
    Ja sobie w razie czego spróbuję poradzić i w obecnym stanie prawnym.
    To ty marudzisz, że tak jak jest teraz daje się płatności skutecznie unikać.
    To co - lecisz na Wiejską?

    > Odpowiedź na wszystkie te pytania brzmi "tak". Tyle, ze rozwiązaniem nie
    > jest mijanie się z prawem.
    Czasem jest to konieczne. Prawo nie jest nieomylne, nie są nieomylni (a
    wręcz przeciwnie) ludzie realizujący zapisy tego prawa po obu stronach
    (często są dodatkowo zwyczajnie niekompetentni i/lub skorumpowani).

    > Mówisz, że jak idę do sklepu po chleb, to mam prawo rozliczyć
    > właściciela z tego, jak on rozporządza moimi pieniędzmi?
    Fajne porównanie. I takie błyskotliwe.
    Poproszę o jeszcze.

    > Chciałbyś. Nie musisz.
    Chodziło mi o twoje gadanie. Sorry, mogłem napisać prościej.

    > Myślę, że facet może ją pozwać po latach o zwrot kasy wraz z odsetkami.
    Pozwać to ją może o cokolwiek mu się zechce.
    Proponuję - nie domyślaj się. Po prostu poczytaj, popytaj kogoś kto takie
    sprawy zna.

    > Albo wcześniej zaprzeć się jak dziki osioł i dopropwadzic do badań
    > genetycznych.
    Wiele wskazujący dobór określeń...
    Jak się chce przeciwstawić oczukańczej suczy to zostanie dzikim osłem...

    > A jeszcze wcześniej zastanowić się, z kim sypia.
    Skąd te ciągłę kłopoty z czytaniem ze zrozumieniem?
    Napisałem wyraźnie - _nieważne_ czy ją puknął czy nie.

    --
    Jotte

  • 55. Data: 2008-10-03 10:10:24
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Tristan napisał(a):

    > W odpowiedzi na pismo z czwartek 02 październik 2008 18:04
    > (autor krys
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <gc2re7$e62$1@inews.gazeta.pl>):

    > W państwie rządzonym przez baby niestety tak.

    Rozumiem, że Tusk jest Kobietą, Kaczyński też jest kobietą, a w Sejmie
    zasiadaja prawie wyłacznie kobiety. No to faktycznie, masz rację.

    > No to niech się zabierze za robotę. Za błędy młodości też trzeba
    > płacić.

    Toz ona płaci, w końcu coś temu dziecku na grzbiet i do gardła daje.

    > Ciekawe, że jak się ubiegają, to i tak stronniczy sąd nie przyzna.

    Mogą się odwoływać.

    > Dla jednej strony. Śliczna sprawiedliwość. Zwłaszcza, że inicjatorem i
    > sprawcą jest strona druga, a facet tylko narzędziem.

    No toż mówię, biedny żuczek. Nie chciał, ale musiał.

    > I nadal nie zawsze wychodzi. Życie jest brutalne.

    No i co z tego? W pelnych rodzinach też nie zawsze na wszystko jest.

    --
    pozdrawiam
    Justyna

  • 56. Data: 2008-10-03 10:17:07
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Jotte napisał(a):

    > W wiadomości news:gc3aid$6g1$1@inews.gazeta.pl krys

    > Czemu ja?

    Bo to Ty uważasz, że prawo jest do bani.

    > Ja uważam jak i komu wkładam, a jeśli dam sie nabrać, to
    > będę kombinował co robić we własnej sprawie.

    No i bardzo słusznie, każdy powinien dbać o własne interesy.

    > Tam niech zasuwają te, co im faceci sprytnie zwiali zamiast tracić
    > czas na jałowy trud walki o poprawianie ustawy na Wiejskiej.

    Oraz Ci, co to "nie chcę, a muszę", i teraz muszą płacić.

    > Ty nie rozumiesz, że prawo jest w tym zakresie kalekie?
    > Filmu "Tato" z Lindą nie oglądałaś choćby?
    > A w necie o stowarzyszeniu obrony praw ojca umiesz znaleźć?

    Odpowiedź na wszystkie te pytania brzmi "tak". Tyle, ze rozwiązaniem nie
    jest mijanie się z prawem. Prawidłowa reakcję jest stowarzyszenie
    broniące praw ojca, a nie uchylanie się od płacenia na dzieci.

  • 57. Data: 2008-10-03 10:18:51
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    > a co z interesem jeszcze nienarodzonych dzieci?
    >
    > facet ten moze jeszcze zalozyc rodzine z kochajaca go kobieta i miec
    > NOWE dzieci
    > a tak zostanie ZNISZCZONY !!!

    A co ma piernik do wiatraka? Znam facetów płacących alimenty na dzieci z
    poprzedniego związku i mających normalną rodzinę, i wcale nie wygladają
    na zniszczonych. Ale do tego trzeba być Mężczyzną.

    --
    pozdrawiam
    Justyna

  • 58. Data: 2008-10-03 10:21:07
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Yyy napisał(a):

    > krys <k...@p...onet.pl> wrote in

    > no niestety czesto tak wlasnie jest
    >
    > bo ci faceci co nie sa kretynami i nie sa dzentelmenami i nie chca
    > dziecka to "sie postaraja" zeby sie nie narodzilo
    >
    > tylko pytanie czy Wy kobiety chcecie premiowac wlasnie takich?

    Ja tam nie wiem, czego chcą "wy kobiety", ja wybrałam odpowiedzialnego
    faceta, wo?ół też spotykam takich, co prędzej tynk będą jeść, niż
    własne dzieci pozwolą skrzywdzić.

    --
    pozdrawiam
    Justyna

  • 59. Data: 2008-10-03 10:25:58
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Yyy napisał(a):

    > krys <k...@p...onet.pl> wrote in

    > to niech biora odpowiedialanosc i nie uciekaja w dla nich wygodny
    > (alimentacyjnie) rozwod tylko daltego "ze tak wola" albo, ze se
    > "znalazly lepszy model"

    Dziecko i małżeństwo to nie jest to samo.

    > IMHO alimenty powinny jednak byc uzaleznione od:
    >
    > 1.) orzeczenia winy
    > 2.) rzeczywisty polaczony dochod NOWEGO partnera kobiety

    A z jakiej paki nowy partner kobiety mna ponosić konsekwencje nie swoich
    czynów? Orzeczenie winy jest przydatne przy ustalaniu alimentów dla
    żony, dziecko to co innego, jemu od ojca się NALEŻYk, jak psu zupa.

    > a tak mamy ZERO ODPOWIEDZIALNOSCI - kaprys kobiety i 'do widzenia'

    A dlaczego zakładasz kaprys kobiety? I co to jest kaprys?

    > BTW. - co teraz robi sad kiedy po rozwodzie status materialny i poziom
    > zycia mezczyzny jest o 2 poziomy nizszy niz kobiety z dziecmi?
    > czy JESZCZE wydaje decyzje zeby sciagnac z niego resztki skory?

    To wtedy moze się okazać, ze facet zwykłym pasożytem był. I dostanie
    alimenty na miarę swoich mozliwości majątkowych. Albo dzieci pod
    opiekę, i alimenty od b. żony.

    --
    pozdrawiam
    Justyna

  • 60. Data: 2008-10-03 10:28:44
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Yyy napisał(a):

    > powiedzcie prosze bo nie wiem czy nie stane wkrotce na slubnym
    > kobiercu ;)

    Intercyzę spisać możesz. Ale jak zakładasz rodzinę, chcesz mieć dziecko,
    to musisz się liczyć z tym, że to wyrok na 25 lat ;-)

    --
    pozdrawiam
    Justyna, mogę się starać o warunkowe zwolnienie;-)