  • 1. Data: 2007-09-25 08:23:56
    Temat: alimenty - płacę a nasłała na mnie komornika
    Od: "Marcin" <m...@o...pl>

    Witam,

    Mam następujący problem - mam zasądzone alimenty na syna, które płacę (czasem z
    kilkudniowym opóźnieniem, ale nie zawsze mam pensję na 10-go).

    Mimo tego przyszedł do mnie komornik i stwerdził, że będzie je egzekwował, bo
    ex-żona złożyła wniosek. Gdy mu pokazałem kwitki wpłat na poczcie, powiedział,
    że on nic nie może zrobić tylko mam rozmawiać z byłą żoną, żeby cofnęła
    wniosek, albo pisać do sądu.
    Z ex-żoną nie idzie się dogadać, więc pytanie co mam napisac do sąu? Jest
    gdzieś jakiś wzór takiego pisma na skutek którego sąd cofnałby egzekucję czegoś
    co i tak dobrowolnie płacę? Na jaki paragraf się powołać? Co ja ma w ogóle
    zrobić? Dodam, że nie zarabiam wiele i "prowizja" komornika to dla mnie
    znacząca kwota.

    Bardzo proszę o podpowiedzi, za co z góry dziękuję!

    Marcin.

  • 2. Data: 2007-09-25 08:26:51
    Temat: Re: alimenty - płacę a nasłała na mnie komornika
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Marcin pisze:
> [...]
    > że on nic nie może zrobić tylko mam rozmawiać z byłą żoną, żeby cofnęła

    Tak właśnie jest. Komornik realizuje jedynie wniosek wierzyciela.
    Dodatkowo w przypadku alimentów można je egzekwować nawet kilka miesięcy
    wprzód, więc dla bezpieczeństwa lepiej jest płacić je z własnej
    inicjatywy z wyprzedzeniem.

    Powództwo przeciwegzekucyjne.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2007-09-25 13:55:35
    Od: "Marcin." <m...@o...pl>

> [...]
    > Dodatkowo w przypadku alimentów można je egzekwować nawet kilka miesięcy
    > wprzód, więc dla bezpieczeństwa lepiej jest płacić je z własnej

    Ale ja płącę, z wyprzedzeneim mnie nie stac.

    >   Powództwo przeciwegzekucyjne.

    Jest gdzieś jakiś wzór? Co ja mam napisać w takim pozwie? Ile to kosztuje?

    Marcin.

  • 4. Data: 2007-09-25 20:39:46
    Od: "zbyszek" <z...@a...waw.pl>

    > Ale ja płącę, z wyprzedzeneim mnie nie stac.

    Chyba sie wykręcasz że nie możesz płacić z lekkim wyprzedzeniem, oznaczałoby
    że dokładnie nic tobie nie
    zostaje na koniec miesiąca, nie masz żadnych nawet najmniejszych
    oszczędności, nie wydajesz ani złotówki
    poza minium na jedzenie i mieszkanie, żadnego piwka ani wódeczki ani
    papierosów itd...bo inaczej możesz sobie
    uzbierać aby płacić zawsze 2 tyg wcześniej i mieć spokój - bo to wystarczy
    uzbierać kwotę=jednym alimentom...

    zbyszek

  • 5. Data: 2007-09-26 04:09:24
    Od: "Marcin" <m...@o...pl>

> [...]
    > papierosów itd...bo inaczej możesz sobie
    > uzbierać aby płacić zawsze 2 tyg wcześniej i mieć spokój - bo to wystarczy

    Nie wykręcam się, po prostu alimenty mam zasądzone jako płatne do 10-go, a
    pensję też dostaję 10-go, czasem przlew idzie dzień, czasem dwa. Niestety
    sytuację materialną mam taką, że żyję od pensji do pensji, czym załątwiła mnie
    m.in. była żona któej spłacam kredyt za mieszkanie, bo na takich warunkach się
    rozeszliśmy, żeby było kulturalnie. A ona mi jeszcze tego komornika nasyła.
    Wódki nie piję, nigdy nie paliłem, piwo sporadycznie.

    Jak się pisze do powództwo przeciwegzekucyjne, ktoś ma jakiś wzór?

    M.

  • 6. Data: 2007-09-26 07:34:29
    Od: Qbek <q...@w...pl>

    A gdzie mieszkasz (miasto)?

  • 7. Data: 2007-09-26 11:51:51
    Od: m...@o...pl

    > A gdzie mieszkasz (miasto)?

    Pod Krakowem.

  • 8. Data: 2007-09-26 20:23:09
    Od: "zbyszek" <z...@a...waw.pl>

> [...]
    > nasyła.
    > Wódki nie piję, nigdy nie paliłem, piwo sporadycznie.

    Tylko współczuć pozostaje, a kobiety wydają się na pierwszy rzut oka
    często bardzo atrakcyjne.......

    zbyszek

  • 9. Data: 2007-09-27 19:48:40
    Od: Qbek <q...@w...pl>

    na początek proponuję zanieść kwitki do 'komornika" i złozyć wniosek
    do komornika o wezwanie wierzyciela do zajęcia stanowiska;

    Art. 822. (686) Komornik wstrzyma się z dokonaniem czynności, jeżeli
    przed jej rozpoczęciem dłużnik złoży niebudzący wątpliwości dowód na
    piśmie, że obowiązku swojego dopełnił albo że wierzyciel udzielił mu
    zwłoki. Komornik wstrzyma się również z dokonaniem czynności, jeżeli
    przed jej rozpoczęciem dłużnik albo jego małżonek podniesie zarzut
    wynikający z umowy małżeńskiej przeciwko dokonaniu czynności i okaże
    umowę majątkową małżeńską oraz przedłoży niebudzący wątpliwości dowód
    na piśmie, że zawarcie umowy majątkowej małżeńskiej oraz jej rodzaj
    były wierzycielowi wiadome. Wstrzymując się z dokonaniem czynności,
    komornik stosownie do okoliczności podejmie działania, które
    umożliwiają dokonanie czynności w przyszłości. O wstrzymaniu czynności
    i jego przyczynach komornik niezwłocznie zawiadomi wierzyciela. Na
    polecenie wierzyciela komornik niezwłocznie dokona czynności, która
    uległa wstrzymaniu.

    w przypadku gdy wierzyciela nie potwierdzi, możesz podąć ją do
    prokuratury o próbę wyłudzenia pieniędzy od Ciebie.

    Możesz skorzystać również z;

    Art. 883. § 1. Zajęcie jest dokonane z chwilą doręczenia wezwania
    dłużnikowi zajętej wierzytelności.
    § 2. Jednakże dłużnik może żądać umorzenia egzekucji co do świadczeń
    wymagalnych w przyszłości, jeżeli uiści wszystkie świadczenia
    wymagalne i złoży do depozytu sądowego sumę równającą się sumie
    świadczeń periodycznych za sześć miesięcy, z równoczesnym umocowaniem
    komornika do podejmowania tej sumy. Komornik skorzysta z tego
    umocowania, gdy stwierdzi, że dłużnik popadł w zwłokę z uiszczeniem
    świadczeń wymagalnych; równocześnie wszczyna z urzędu egzekucję.

    Jesli chodzi o pisanie do sadu to w formie powództwa opozycyjnego
    (pkt. 2);

    Stosownie do art. 840 § 1 k.p.c., dłużnik może w drodze powództwa
    żądać pozba-wienia tytułu wykonawczego wykonalności w całości lub w
    części albo ograniczenia, jeżeli:
    1. przeczy zdarzeniom, na których oparto wydanie klauzuli
    wykonalności, a w szcze-gólności gdy kwestionuje istnienie obowiązku
    stwierdzonego tytułem egzekucyjnym niebędącym orzeczeniem sądu albo
    gdy kwestionuje przejście obowiązku mimo ist-nienia formalnego
    dokumentu stwierdzającego to przejście;
    2. po powstaniu tytułu egzekucyjnego nastąpiło zdarzenie, wskutek
    którego zobowią-zanie wygasło albo nie może być egzekwowane; gdy
    tytułem jest orzeczenie sądo-we, dłużnik może powództwo oprzeć także
    na zdarzeniach, które nastąpiły po za-mknięciu rozprawy, a także na
    zarzucie spełnienie świadczenia, jeżeli zarzut ten nie był przedmiotem
    rozpoznania w sprawie;
    3. małżonek, przeciwko któremu sąd nadał klauzulę wykonalności na
    podstawie art. 787 k.p.c., wykaże, że egzekwowane świadczenie
    wierzycielowi nie należy się, przy czym małżonkowi temu przysługują
    zarzuty nie tylko z własnego prawa, lecz także zarzuty, których
    wcześniej jego małżonek nie mógł podnieść.

    o s o b i ś c i e p o l e c a m "d o g a d a n i e" s i ę
    z w i e r z y c i e l e m.

    Od pracodawcy przysługuje ci odzkodowanie z tytułu nie wywiazania sie
    prze niego z obowiązu

    K.c.
    Art. 476. Dłużnik dopuszcza się zwłoki, gdy nie spełnia świadczenia w
    terminie, a jeżeli termin nie jest oznaczony, gdy nie spełnia
    świadczenia niezwłocznie po wezwaniu przez wierzyciela. Nie dotyczy to
    wypadku, gdy opóźnienie w spełnieniu świadczenia jest następstwem
    okoliczności, za które dłużnik odpowiedzialności nie ponosi.

    Art. 477. § 1. W razie zwłoki dłużnika wierzyciel może żądać,
    niezależnie od wykonania zobowiązania, naprawienia szkody wynikłej ze
    zwłoki.
    § 2. Jednakże gdy wskutek zwłoki dłużnika świadczenie utraciło dla
    wierzyciela całkowicie lub w przeważającym stopniu znaczenie,
    wierzyciel może świadczenia nie przyjąć i żądać naprawienia szkody
    wynikłej z niewykonania zobowiązania.

    k.p.
    Art. 85. § 1. Wypłaty wynagrodzenia za pracę dokonuje się co najmniej
    raz w miesiącu, w stałym i ustalonym z góry terminie.
    § 2. Wynagrodzenie za pracę płatne raz w miesiącu wypłaca się z dołu,
    niezwłocznie po ustaleniu jego pełnej wysokości, nie później jednak
    niż w ciągu pierwszych 10 dni następnego miesiąca kalendarzowego.