  • 1. Data: 2007-03-26 16:44:45
    Temat: alimenty
    Od: s...@g...com

    Witam

    Szanowni grupowicze odpowiedzcie mi na jedno pytanie.
    Przyklad:
    wrzesien 2000 - wyrok sadu ad alimentow i rozwodu
    luty 2000 - malzonek sie wyprowadza (rozwod dopiero nastepuje we
    wrzesniu)

    od kiedy malzonek ma placic alimenty od momentu kiedy sad je ustali
    czy od momentu kiedy sie wyprowadzil ??

    dziekuje za odpowiedz

  • 2. Data: 2007-03-26 17:02:30
    Temat: Re: alimenty
    Od: "R De" <r...@p...onet.pl>

    Nie jestem prawnikiem, ale z własnego doświadczenia. Alimenty płacisz od
    momentu wydania przez sąd orzeczenia o alimentach. niestety - nie zwalnia
    Cię to z obowiązku "przyczyniania się do zaspokajania potrzeb rodziny". W
    opisanym przypadku - proponuję jednak wyasygnować jakieś pieniądze dla
    dziecka, i oczywiście zachować sobie dokumenty, potwierdzające te wydatki.
    Tak dla bezpieczeństwa.

  • 3. Data: 2007-03-26 17:06:56
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    s...@g...com napisał(a):

    > od kiedy malzonek ma placic alimenty od momentu kiedy sad je ustali
    > czy od momentu kiedy sie wyprowadzil ??

    Od momentu wskazanego w orzeczeniu.
    Jeśli nie wskazano w wyroku - w co wątpię - to od chwili uprawomocnienia
    się orzeczenia.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com