  • 61. Data: 2020-11-12 14:52:24
    Temat: Re: "adwokat" zagubił dokument
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 12.11.2020 o 13:14, ąćęłńóśźż pisze:
    > No niestety bywa czasem kłopot, że nie wiesz przed którym sądem lub
    > przed którym notariuszem dokument został wytworzony.
    > I nie raz zwracałem się do sądu rejonowego z pytaniem, czy toczyło się
    > [...]
    > Odpowiedź: "nie toczyło się".
    > Rzekomo, bo się jednak toczyło.
    > Sądy i sędziowie ("w imieniu kierownik sekretariatu") za wypisywanie
    > bzdur i poświadczanie nieprawdy jak wyżej nie ponoszą żadnej
    > odpowiedzialności, bezkarność czterystuprocentowa.

    Ten człowiek chyba dał adwokatowi ten wypis, to chyba wiedział, skąd miał?

    Ale ogólnie, powiedzmy, zmarł pan A, dziedziczę coś po nim. Wiem, że
    dziedziczył po dziadku B, zmarłym 7 lat temu. Z jakiegoś powodu
    potrzebuję tego kwitu. I co, u którego notariusza mam szukać?

    MJ

  • 62. Data: 2020-11-12 16:03:06
    Od: Kviat

    W dniu 12.11.2020 o 14:52, Michal Jankowski pisze:

> [...]
    > dziedziczył po dziadku B, zmarłym 7 lat temu. Z jakiegoś powodu
    > potrzebuję tego kwitu. I co, u którego notariusza mam szukać?

    Może tu?:
    https://rejestry-notarialne.pl/

    7 lat temu powinno łapać...

    "Początki Systemu sięgają roku 2009, kiedy to utworzono pierwszy element
    systemu jakim był Rejestr Aktów Poświadczenia Dziedziczenia. W kolejnych
    latach System był rozbudowywany o nowe moduły. W roku 2016 System
    przeszedł gruntowną modernizację pozwalającą na obsługę kolejnych zadań."

    "W ramach Systemu funkcjonują również publiczne wyszukiwarki:

    zarejestrowanych (po 01.03.2009 r.) notarialnych aktów poświadczenia
    dziedziczenia
    zarejestrowanych (po 07.09.2016 r.) sądowych stwierdzeń nabycia spadku
    zarejestrowanych (po 07.09.2016 r.) w Polsce europejskich poświadczeń
    spadkowych
    notariuszy
    zastępców notarialnych

    Zapytania do pozostałych rejestrów obywatele (posiadający interes
    prawny) mogą kierować za pośrednictwem notariuszy."

    Czyli dla starszych dokumentów można iść do dowolnego notariusza i
    zlecić mu poszukanie. Chyba.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 63. Data: 2020-11-12 16:17:59
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 12.11.2020 o 16:03, Kviat pisze:

    > Może tu?:
    > https://rejestry-notarialne.pl/
    >
    > 7 lat temu powinno łapać...

    O faktycznie, to nawet działa - dla spadków.

    A jeśli szukam np. notarialnej umowy kupna-sprzedaży?

> [...]
    > prawny) mogą kierować za pośrednictwem notariuszy."
    >
    > Czyli dla starszych dokumentów można iść do dowolnego notariusza i

    Z naciskiem na chyba. Wątpię w istnienie takiego rejestru daleko wstecz,
    nawet 'wewnętrznego'.

    MJ

  • 64. Data: 2020-11-12 17:17:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-11-12 o 16:17, Michal Jankowski pisze:

    > O faktycznie, to nawet działa - dla spadków.
    >
    > A jeśli szukam np. notarialnej umowy kupna-sprzedaży?

    > Z naciskiem na chyba. Wątpię w istnienie takiego rejestru daleko wstecz,
    > nawet 'wewnętrznego'.

    1. Spadkobrać u notariusza można od 2009 roku, więc system powinien
    łapać wszystkie sporządzone akty,
    2. Notariusz każdy odpis wysyła do sądu właściwego dla ostatniego
    miejsca zamieszkania zmarłego, więc tam można też szukać informacji
    3. Odnośnie umowy kupna sprzedaży - rejestru nie ma. Więc jak zgubisz,
    to zgubisz, tak samo jak umowę zwykłą pisemną, tyle że w przypadku aktu
    notarialnego masz niezerowe szanse, że jednak tego notariusza najdziesz
    (jeśli na przykład odwiedzisz wszystkich w mieście lub powiecie).

    --
    Liwiusz

  • 65. Data: 2020-11-12 19:07:20
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nie odwiedzisz, bo np. kończą działalność (z życia).
    A jeśli, to okaże się, że Ty nie jesteś w ogóle stroną aktu i d... blada, zobaczysz
    figę z makiem.

    -----

  • 66. Data: 2020-11-13 09:10:34
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.11.2020 o 17:17, Liwiusz pisze:

> [...]
    > notarialnego masz niezerowe szanse, że jednak tego notariusza najdziesz
    > (jeśli na przykład odwiedzisz wszystkich w mieście lub powiecie).

    W wypadku nieruchomości warto zajrzeć do jej księgi :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 67. Data: 2020-11-13 21:33:10
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Wolałbym chłostę ;-)

  • 68. Data: 2020-11-13 21:34:39
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2020-11-12 o 14:29, Liwiusz pisze:
    > Nic nie zdziałasz, za głupi jesteś, a po normalną poradę do kolejnego
    > prawnika nie pójdziesz.

    Porada którą tu dostałem jest wystarczająca.
    Wiem że nie dostanę płaszcza.

    O kim to źle świadczy? O mnie?

  • 69. Data: 2020-11-15 15:31:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-11-13 o 21:34, _Master_ pisze:

    > Porada którą tu dostałem jest wystarczająca.
    > Wiem że nie dostanę płaszcza.
    >
    > O kim to źle świadczy? O mnie?

    A dlaczego miałbyś dostać, skoro nawet jeśli adwokat oszukał swojego
    klienta, to nie byłeś nim ty?

    --
    Liwiusz

  • 70. Data: 2020-11-15 19:46:55
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Paczpan Ty nawet ze szklaną kulą piszesz tu bez sensu.

    Dobrze to świadczy o Tobie? ;-)