  • 11. Data: 2011-06-05 01:16:35
    Temat: Re: adres pozwanego
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Liwiusz" isckrr$rut$...@n...onet.pl

    > Zależność jest raczej odwrotna - nieinformowanie wierzyciela o zmianie adresu
    powoduje zazwyczaj skuteczne doręczenie przez
    > awizację. A że w większości spraw powód co do istoty roszczenia ma rację, to i
    odwoływanie się później przez pozwanego ma
    > niewielki sens.

    W moim wypadku (ja byłem powodem) miało sens -- prawomocny wyrok został
    skasowany. :) Była kolejna rozprawa i skasowany (anulowany, odrzucony,
    unieważniony? -- nie pamiętam a prawnikiem nie jestem) wyrok został
    powtórzony. Pozwany więc zyskał jedynie czas.

    Ale ciekawostka. :) Ja w pozwie nie poprosiłem o odsetki. Sąd orzekając, był
    związany wyrokiem w sprawie karnej i przepisem mówiącym o tym, iż w danej
    sprawie odszkodowanie (czy zadośćuczynienie -- nie rozróżniam tych pojęć)
    nie może być niższe niż 1500 złotych, a ja o takie właśnie wystąpiłem.
    Nie było więc mowy o tym, aby wyrok był inny?

    Wyrok mógł zawierać żądanie doliczania odsetek. Sędzia uznała, że
    pozwany pogardził sądem, dlatego dodała do mojego żądania właśnie te odsetki.

    Kolejny wyrok mógł więc brzmieć nieco inaczej. Ale brzmiał identycznie -- co
    oznacza, iż sędzia między wierszami :) uznała, iż za pierwszym razem pozwany
    wiedział o toczącym się przeciwko niemu procesie, ale sądem naprawdę pogardził.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 12. Data: 2011-06-05 15:41:42
    Od: " ąćęłń" <j...@N...gazeta.pl>

    kpc
    Art. 135.
    § 1. Doręczenia dokonuje się w mieszkaniu, w miejscu pracy lub tam, gdzie się
    adresata zastanie.

  • 13. Data: 2011-06-05 16:30:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-06-05 17:41, ąćęłń pisze:
    > kpc
    > Art. 135.
    > § 1. Doręczenia dokonuje się w mieszkaniu, w miejscu pracy lub tam, gdzie się
    > adresata zastanie.

    Co nie znosi obowiązku:

    "Gdy pismo procesowe jest pierwszym pismem w sprawie, powinno ponadto
    zawierać oznaczenie miejsca zamieszkania lub siedziby stron"

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2011-06-05 19:22:52
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    filo geneza pisze:

    > Dzięki,
    > obawiałem się tylko , że sąd kolejny uzupełniony pozew może uznać za
    > pozew wnoszony drugi raz w tej samej sprawie - i na tej podstawie
    > odrzucić.

    Wszystko zależy co się stanie z pierwszym pozwem.

    > trochę to dziwna praktyka, że powód powinien podać adres pozwanego,
    > przecież sąd powinien móc wystepować do spisu o ustalenie adresu
    > podobnie jak w sprawach karnych,
    > w ten sposób wielu potencjalnych pozwanych może uniknąć sądu.

    W sprawach karnych sąd też nie przyjmie aktu oskarżenia bez adresu
    oskarżonego.

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 15. Data: 2011-06-06 07:23:28
    Od: " ąćęłń" <j...@N...gazeta.pl>

    Przecież od dawna piszę, że w polskim systemie doręczenia fikcyjnego, w
    interesie powoda jest podawać Twój adres ;-)

    -----

  • 16. Data: 2011-06-06 10:45:15
    Od: " ąćęłń" <j...@N...gazeta.pl>

    Pytanie:
    Czy ma być adres ZAMIESZKANIA, czy adres do doręczeń?

    Można posiłkować się wystąpieniem do ewidencji MSWiA o podanie adresów
    zameldowania (stałego i czasowego) osoby.
    Trochę to trwa niestety, kilka tygodni jesli nie nastapi w międzyczasie jakaś
    dodatkowa korespondencja.

    -----

  • 17. Data: 2011-06-06 14:26:44
    Od: filo geneza <f...@g...com>

    On 5 Cze, 18:30, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Co nie znosi obowiązku:
    >
    > "Gdy pismo procesowe jest pierwszym pismem w sprawie, powinno ponadto
    > zawierać oznaczenie miejsca zamieszkania lub siedziby stron"
    >
    > --

    to jaki skutek prawny bedzie miał pozew doręczony do miejsca pracy i
    do pozwanego, jeśli jedynym adresem pozwanego zawartym w pozwie bedzie
    miejsce pracy?

  • 18. Data: 2011-06-06 16:45:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-06-06 16:26, filo geneza pisze:

    > to jaki skutek prawny bedzie miał pozew doręczony do miejsca pracy i
    > do pozwanego, jeśli jedynym adresem pozwanego zawartym w pozwie bedzie
    > miejsce pracy?

    Skutek będzie miał doręczony, tylko że lege artis wcześniej sąd zanim
    coś wyśle, powinien wezwać do usunięcia braku i wskazania adresu
    zamieszkania.

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2011-06-06 18:51:43
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Skutek będzie miał doręczony, tylko że lege artis wcześniej sąd zanim
    > coś wyśle, powinien wezwać do usunięcia braku i wskazania adresu
    > zamieszkania.

    Prawda jest taka że jak wpiszesz adres w pozwie to sąd przyjmie że jest
    to adres zamieszkania (no chyba że mu wyraźnie napiszesz że to jest
    adres pracy). Doręczy i jak sie okaże że powód wskazał adres pracy
    zamiast adresu zamieszkania to sąd zwrócić pozwu nie będzie już mógł.
    Sąd już niewiele będzie mógł.

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU