  • 81. Data: 2020-06-17 10:55:13
    Temat: Re: a więc wojna!
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ile esbeku maszyn drukarskich goniłeś w swoim życiu?

    -----

  • 82. Data: 2020-06-17 12:44:47
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 16 Jun 2020 17:05:44 +0200, J.F. napisał(a):

    > Ale przeciez przy tym mostku powinny byc jeszcze wyrazne tablice
    > ostrzegawcze ..

    Po co?

    > Raczej jak Ukraina wejdzie do Unii, czy choc sie stowarzyszy, to
    > slupki powolutku sie zdegraduja do tych powyzej.

    Słupki PL/CS są takie same odkąd pamiętam, a pamiętam od lat 70.
    Po rozpadzie Czechosłowacji na słowackiej granicy CS zastąpiło S, na
    czeskiej C.

    > To taki bezwzgledny zakaz, czy na wypadek zagrozenia ?
    > Bo szczegolnie te 100m jest ciekawe ... wydaje mi sie, ze palilem
    > ogniska blizej.

    Zawsze był zakaz. Jak paliłeś, możesz złożyć autodonos.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 83. Data: 2020-06-17 12:54:46
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 16 Jun 2020 21:23:04 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Czech wyskoczył z
    > "ch...mi", a nasi się "nastroszyli".

    Skąd wiesz, z czym wyskoczył Czech?
    Nawiasem mówiąc po czesku ten organ to "čurák". Skoro ci bogowie wojny nie
    ogarnęli, że są w Czechach to nie podejrzewam ich o doskonałą znajomość
    języka.

    > Nie zdziwił bym się, gdyby nawet tubylcy nie wiedzieli, że przez mostek
    > nie wolno przechodzić.

    Na czym opierasz to śmiałe przekonanie?
    Sądzisz, że wszyscy osiedlili się po wejściu Polski do strefy Schengen?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 84. Data: 2020-06-17 13:00:15
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 16 Jun 2020 23:54:17 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Osobiście wątpię, by do fotografującego kapliczkę mierzyli. Jesli
    > faktycznie mierzyli, to albo po prostu skradający się fotoreporter ich
    > wystraszył albo byli przekonani, że reporter przekroczył granicę, bo im
    > powiedziano, ze granica biegnie północnym skrajem wsi i byli przekonani,
    > że jest ona za kapliczką, a gość przeszedł przez granicę.

    Dlaczego miał się skradać? Facet to nie żaden fotoreporter tylko
    specjalista budowlany, który sprawował nadzór nad remontem kaplicy. Chciał
    wykonać dokumentację fotograficzną tynku, ale polscy żołnierze zabronili mu
    robić zdjęcia.

    Jak prowadzisz śledztwo, to też sobie wyobrażasz przebieg zajścia, a potem
    cały świat ma szukać dowodów, że jednak było inaczej?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 85. Data: 2020-06-17 13:14:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    e.net...
    >Po co?

    W czasach Schengen moze i niepotrzebne.
    Przepisy drogowe tez mamy podobne, to moze nie musze wiedziec w jakim
    kraju jestem.

    A winietka na autostrade, to nie w tym miejscu :-)

    >Słupki PL/CS są takie same odkąd pamiętam, a pamiętam od lat 70.
    >Po rozpadzie Czechosłowacji na słowackiej granicy CS zastąpiło S, na
    >czeskiej C.

    Skuli, zamalowali, przemalowali ?

    Jak widac na zdjeciach - o slupki polsko-ukrainskie ktos dba, o
    polsko-czeskie chyba juz nikt :-)

    >Zawsze był zakaz. Jak paliłeś, możesz złożyć autodonos.

    az taki praworzadny nie jestem :-)

    Chocby to miejsce
    https://goo.gl/maps/Hc4iw3g5bnNnKguD8

    Hm, do lasu 101m czy to teren lesniczego ? Bo teraz juz nie jestem
    pewien.
    A jak grilla rozloze blizej drogi ?

    Albo ci delikwenci
    https://goo.gl/maps/ios98DqxVskRbKfY7

    Lesniczego tam nigdy nie widzialem, parkowego tez nie :-)

    J.

  • 86. Data: 2020-06-17 13:27:08
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 17.06.2020 o 12:54, Olin pisze:

> [...]
    >
    > Na czym opierasz to śmiałe przekonanie?
    > Sądzisz, że wszyscy osiedlili się po wejściu Polski do strefy Schengen?

    Zadanie dla grupy:

    1. odpalić google earth
    2. włączyć "zdjęcia historyczne"
    3. przesunąć do najstarszego

    Pytania:
    - czy na tym zdjęciu widać mostek?
    - jaka jest data uzyskania tego obrazu (ja nie wiem, chociaż niby jest
    to podane)?

    MJ

  • 87. Data: 2020-06-17 13:29:10
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 17.06.2020 o 13:14, J.F. pisze:
> [...]

    Przemalowali.

    Jest też sporo słupków z D przekutym na P, tam, gdzie na granicy
    słowackiej stawiali je Niemcy.

    MJ

  • 88. Data: 2020-06-17 13:29:54
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 17 Jun 2020 13:14:12 +0200, J.F. napisał(a):

    > Skuli, zamalowali, przemalowali ?

    Przemalowali:
    https://chasingunesco.com/wp-content/uploads/2019/02
    /dsc_0072-1200.jpg

    Przecież chodzisz po górach, to powinieneś znać zagadnienie z autopsji.

    > Jak widac na zdjeciach - o slupki polsko-ukrainskie ktos dba, o
    > polsko-czeskie chyba juz nikt :-)

    Trzeba je koniecznie wymienić na pięciometrowe, w jaskrawych kolorach , bo
    po nawrocie epidemii znowu wojsko zacznie pilnować granicy i tym razem
    jeszcze wjadą do Czech czołgiem i to niejednym.

    > Chocby to miejsce
    > https://goo.gl/maps/Hc4iw3g5bnNnKguD8

    To jest chyba wyznaczone miejsce biwakowe, więc palić można, bo:

    "Zgodnie z artykułem 30. Ustawy o lasach na terenach leśnych, śródleśnych
    oraz w odległości do 100 metrów od granicy lasu nie wolno rozniecać ognia
    poza miejscami wyznaczonymi do tego celu przez właściciela lasu lub
    nadleśniczego. Stałe miejsca, gdzie wolno rozpalać ogniska, wyznacza
    nadleśniczy poprzez techniczne zagospodarowanie lasu w celach
    turystyczno-wypoczynkowych, np. przy miejscach biwakowania, obiektach
    turystycznych i edukacyjnych, stanicach turystycznych i harcerskich. Stałe
    miejsca są naniesione na mapy, którymi posługują się osoby monitorujące
    zagrożenie pożarowe lasu."

    https://www.radiozet.pl/Co-gdzie-kiedy-jak/Czy-mozna
    -rozpalic-ognisko-w-lesie-lub-robic-grilla-i-czy-jes
    t-to-legalne-2020

    > Albo ci delikwenci
    > https://goo.gl/maps/ios98DqxVskRbKfY7

    Zapewne jak wyżej.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 89. Data: 2020-06-17 14:05:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.06.2020 o 12:44, Olin pisze:

    > Po co?

    Żeby było wiadomo, że to granica, a nie fosa.

    > Słupki PL/CS są takie same odkąd pamiętam, a pamiętam od lat 70.
    > Po rozpadzie Czechosłowacji na słowackiej granicy CS zastąpiło S, na
    > czeskiej C.

    Słupki o których piszesz mają na celu wyznaczyć granicę. To nie te same,
    które mają informować ludzi ok jej przebiegu.

    > Zawsze był zakaz. Jak paliłeś, możesz złożyć autodonos.

    Zakaz dotyczy lasu.

    --
    Robert Tomasik

  • 90. Data: 2020-06-17 14:10:51
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.06.2020 o 13:29, Olin pisze:

    > Trzeba je koniecznie wymienić na pięciometrowe, w jaskrawych kolorach , bo
    > po nawrocie epidemii znowu wojsko zacznie pilnować granicy i tym razem
    > jeszcze wjadą do Czech czołgiem i to niejednym.

    Słupki wyznaczające granice nie mają na celu informowanie o granicy ludzi.

    --
    Robert Tomasik