  • 31. Data: 2020-06-12 01:02:58
    Temat: Re: a więc wojna!
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.06.2020 o 00:10, nadir pisze:

    > Bo może nie być słupków. Jak granicą jest rzeka/rzeczka to przyjmuje
    > się, że granica biegnie środkiem jej nurtu, ciężko tam stawiać słupki.

    Zdecydowanie. Dlatego stawia się na brzegu :-)

    > Dziennikarze, to liczą na rozgłos, więc wzięli zdjęcie pierwszego
    > lepszego mostu. Ale tu nie jest problem w dziennikarzach, oni to sobie z
    > aparatami mogą chodzić w tę i z powrotem przez tę granicę i robić
    > filmy/zdjęcia. Uzbrojone wojsko to jednak trochę inna para kaloszy.

    Oczywiście masz rację.

    > Pas drogi granicznej na obszarze Schengen, to tak raczej luźno
    > występuje, a nawet wcale, i żołnierze wysłani w taki rejon powinni mieć
    > tego świadomość. Jak widać nie mają.

    Jak widać nie mieli. Ale to nie jest ich wina. Gdy nie było służby na
    granicy nie miało to większego znaczenia. Teraz wyszło i tyle.

    > Tylko, że to jest normalna granica. Przed wejściem Czech i Polski do
    > Schengen też tak wyglądała. Różnica jest taka, że wcześniej pilnowały
    > tego czeskie i polskie służby graniczne. Naszych żołnierzy wysłali tam
    > tylko dlatego, że Straży Granicznej jest tam za mało i granicy nie są w
    > stanie "obrobić", więc skupiają się na formalnych przejściach
    > granicznych. "Zieloną granicę" obstawia teraz wojsko. U mnie w okolicy,
    > mimo sporej rzeki, też wojsko pilnuje granicy.

    I w tym problem.

    > Ja? A po co? Może lepiej te szweje i ich dowódcy?

    A im po co? Jeszcze zaczną szukać tych słupków i tablic.

    > Ale oni poszli tam w konkretnym celu - pilnować granicy. Skoro nie
    > wiedzą gdzie ona przebiega, to znaczy że się do tej roboty nie nadają.
    > I nie potrzebny im teodolit, wystarczy mapa i/lub GPS, no i trochę
    > wyobraźni.

    Sądzę, ze im powiedziano, że biegnie za granicą wsi. Ktoś zapomniał o
    kapliczce.

    > Dlatego napisałem, że Straży Granicznej nie przytrafiłby się ten
    > "przykry" incydent.

    Przede wszystkim dlatego, ze jakby nawet tam przeszli, to by sie
    fotografa nie czepiali.

    > To, że kogoś poniosła ułańska fantazja, to jasne. Nawet Czesi, jak widać
    > się już do tego przyzwyczaili, skoro wysłali tam reporterów i TV, a nie
    > swoje wojsko. Ale dalsze przebywanie tam naszych żołnierzy, skoro
    > wiedzieli, że naruszyli granicę, a wiedzieli, nijak się nie broni.

    A wiedzieli? Czy oświadczenie fotografa jest wystarczającym dowodem?

    > Kapliczka nie ma tu żadnego znaczenia. W takich rejonach nadgranicznych
    > ludzie przekraczają sobie granicę jak chcą i gdzie chcą, i nikt z tego
    > powodu problemu nie robi. Jednak uzbrojony żołnierz, nawet
    > sprzymierzonego państwa, to trochę inny kaliber.
    > Przecież to taki zielony ludzik, a jak jeszcze się Czechom przypomni
    > 1968, to dopiero może być jazda.;)

    Nikt mądry tego poważnie nie traktuje.

    --
    Robert Tomasik

  • 32. Data: 2020-06-12 06:56:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A wiedzieli? Czy oświadczenie fotografa jest wystarczającym dowodem?

    Nie no. Nie szło się domyśleć. Czesi im mówią, że po tej stronie rzeczki
    to już czechy, a ich przerasta sprawdzenie choćby w google maps...

    --
    Shrek

  • 33. Data: 2020-06-12 12:00:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.06.2020 o 00:41, Michal Jankowski pisze:

    > Ja widzę słupki:
    > https://goo.gl/maps/78QnCbLr69tjvNECA
    > https://goo.gl/maps/o3cgXdGyKmX3Ltzi9

    Od gazu? Prądu? Kanalizacji? Bo graniczne określa prawo i mają tablicę o
    treści (z głowy piszę) "Granica Państwowa - Przekraczanie wzbronione".

    Poza tym chodzi dokładnie o to miejsce
    https://goo.gl/maps/V5SyEFuDkWdLxqsV8 - poprzednio myślałem, ze oni
    wojowali o tę drugą kapliczkę. Żołnierze tłumaczą się, że bronili
    fotografowania posterunku, a nie kapliczki, a stali na moście.

    --
    Robert Tomasik

  • 34. Data: 2020-06-12 21:51:08
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    > Od gazu? Prądu? Kanalizacji? Bo graniczne określa prawo i mają tablicę o
    > treści (z głowy piszę) "Granica Państwowa - Przekraczanie wzbronione".

    Nie wiedziałam, ze do Czech wchodzi się z paszportami i granice mają
    zamknięte :-)

  • 35. Data: 2020-06-12 21:55:20
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Od gazu? Prądu? Kanalizacji? Bo graniczne określa prawo i mają tablicę o
    > treści (z głowy piszę) "Granica Państwowa - Przekraczanie wzbronione".

    Naprawdę nie wiesz, jak wygląda słupek graniczny czy tak sobie trollujesz?

    Naprawdę nie wiesz, że na wewnętrznych granicach schengen nie
    ma tablic (nie: słupków) z napisem "przekraczanie zabronione", ale z
    tego NIE WYNIKA, że uzbrojone wojsko ma prawo te granice przekraczać i
    robić sobie manewry w obcym kraju?

    > Poza tym chodzi dokładnie o to miejsce
    > https://goo.gl/maps/V5SyEFuDkWdLxqsV8 - poprzednio myślałem, ze oni
    > wojowali o tę drugą kapliczkę. Żołnierze tłumaczą się, że bronili
    > fotografowania posterunku,

    Na jakiej podstawie? PiS coś uchwalił ostatnio?

    > a nie kapliczki, a stali na moście.

    To już nie "przepuście"?

    Ale bujać to my, ale nie nas.

    https://g.denik.cz/75/bd/pelhrimovy-kaplicka-polaci-
    06_galerie-980.jpg

    Jak widać, na wysokości czeskiego znaku drogowego (już za mostem, po
    czeskiej stronie) ktoś ustawił "zaporę przeciwwirusową", mającą utrudnić
    przekroczenie granicy. Wojacy tę barierę pokonali i palili sobie ognisko
    pod kapliczką.

    MJ

  • 36. Data: 2020-06-12 23:57:30
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.06.2020 o 21:51, Animka pisze:

    > Nie wiedziałam, ze do Czech wchodzi się z paszportami i granice mają
    > zamknięte :-)

    To się dowiedziałeś. Co prawda we Schengen granmice są otwarte, ale co
    do zasady można je przekraczać drogami. Oczywiście nikt sie tego nie
    czepia, ale co do zasady mandat można dostać.

    --
    Robert Tomasik

  • 37. Data: 2020-06-13 00:36:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.06.2020 o 21:55, Michal Jankowski pisze:

    > Naprawdę nie wiesz, jak wygląda słupek graniczny czy tak sobie trollujesz?

    Wiem. Tu masz na wiki: https://pl.wikipedia.org/wiki/Znak_graniczny. Jak
    już pisałem 15 metrów w głąb terenu powinna być tablica. Jak nie mijali
    jej, to mieli prawo sądzić, ze do granicy jest co najmniej 15 metrów.

> [...]
    > ma tablic (nie: słupków) z napisem "przekraczanie zabronione", ale z
    > tego NIE WYNIKA, że uzbrojone wojsko ma prawo te granice przekraczać i

    Nie wiem, jak u Ciebie, ale u mnie wzdłuż rzeki Poprad tablice tak ze
    dwa miesiące temu jeszcze widziałem. Są też na wszystkich przecinających
    granicę drogach - przykładowo tu: https://goo.gl/maps/qfVTwJUzQUiuyUoN9

    Oczywiście mam świadomość tego, ze ta droga polna takich tablic nie
    wymagała, ale nie róbmy tragedii z tego, że stanęli w cieniu, jak nie
    było tablicy.

    > Na jakiej podstawie? PiS coś uchwalił ostatnio?

    Możesz rozwinąć, o co pytasz?

    > To już nie "przepuście"?

    Weź sobie na Google popatrz i nie łap mnie za słówka. Ten potok, to rów
    przydrożny.

> [...]
    > czeskiej stronie) ktoś ustawił "zaporę przeciwwirusową", mającą utrudnić
    > przekroczenie granicy. Wojacy tę barierę pokonali i palili sobie ognisko

    Pytanie, czy wiedzieli, że zapora stoi dokładnie na granicy. Bo u nas te
    zapory poustawiano kilkadziesiąt metrów w głąb Polski i za barykadami
    stoją radiowozy Straży Granicznej.

    I już reasumując. Nie twierdzę, ze żołnierze mądrze zrobili wdzierając
    się na teren Czech. Twierdzę jedynie, że w zaistniałej sytuacji nie
    można stwierdzić, że zrobili to celowo, lub choćby można im przypisać
    winę za niedopełnienie normalnych zasad.

    Patrzę na to podlinkowane przez Ciebie zdjęcie. Widzisz tam gdzieś
    samochód? Zadaszenie? Wygląda mi na to, że postawili tych żołnierzy i
    nawet im dachu nie dali. Dziwisz się, że wleźli do pobliskiej kapliczki?
    Oni pełnią służbę 24/48 godzin. Stałbyś na tej patelni cała dobę, czy
    jednak byś wszedł pod pobliskie drzewo?

    --
    Robert Tomasik

  • 38. Data: 2020-06-13 08:10:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Wiem. Tu masz na wiki: https://pl.wikipedia.org/wiki/Znak_graniczny. Jak
    > już pisałem 15 metrów w głąb terenu powinna być tablica. Jak nie mijali
    > jej, to mieli prawo sądzić, ze do granicy jest co najmniej 15 metrów.

    Przepraszam - ty tak na poważnie? Wojakom pilnujacym granicy wystarczy w
    nocy znaczki poprzestawiać i pójdą jak na berlin? Naprawdę uważasz że
    stwierdzenie, że skoro granica przebiega rzeczką a my przeszliśmy
    mostek, to przeszliśmy przez granicę? Ludzi ze zdiagnozowanym
    kretynizmem w wojsku zatrudniają i ubierają w polski mundur?

    Chłopaki doskonale wiedzieli gdzie są - nie rób z nich kretynów. Pewnie
    ktoś się dogadał że po naszej stronie nie ma miejsca więc sie rozbili u
    nich, tylko teraz nie chce się przyznać. Albo się rozbili bo u czechów
    wygodniej prawem silniejszego.

> [...]
    > nawet im dachu nie dali. Dziwisz się, że wleźli do pobliskiej kapliczki?
    > Oni pełnią służbę 24/48 godzin. Stałbyś na tej patelni cała dobę, czy

    No i to jest wytłumaczenie - po prostu po naszej stronie nie było dorego
    miejsca. Tylko nie mogę się zdecydować czy to lepiej czy gorzej...

    --
    Shrek

  • 39. Data: 2020-06-13 09:17:09
    Temat: Re: a więc wojna! [Mapka głupcze!]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

> [...]
    > mostek, to przeszliśmy przez granicę? Ludzi ze zdiagnozowanym
    > kretynizmem w wojsku zatrudniają i ubierają w polski mundur?

    Czy któreś "medium kopiące PiS" raczyło opublikować mapkę "incydentu"?
    Ja jestem wychowany na twardej szkole cynizmu/życia że skoro żadna ze
    *stron* nie rwie się publikować mapki to albo incydent jest niemal
    trywialny (niezbyt ważny *bez recydywy* ) albo mapka nie byłaby
    argumentem w jedną stronę. Rząd/WP może ewentualnie lecieć po linii
    "wytłumić sprawę" czyli nie zrobić z newsika dnia newsa tygodnia.

    W RP3 to czego się nie mówi jest trochę mniej ważne niż w PRL.
    Na procesie karnym są dwie _przeciwne_ strony a i tak niektórych kwestii
    żadna nie chce tykać.

    --
    A. Filip

  • 40. Data: 2020-06-13 10:35:45