  • 21. Data: 2020-06-11 12:32:25
    Temat: Re: a więc wojna!
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10.06.2020 o 20:28, nadir pisze:

    > No wybacz, ale zakładam, że nasze wojsko jest tam żeby pilnować granicy.

    Tam od 15 tu lat nie ma żadnej granicy. Od pilnowania granicy jest Straż
    Graniczna, a nie wojsko.

    > Jeżeli ONI nie wiedzą gdzie przebiega ta granica, to może hodowlą
    > jedwabników powinni się zająć?

    Co Ci jedwabniki zawiniły?

    --
    Robert Tomasik

  • 22. Data: 2020-06-11 12:33:27
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10.06.2020 o 23:59, Animka pisze:

    > Ciekawa jestem kto dał im ten rozkaz. Czyje polecenie wykonywali.

    Rozkaz był dobry, tylko pewnie mało precyzyjny. Nie uwzględniał tego, że
    kawałeczek dworu znalazł się u Czechów.

    --
    Robert Tomasik

  • 23. Data: 2020-06-11 12:35:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tam od 15 tu lat nie ma żadnej granicy. Od pilnowania granicy jest Straż
    > Graniczna, a nie wojsko.

    No wybacz ale okazało się, że jednak jest tam granica, a wojsko mimo, że
    od tego jest straż graniczna właśnie tej granicy pilnowało. Więc twoje
    argumenty są raczej nietrafione.

    --
    Shrek

  • 24. Data: 2020-06-11 12:39:04
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Przecież już Tusk ze swoim nadwornym psychiatrą podpisali, że P0lski może bronić
    niemiecka p0licja i wojsko, więc dlaczego nie nasze
    w Czechach?

    -----
    > Inna sprawa, czy można w ogóle napaść na sojusznika z NATO i co w takiej sytuacji
    wynika z punktu piątego traktatu

  • 25. Data: 2020-06-11 12:49:38
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Tobie od tego staje, wyłącznie?
    W dzieciństwie dostawałeś codzienny wpierdol na podwórku?

    -----

  • 26. Data: 2020-06-11 16:53:51
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Tam od 15 tu lat nie ma żadnej granicy.

    Granica cały czas jest, to że jej nie pilnowano do czasu pandemii, to
    inna sprawa.

    > Od pilnowania granicy jest Straż Graniczna, a nie wojsko.

    Ależ ja wiem doskonale od czego jest Straż Graniczna, wiem też że oni by
    takiego numeru nie odwalili. Natomiast z braku funkcjonariuszy SG,
    wysłano tam wojsko, no i okazało się, że oni jacyś niedorobieni.

    Wyobraź sobie teraz, że to nie polsko-czeska, tylko polsko-rosyjska
    granica. Myślisz, że też tak lajtowo by się to skończyło?

    > Co Ci jedwabniki zawiniły?

    Nic.
    https://www.youtube.com/watch?v=dSaeQkVxFQM

  • 27. Data: 2020-06-11 20:47:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.06.2020 o 16:53, nadir pisze:

    > Granica cały czas jest, to że jej nie pilnowano do czasu pandemii, to
    > inna sprawa.

    Słupków nie ma. Przynajmniej na Google.

    > Ależ ja wiem doskonale od czego jest Straż Graniczna, wiem też że oni by
    > takiego numeru nie odwalili. Natomiast z braku funkcjonariuszy SG,
    > wysłano tam wojsko, no i okazało się, że oni jacyś niedorobieni.

    Niedorobieni, to są dziennikarze, którzy nawet do Google nie zajrzeli.
    Piszą o moście (a to przepust i wdarciu się na teren Czech, a nawet nie
    wiemy, czy nie wygonili fotografa stojąc po polskiej stronie, bo to
    kilka metrów. Jest coś takiego, jak "pas drogi granicznej". Ja do
    granicy na rowerze jeżdżę. U nas tablice nadal są.

    > Wyobraź sobie teraz, że to nie polsko-czeska, tylko polsko-rosyjska
    > granica. Myślisz, że też tak lajtowo by się to skończyło?

    Na normalnej granicy coś takiego nie miałoby prawa się zdarzyć. Po
    pierwsze przebieg granicy państwowej oznacza się znakami granicznym.
    Po drugie w celu ochrony granicy państwowej ustanawia się pas
    drogi granicznej i strefę nadgraniczną. Pasem drogi granicznej jest
    obszar o szerokości 15 metrów, licząc w głąb kraju od linii granicy
    państwowej. W pasie drogi granicznej umieszcza się w dobrze widocznych
    miejscach tablice. Resztę sobie znajdź w Ustawie o ochronie granicy
    państwowej.

    Żołnierz, to nie geodeta i nie będzie biegał z teodolitem, żeby
    sprawdzać, gdzie dokładnie jest granica. Straż Graniczna dawniej
    patrolowała granicę, to wiedzieli dokładnie, gdzie biegnie. Moim zdaniem
    ktoś nie pomyślał i kazali im pilnować tej miejscowości informując, że
    granica biegnie jej północnym skrajem. O kapliczce zapomniano.

    > Nic.
    > https://www.youtube.com/watch?v=dSaeQkVxFQM

    Obejrzałem ten fragment, ale nadal nie mam pojęcia jak wiążesz to z
    naszym tematem.

    --
    Robert Tomasik

  • 28. Data: 2020-06-11 21:56:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Słupków nie ma. Przynajmniej na Google.

    Co do tego mają słupki? Teraz jak w nocy żule poprzestawiają słupki, to
    budzisz się w innym kraju?

    > Niedorobieni, to są dziennikarze, którzy nawet do Google nie zajrzeli.
    > Piszą o moście (a to przepust

    Prawdę mówiąc, to wydaje się, że to jednak mostek, ale to akurat z
    googla specjalnie nie widać, bo zarośnięte i najmniej w tej całej
    historii istotne.

    > i wdarciu się na teren Czech, a nawet nie
    > wiemy, czy nie wygonili fotografa stojąc po polskiej stronie, bo to
    > kilka metrów.

    Ponoć nasi wyjaśnili, że cała akcja to nasza pomyłka i przeprosili.
    Widać też są niedorobieni jak dziennikarze.

    > Na normalnej granicy coś takiego nie miałoby prawa się zdarzyć. Po
    > pierwsze przebieg granicy państwowej oznacza się znakami granicznym.

    Dobra - twierdzisz, że tam nie ma granicy państwowej czy że jest ona
    nienormalna?

    > Żołnierz, to nie geodeta i nie będzie biegał z teodolitem, żeby
    > sprawdzać, gdzie dokładnie jest granica.

    Ale jak granica biegnie rzeką, to nawet ułomny umysłowo człowiek domyśli
    się, że przechodząc na drugą strone mostu czy przepustu jak wolisz
    przekracza granicę? Nie mów, że do woja teraz biorą ludzi ze
    stwierdzonym kretynizmem?

    --
    Shrek

  • 29. Data: 2020-06-12 00:10:30
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Słupków nie ma. Przynajmniej na Google.

    Bo może nie być słupków. Jak granicą jest rzeka/rzeczka to przyjmuje
    się, że granica biegnie środkiem jej nurtu, ciężko tam stawiać słupki.

    > Niedorobieni, to są dziennikarze, którzy nawet do Google nie zajrzeli.

    Dziennikarze, to liczą na rozgłos, więc wzięli zdjęcie pierwszego
    lepszego mostu. Ale tu nie jest problem w dziennikarzach, oni to sobie z
    aparatami mogą chodzić w tę i z powrotem przez tę granicę i robić
    filmy/zdjęcia. Uzbrojone wojsko to jednak trochę inna para kaloszy.

    > Piszą o moście (a to przepust i wdarciu się na teren Czech, a nawet nie
    > wiemy, czy nie wygonili fotografa stojąc po polskiej stronie, bo to
    > kilka metrów. Jest coś takiego, jak "pas drogi granicznej".

    Pas drogi granicznej na obszarze Schengen, to tak raczej luźno
    występuje, a nawet wcale, i żołnierze wysłani w taki rejon powinni mieć
    tego świadomość. Jak widać nie mają.

    > Ja do granicy na rowerze jeżdżę.

    Ja też, z tym że u mnie akurat jest duża rzeka, tu nie da się zabłądzić.

    > U nas tablice nadal są.

    No u mnie z tym różnie bywa.

    > Na normalnej granicy coś takiego nie miałoby prawa się zdarzyć.

    Tylko, że to jest normalna granica. Przed wejściem Czech i Polski do
    Schengen też tak wyglądała. Różnica jest taka, że wcześniej pilnowały
    tego czeskie i polskie służby graniczne. Naszych żołnierzy wysłali tam
    tylko dlatego, że Straży Granicznej jest tam za mało i granicy nie są w
    stanie "obrobić", więc skupiają się na formalnych przejściach
    granicznych. "Zieloną granicę" obstawia teraz wojsko. U mnie w okolicy,
    mimo sporej rzeki, też wojsko pilnuje granicy.

    > Resztę sobie znajdź w Ustawie o ochronie granicy państwowej.

    Ja? A po co? Może lepiej te szweje i ich dowódcy?

    > Żołnierz, to nie geodeta i nie będzie biegał z teodolitem, żeby
    > sprawdzać, gdzie dokładnie jest granica.

    Ale oni poszli tam w konkretnym celu - pilnować granicy. Skoro nie
    wiedzą gdzie ona przebiega, to znaczy że się do tej roboty nie nadają.
    I nie potrzebny im teodolit, wystarczy mapa i/lub GPS, no i trochę
    wyobraźni.

    > Straż Graniczna dawniej patrolowała granicę, to wiedzieli dokładnie, gdzie biegnie.

    Dlatego napisałem, że Straży Granicznej nie przytrafiłby się ten
    "przykry" incydent.

    > Moim zdaniem ktoś nie pomyślał i kazali im pilnować tej miejscowości informując, że
    > granica biegnie jej północnym skrajem.

    To, że kogoś poniosła ułańska fantazja, to jasne. Nawet Czesi, jak widać
    się już do tego przyzwyczaili, skoro wysłali tam reporterów i TV, a nie
    swoje wojsko. Ale dalsze przebywanie tam naszych żołnierzy, skoro
    wiedzieli, że naruszyli granicę, a wiedzieli, nijak się nie broni.

    > O kapliczce zapomniano.

    Kapliczka nie ma tu żadnego znaczenia. W takich rejonach nadgranicznych
    ludzie przekraczają sobie granicę jak chcą i gdzie chcą, i nikt z tego
    powodu problemu nie robi. Jednak uzbrojony żołnierz, nawet
    sprzymierzonego państwa, to trochę inny kaliber.
    Przecież to taki zielony ludzik, a jak jeszcze się Czechom przypomni
    1968, to dopiero może być jazda.;)

  • 30. Data: 2020-06-12 00:41:05
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 12.06.2020 o 00:10, nadir pisze:

    > Bo może nie być słupków. Jak granicą jest rzeka/rzeczka to przyjmuje
    > się, że granica biegnie środkiem jej nurtu, ciężko tam stawiać słupki.

    Ja widzę słupki:
    https://goo.gl/maps/78QnCbLr69tjvNECA
    https://goo.gl/maps/o3cgXdGyKmX3Ltzi9

    MJ