  • 151. Data: 2020-06-21 12:59:59
    Temat: Re: a więc wojna!
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Jakbyś posłużył trochę, to byś zrozumiał :-) Większość rozkazów jest
    > wewnętrznie sprzeczne.

    To znaczy ze wiekszosc rozkazów jest zła a nie dobra.
    To ze rozkazy robią z ludzi idiotów nijak ma sie do tego ze to coś
    dobrego.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Synonim jest to słowo, którego pisarz używa, gdy nie wie,

  • 152. Data: 2020-06-22 12:06:30
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 19 Jun 2020 17:23:09 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Ta sugestia wzmaga właśnie moje podejrzenie, że powodem "afery" nie do
    > końca byli polscy żołnierze. Fotograf może i miał rację, ale pewnie po
    > prostu przyczepił się żołnierzy, zaś pozostali nie awanturowali się, to
    > im nikt zdjęć robić nie bronił.

    Nawet gdyby się awanturował, to właśnie miał on miał rację.
    Jeśli wojsko rzeczywiście sądziło, że jest w Polsce, powinno było gościa
    zatrzymać i odstawić do Czech "oficjalną" drogą przez przejście graniczne.
    W grę pewnie wchodził jeszcze jakiś mandat i kwarantanna.
    Tymczasem oni, co najmniej dwukrotnie, nie reagują na (w ich mniemaniu)
    nielegalne przekroczenie granicy, więc Twoja koncepcja nie trzyma się kupy.
    Chyba wszyscy się zgadzamy, że żaden przepis nie zakazuje oglądania i
    fotografowania kapliczek.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 153. Data: 2020-06-22 12:13:55
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 19 Jun 2020 17:33:22 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Po 30 latach nie pamiętam kolorów. Szliśmy na pewno koło placówki Straży
    > Granicznej (dziś chyba nie istniejącej, a przynajmniej nie ma jej w
    > Google). Do granicy podchodziliśmy drogą gruntową, a nie szlakiem.

    Czyli nie szliście szlakiem, bo go nie było, tylko prawdopodobnie przez
    Moczarne. W pewnym miejscu z grzbietu granicznego schodzi na polską stronę
    droga, którą chyba da się nawet wjechać z doliny terenówką, ale nie będę
    się wypowiadał, bo nigdy nią nie szedłem. Teraz zresztą nie wolno, bo jest
    PN.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 154. Data: 2020-06-22 12:20:14
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 19 Jun 2020 18:13:44 +0200, Michal Jankowski napisał(a):

    > dla odmiany zakazano wstępu do
    > Moczarnego pod pretekstem ochrony przyrody, chociaż personel jeździ tam
    > sobie samochodami.

    Kiedyś w rejonie Nad Tysowym natknąłem sie na strażnika Magurskiego PN, a
    teraz chodzić tam nie wolno. Szedłem skrajem wielkiej łąki, którą kosił
    inny facet traktorem. Strażnik wyciemnił mi, że zwierzęta pojazdów się nie
    boją, w przeciwieństwie do pieszych turystów. O decybele nie pytałem, bo
    sytuacja była niezręczna.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Na razie stoimy na stanowisku, że mamy rację"
    Jacek Czaputowicz

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 155. Data: 2020-06-22 12:27:50
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 19 Jun 2020 17:36:29 +0200, Kviat napisał(a):

    > Retoryczne linki:
    > https://www.tokfm.pl/Tokfm/7,103085,26045452,policyj
    ny-dron-kontra-wolni-obywatele-zamoscia-plus-wezwani
    e.html

    Tego jest na kopy:
    https://tvn24.pl/polska/trojka-policjanci-zatrzymali
    -kobiete-z-rowerem-i-transparentami-zatrzymana-opowi
    ada-o-przebiegu-interwencji-4593034

    "Wbrew informacjom sugerowanym przez część osób, powodem zatrzymania nie
    było posiadanie transparentów czy pewnych napisów, ale fakt niepodania
    danych osobowych podczas czynności prowadzonych przez policjantów. Jest to
    obowiązek, kiedy policjanci legitymują osobę - tłumaczył w niedzielę
    tvn24.pl nadkomisarz Sylwester Marczak, rzecznik KSP."

    Tu znowu piszą, kiedy można legitymować:
    https://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/992926,kiedy-
    policjant-ma-prawo-wylegitymowania.html

    "Policjant ma prawo wylegitymować każdego z nas, jeśli podejrzewa, że
    popełniliśmy przestępstwo lub wykroczenie, jeżeli nasze zachowanie stwarza
    zagrożenie dla nas lub otoczenia albo gdy prowadzi poszukiwania przestępców
    lub osób zgłoszonych jako zaginione."

    Ciekawe do jakiego przestępcy była podobna rowerzystka.

  • 156. Data: 2020-06-22 13:18:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...

> [...]
    >się nie
    >boją, w przeciwieństwie do pieszych turystów. O decybele nie pytałem,

    A to była łaka parkowa czy prywatna ?

    Co by nie mowic - niektore zwierzeta sie do decybeli przyzwyczaily i
    im samochody zupelnie nie przeszkadzaja.
    Np dziki.

    J.

  • 157. Data: 2020-06-22 13:29:48
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 22 Jun 2020 13:18:02 +0200, J.F. napisał(a):

    > A to była łaka parkowa czy prywatna ?

    Parkowa. W parkach narodowych chyba prywatnych łąk nie ma.
    Park siecze łąki, bo zarastają. Jak zarosną to nie ma nornic i kretów, a
    wtedy ptaki drapieżne zdychają z głodu, no i generalnie zmienia się
    ekosystem.

    > Co by nie mowic - niektore zwierzeta sie do decybeli przyzwyczaily i
    > im samochody zupelnie nie przeszkadzaja.

    Tam chyba gadzina nie ma wyjścia.

  • 158. Data: 2020-06-22 13:46:01
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 22.06.2020 o 13:29, Olin pisze:

    > Parkowa. W parkach narodowych chyba prywatnych łąk nie ma.

    Owszem bywają.

    MJ

  • 159. Data: 2020-06-22 13:52:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...

> [...]
    >kretów, a
    >wtedy ptaki drapieżne zdychają z głodu, no i generalnie zmienia się

    Nie rozumiem.
    A przez te tysiace lat, to kto kosił ?

    >Tam chyba gadzina nie ma wyjścia.

    A moze nawet lubi :-)

    J.

  • 160. Data: 2020-06-22 14:09:57
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 22 Jun 2020 13:46:01 +0200, Michal Jankowski napisał(a):

    > Owszem bywają.

    Dobrze. Bywają.
    Wspólnota Witowska pewnie ma w TPN.

    --