  • 421. Data: 2023-12-27 13:28:58
    Temat: Re: a w Sejmie sie dzieje
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Ta obecna jest taka, jaka jest i żadna by nie była szczególnie lepsza.

    A słynne 18 lat, nie było by mniej konfliktowe?

    Robert

  • 422. Data: 2023-12-27 13:44:20
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.12.2023 o 12:28, Olin pisze:

    > Ale którą wojną?
    > "Początki telewizji w Polsce datuje się na 1938 rok, kiedy w Warszawie
    > została uruchomiona pierwsza eksperymentalna stacja telewizyjna.

    Wojna II Światowa wybuchła w 1939 roku. No i zauważ, że w tym zdaniu
    jeszcze jest radio. Odbiorniki radiowe rozpoczęto produkować w Polsce w
    latach 20. XX wieku, równocześnie z powstaniem radiofonii w Europie.
    Odbiornik radiowy był dla większości mieszkańców Polski pierwszym
    urządzeniem elektronicznym w domu, a dla wielu był przez kilkadziesiąt
    lat jedynym urządzeniem elektronicznym.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 423. Data: 2023-12-27 14:03:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > A słynne 18 lat, nie było by mniej konfliktowe?

    Zdecydowanie moim zdaniem nie.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 424. Data: 2023-12-27 14:21:44
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > O ile wiem, to nie ma określonego w latach wieku akurat. Ale to jest
    > kwestia poboczna. Nie mam nic przeciwko oceniania samego zwyczaju.
    > Natomiast za niestosowne uważam krytykowanie kogoś za to, że stosuje się
    > do nieznanego nam zwyczaju tylko z tego powodu, ze zwyczaju tego nie
    > znamy, albo po prostu nie rozumiemy. Za niestosowne również uważam
    > opieranie naszego sprzeciwu tylko o to, że my mamy inny zwyczaj. Mój
    > zwyczaj jest dla mnie, a nie dla Ciebie. Dokąd Twój zwyczaj nie narusza
    > moich praw, to co mi do Twojego zwyczaju. Raczej będę się starał go
> [...]

    Zapominasz, że w tym zwyczaju bierze udział ktoś jeszcze. I to
    niekoniecznie z własnej woli.

    Jeśli masz zwyczaj kupowania sobie nieletniej żony, to może i nie
    narusza to moich praw, ale pisanie, że to niestosowne, że ktoś ten twój
    zwyczaj krytykuje, bo ten twój zwyczaj jest dla ciebie, jest przejawem
    kretynizmu.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 425. Data: 2023-12-27 14:52:23
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 27.12.2023 o 14:21, Kviat pisze:

> [...]

    Pisanie, że nie znamy tego zwyczaju jest idiotyczne.
    A jeszcze bardziej idiotyczne jest pisanie, że tego zwyczaju nie rozumiemy.

    Sprzedawanie dziewczynek na żony w cywilizowanych państwach jest
    zabronione właśnie dlatego, bo ten zwyczaj znamy i doskonale rozumiemy.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 426. Data: 2023-12-27 15:04:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 27 Dec 2023 12:28:30 +0100, Olin wrote:

    > Ale którą wojną?
    >
    > "Początki telewizji w Polsce datuje się na 1938 rok, kiedy w Warszawie
    > została uruchomiona pierwsza eksperymentalna stacja telewizyjna.

    Co od biedy przystoi do "telewizory nie były zbyt popularne".
    Ciekawe czy był choc jeden prywatny :-)

    > 25 października 1952 roku o godz. 19:00 uruchomiono pierwszy polski program
    > telewizyjny"
    >
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Telewizja_w_Polsce#Zas
    ada_must_carry

    > Z nudów dodam, że "U progu II wojny światowej zelektryfikowanych było 1263
    > wsi, dostęp do elektryczności posiadało ok. 2% gospodarstw wiejskich i 6%
    > ludności wsi. "
    > https://www.tygodnikprzeglad.pl/polska-wies-wojna/
    >
    > Może u kułaków koń chodził w kieracie, to i prąd był.

    Mozna było miec radia detektorowe, bateryjne, albo jezdzic do miasta
    ładować akumulatory.
    Gorzej, ze i w miastach niekoniecznie był prąd.

    "Znacznie szybciej przebiegała elektryfikacja obszarów miejskich. Już
    w 1925 r. do sieci energetycznej przyłączono niemal połowę miast, a w
    1939 r. nieco ponad 80%. "

    Przy czym "przyłączenie miasta", to raczej nie oznacza, ze wszystkie
    domy były od razu przyłączone.

    J.

  • 427. Data: 2023-12-27 15:07:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 27 Dec 2023 12:13:44 +0100, Olin wrote:

    > Osobiście widziałem czeski paszport, w którym dziewczyna miała przed
    > nazwiskiem "mgr". To było ~20 lat temu; nie wiem jak mają teraz i czy to
    > standard, czy trzeba sobie zażyczyć.
    > Kiedyś z nudów szwendałem się po cmentarzu w Salzburgu i jeden gość miał na
    > nagrobku "doktor doktor". Widać, co kraj to obyczaj.

    W Niemczech jest pewna tytułomania.
    W USA ponoc oficjalna tez jest, i doktorów sie docenia.

    J.

  • 428. Data: 2023-12-27 15:29:39
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:
    > Chyba Ci się coś źle skopiowało.

    <flame> Czy homoseksualizm jest tak normalny jak kość ogonowa u
    człowieka? Czyż ona nie jest normalna? </flame>

    W tym kontekście staranne dobranie definicji "normalnym" może dać wynik
    jaki się zechce w obie strony IMHO.

    --
    A. Filip

  • 429. Data: 2023-12-27 15:45:13
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 27 Dec 2023 13:44:20 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Wojna II Światowa wybuchła w 1939 roku. No i zauważ, że w tym zdaniu
    > jeszcze jest radio.

    No radio w zdaniu jest, ale pisałeś, że telewizory były mało popularne, co
    nie dziwi, skoro nie było co oglądać, a i z prądem na przedwojennej wsi
    raczej kiepsko.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    "To potworne, że za plecami ludzie mówią o nas rzeczy, które są całkowicie
    i absolutnie prawdziwe"
    Oscar Wilde

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 430. Data: 2023-12-27 15:51:12
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 27 Dec 2023 15:07:29 +0100, J.F napisał(a):

    > W USA ponoc oficjalna tez jest, i doktorów sie docenia.

    Bardzo się na tym nie znam, ale kiedy byłem na stypendium naukawym, to w
    robocie nikt nie miał tytułów na drzwiach, tylko imię i nazwisko, nawet
    szefowa laboratorium. Naturalnie wszyscy mówili sobie po imieniu.
    Dla ustalenie uwagi, było to w Tennessee. Można teraz pociągnąć watek, jak
    mają w innych stanach.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek