  • 311. Data: 2023-12-23 00:07:21
    Temat: Re: a w Sejmie sie dzieje
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-12-22, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A jak ich Hamas atakuje, to sie bronia.

    Ciekawy był ten przypadek, gdzie zastrzelili troje zakładników z białą
    flagą. Czy to przejaw dość zrozumiałej paranoi, czy jeden z przejawów
    jak bardzo dbają o palestyńskich cywilów?

    Co dobrze o nich tu świadczy, że nie próbowali mącić i zwalać na Hamas,
    ale może było za grubo i się nie dało.

    --
    Marcin

  • 312. Data: 2023-12-23 00:15:12
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-12-22, Shrek <...@w...pl> wrote:
    > Zabawna sytuacja - zdaje się że próbujesz mi wmówić rasizm ale chyba coś
    > ci się pomyliło. Ja właśnie nie krytykuję muzułmanów za karnację, a za
    > ich kulturę i efekcje trochę zdziczałe zachowania. A ty co myślałeś -
    > że oni się wysadzają w imię allaha dlatego że żyją na pustyni?

    Ale zdajesz sobie sprawę, że te zdziczałe zachowania to ma pewnie jakaś
    ich garstka, nawet z tej puli zamieszkującej Bliski Wschód? U nas też
    jest taka garstka, co z chęcią wsadzałaby kobiety do więzień (z braku
    innych środków prawnych), za to pedofili przenosiła do innej parafii.
    Jak raz, też najwyraźniej posrana kultura.

    --
    Marcin

  • 313. Data: 2023-12-23 00:33:06
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.12.2023 o 19:32, J.F pisze:

    > Dokładnie. Chociaż "Iskrą wywołującą pogrom była pogłoska o tym, że
    > Żydzi mordują polskie dzieci."
    > A to sie akurat od wieków nie zmieniało.

    Zakładam, że nie to chciałeś napisać, ale przeczytaj, coś napisał.
    Wychodzi na to, jakby Żydzi tradycyjnie jakieś dzieci mordowali.

    > No dobra - TV nie było, radia ... moze jeszcze nie było ... nie
    > wiedział naród, co Żydów spotkało? Wiedział, ale nie współczuł?

    Radio i telewizja były przed wojną, tyle że w mniejszych miejscowościach
    telewizory niebyły zbyt popularne. Ale jak znam życie, to nikt takich
    tematów nie poruszał w mediach. Trochę głupio było zauważać problem.
    Zresztą podejrzewam, że była to ta sama prawda, co "czarna wołga"
    porywająca dzieci w latach 70-tych.

    > No i ta aktywna rola milicji i milicjantów
    > https://www.polin.pl/pl/pogrom-zydow-w-krakowie

    Wiesz, kilku idiotów wystarczy, by taka plotka się powielała.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 314. Data: 2023-12-23 00:38:48
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-12-22, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Co nie wyklucza tego, że możemy mieć na jej temat własne (również
    > niepochlebne) zdanie.

    Oczywiście. Tak dokładnie robi populacyjna większość. Nie wiedzą, ale
    zdanie mają :)

    > Efekt jest ten sam, a przyczyny... zawsze można powiedzieć że trzeba
    > zajrzeć głębiej.

    Zafiksowałeś się na tym efekcie. Podoba Ci się ten efekt? Jeśli nie, to
    warto znać przyczyny co by ten efekt ograniczyć lub zlikwiedować.

    > U nas jest ich mało. Ale nawet jak o wiele lepszych ukrainców sprawdzisz
    > to różowo nie jest. Jest jeszcze taki problem, że takie statystyki są po

    I np. Polacy na tym tle wypadają jakoś szczególnie korzystnie?

    > Bez przesady. po prostu bywają ładne (ale też wcale nie wszystkie).

    Żólta febra nie oznacza, że wszystkie :)

    > No właśnie zasady społeczne ponoć trzymają nas w ryzach. Stworzysz takie
    > zasady które pozwalają albo promują mordowanie i masz eksperymenty
    > milgrama czy jak mu tam, obozy koncentracyjne czy choćby strzelanie do
    > nołplisów w gazie (skoro zabili poddających się zakładników bez koszul
    > bo "stanowili zagrożenie", to znaczy że strzelają tam po prostu do każdego).

    No właśnie w innym poście się też nad tym zastanawiam. Tak jak
    napisałeś, ale też bardzo możliwe, że paranoja. Amerykańscy policjanci
    (z poprawką na okoliczności) mają jakby podobnie. Ale to przecież nie
    oznacza, że chcą zabijać bo mord wychodzi z nich każdym porem w skórze.

    > Bo są daleko. Ale jak byli blisko to od razu pretensję że pogromy...

    Najwyraźniej Ci pejsaci z wątku obok a łódzkiej Manufakturze też takie
    odnieśli wrażenie.

    > I to też jest nielegalne. Nie wiem czy naprawdę chcesz dyskutować nad
    > wyższością praw kobiet w polsce i arabii saudyjskiej:P BTW - w polsce
    > kobiety nie są dyskryminowane - wręcz przeciwnie.

    Nooo, i trzeba tylko kilku lat przepychanek sądowych aby nie zwalniali
    kobiet w ciązy, gdzie pracodawcą jest agencja rządowa :)

    > Palestyński terrorysta to produkt "made in israel".

    Czyli to inny terrorysta niż np. ten od 9-11, choć biorąc pod uwagę
    wielkość diaspory żydowskiej w USA, niekoniecznie. W każdym razie motyw
    podstawowy to niechęć do Żydów, nie zaś chęć islamizacji Europy.

    > Bardo. I indie są może i specyficzne (choć nie tak bardzo) ale żyje tam
    > 1/6 świata.

    Tyle, że oni jacyś chyba tak bardzo wojowniczy nie są. Bombardowania się
    zdarzają, ale jakby populacyjniemniej.

    --
    Marcin

  • 315. Data: 2023-12-23 00:47:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.12.2023 o 19:42, J.F pisze:
    > A jak ich Hamas atakuje, to się bronią.

    No i tu zaczynamy się zastanawiać, czy czasem HAMAS nie ma prawa
    mordować Żydów. Przynajmniej do tego sprowadza się retoryka niektórych
    osób.

    > Jeśli piszesz o tych okupacyjnych, to przeludnienie, niedobór
    > żywności, nakaz pracy (a kto nie pracuje ten nie je), choroby,
    > a na koniec wywózka do gazu.

    To nie były łatwe czasy nie tylko dla Żydów. Pomijając pomysł z
    zagazowaniem ich wszystkich to Polacy, czy inne narody nie miały łatwiej
    akurat.

    > Ale pierwsze getto powstało w Wenecji w 16 wieku, i nie służyły do
    > mordowania.
    > "Getta żydowskie zakładano w II połowie XVI wieku prawie we wszystkich
    > miastach włoskich należących do papieża. W gettach powstawały pierwsze
    > synagogi; wcześniej Żydzi nie mogli ich budować ze względu na
    > obowiązujący ich zakaz posiadania ziemi na własność. "

    Getta też brały się z tego, że ludność danego wyznania się grupowała. U
    nas Żydzi już przed wojną mieli taki obszar w mieście położony wokół
    Wielkiej Synagogi, gdzie generalnie stanowili większość. Niemcy jedynie
    usankcjonowali to i wybudowali kilka murków oddzielając ten obszar od
    reszty miasta. Mury zachowały się na starych fotografiach. Ale i to
    niezbyt konsekwentnie zrobili, bo część z nich mieszkała "za rzeką" i
    mieli wyznaczoną trasę którą mogli między tymi dwoma obszarami przechodzić.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 316. Data: 2023-12-23 00:57:41
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > jak bardzo dbają o palestyńskich cywilów?
    > Co dobrze o nich tu świadczy, że nie próbowali mącić i zwalać na Hamas,

    Na wojnie podobnych przypadków jest masa. Niektóre z nich trafiają do
    mediów, ale większość nie. Jeśli policjant odda strzał, to jest to
    badane na wszystkie strony. Ale na wojnie wszyscy do wszystkich
    strzelają. Trudno śledztwo w sprawie każdego strzału prowadzić.

    A jak chodzi o bomby, czy artylerię, to w ogóle trudno mówić, na ile
    używający tę broń jest w stanie zagwarantować że trafia tam gdzie
    celuje. O identyfikacji celów nie wspominając już nawet.

    Generalnie najlepiej by było, jakby ze strefy walki ewakuować cywili. Bo
    biorąc pod uwagę rozmach działań bojowych oraz dystanse na których się
    to prowadzi, to jeśli tam będą cywile, to nie ma siły i pozostaje
    kwestią statystyki, ilu z nich ucierpi. Tyle, że o ile Izrael może sobie
    pozwolić na ewakuacje cywili (bo ma gdzie), to HAMAS nie. Nie, bo po
    pierwsze ne za bardzo ma gdzie z uwagi na mały obszar, a po drugie
    używał ich jako tarczy.

    Co się z tymi trzema zakładnikami odwaliło, to wiedzą tylko ci, którzy
    tam byli. Weź pod uwagę, że ci żołnierze izraelscy tez się bali. To nie
    są jakieś oddziały specjalne, tylko po prostu żołnierze. W panice mogli
    strzelać do każdego. Nie znamy sytuacji na miejscu.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 317. Data: 2023-12-23 09:34:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Zafiksowałeś się na tym efekcie. Podoba Ci się ten efekt? Jeśli nie, to
    > warto znać przyczyny co by ten efekt ograniczyć lub zlikwiedować.

    Ale właśnie ustawowo uchwalono, że trzeba dobrowolnie przyjmować
    inżynierów - znaczy można nie, ale trzeba płacić. Coś jak "zakaz
    parkowania są dobrowolny - co najwyżej płacisz mandat":P

    Więc teraz przyczyna jest już prosta - jest obowiązek przyjmownaia
    inżynierów.

    > I np. Polacy na tym tle wypadają jakoś szczególnie korzystnie?

    Tak - odsetek pracujących polaków jest wyższy niż ukrainców. Oczywiście
    mogę znaleźć co najwyżej notki prasowe na ten temat (i to zapewne z
    mediów antyukrainskich) bostatystyki na ten temat raczej dostępne nie będą:P

    > Żólta febra nie oznacza, że wszystkie :)

    Murzynki (też nie wszystkie, a nawet zdecydowana mniejszość) bywają
    zjawiskowe;). W sumie białe kaukaskie podobnie;)

> [...]
    > (z poprawką na okoliczności) mają jakby podobnie. Ale to przecież nie
    > oznacza, że chcą zabijać bo mord wychodzi z nich każdym porem w skórze.

    Ogólnie zdaje się psycholodzy i socjolodzy składniają się ku wersji że w
    "sprzyjających" warunkach całkiem znaczny odsetek ludzi okazuje się
    bestiami. I potem tacy mają możliwość stanięcia na czele i pociągnięcia
    za sobą reszty. Zwłaszcza jak łatwo odróżnić przeciwnika i wytłumaczyć
    że to nie do końca ludzie tacy jak my a nawet wręcz podludzie i
    zasłużyli na swój los...

    > Najwyraźniej Ci pejsaci z wątku obok a łódzkiej Manufakturze też takie
    > odnieśli wrażenie.

    Ci "pejsaci" z wątku obok przyjechali na wycieczkę edukacjną. Która
    miała im pokazać że wszyscy na nich czyhają i jaki jest w polsce
    antysemityzmem i obozy koncentracyjne. Zwykłe dzielenie ludzi na "my" i
    oni, część szkolenia że "my" jesteśmy wyjątkowi, jesteśmy ofiarami,
    wszyscy chcą nas skrzywdzić i mamy prawo się bronić przed resztą na
    przykład w gazie. Polska już dawno powinna coś z tymi wycieczkami
    porobić (i chyba poniekąd zrobiła, bo z bronią na wierzchu już chyba nie
    łażą).

    > Nooo, i trzeba tylko kilku lat przepychanek sądowych aby nie zwalniali
    > kobiet w ciązy, gdzie pracodawcą jest agencja rządowa :)

    Ale zauważ że zwalniali jak leci i jak się okazało jednak wbrew prawu (i
    to niezależnie od dodatkowej ochrony związanej z macierzyństwem).
    Natomiast w polsce akurat kobiety są prawnie uprzywilejowane-zwłaszcza
    właśnie w prawie "okołopracowym" (wręcz tak bardzo że powoduje to
    niejako wtórną dyskryminację przez pracodawców), emerytalnym o służbie
    wojskowej nie wspominając. Również w sprawach rodzinnych są faworyzowane
    (choć już chyba nieoficjalnie- choć wcale nie żdziwiłbym się jaki
    istniały w tym zakresie jakieś oficjalne instukcje). Naprawdę nie
    zarzucałbym polsce dyskryminacji kobiet - podejrzewam że jesteśmy w
    top20 krajów pod względem sytuacji kobiet na świecie. Do tego stopnia że
    w zasadzie to mamy do czynienia "dyskryminacją pozytywną" mężczyzn.

    Nie to żebym cię zniechęcał do dyskusji, bo bardzo lubię z tobą
    dyskutować, ale odnoga wątku o porównaniu praw kobiet i lgbt w polsce i
    arabi saudyjskiej jest chyba nie do wygrania przez ciebie bez
    zaawansowanego robienia kurwy z logiki;) Choć w sumie dyskusja ciekawa,
    bo pokazuje że niezależnie od stanu faktycznego można komuś przypiąć
    łatkę - czy to antylgbt, mizogina czy antysemity:P

    > Czyli to inny terrorysta niż np. ten od 9-11, choć biorąc pod uwagę
    > wielkość diaspory żydowskiej w USA, niekoniecznie.

    Tak, inny.

    > W każdym razie motyw
    > podstawowy to niechęć do Żydów, nie zaś chęć islamizacji Europy.

    Zakładam że tak. Palestyńczycy nie wysadzają się chyba w europie i nie
    ostrzeliwują jej kassamami.

    > Tyle, że oni jacyś chyba tak bardzo wojowniczy nie są. Bombardowania się
    > zdarzają, ale jakby populacyjniemniej.

    No właśnie o tym piszę, że azjaci chyba jacyś mniej agresywnie religijni
    są. Przy czym obserwacje to raczej do azji południowo wschodniej
    ograniczam. Stepy azjatyckie czy historia między chińczykami a
    japończykami to inna sprawa.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 318. Data: 2023-12-23 09:53:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale zdajesz sobie sprawę, że te zdziczałe zachowania to ma pewnie jakaś
    > ich garstka, nawet z tej puli zamieszkującej Bliski Wschód?

    Ale oni nawet oficjalne prawo mają zjebane, więc nie jest to margines.

    > U nas też
    > jest taka garstka, co z chęcią wsadzałaby kobiety do więzień (z braku
    > innych środków prawnych),

    No ale nie wsadza. Co więcej jak próbowali to skończyło się tłumami na
    ulicach i skończy się zapewne wahadełkiem w drugą stronę.

    > za to pedofili przenosiła do innej parafii.
    > Jak raz, też najwyraźniej posrana kultura.

    Ale jednak przeniesienie na inną parafię nie jest sankcją oficjalnie
    zapisaną w prawie. i budzi coraz większe oburzenie - obstawiam w efekcie
    wariant irlandzki.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 319. Data: 2023-12-23 09:58:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ciekawy był ten przypadek, gdzie zastrzelili troje zakładników z białą
    > flagą. Czy to przejaw dość zrozumiałej paranoi, czy jeden z przejawów
    > jak bardzo dbają o palestyńskich cywilów?

    Skoro uznali trzech gosci bez koszul z białą flagą za zagrożenie, to
    znaczy że zagraża im tam każdy i napierdalają do wszystkiego co się
    rusza. Izrael uprawia tam klasyczne ludobójstwo i niczym szczególnym nie
    wyróżnia się od niemców w warszawie po upadku powstania. Ciężka do
    przełknięcia pigułka dla anty-antysemitów, więc będą zaprzeczali...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 320. Data: 2023-12-23 10:37:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23.12.2023 o 09:58, Shrek pisze:
    > Skoro uznali trzech gosci bez koszul z białą flagą za zagrożenie, to
    > znaczy że zagraża im tam każdy i napierdalają do wszystkiego co się rusza.
    Problem w tym, że ne potrafisz sobie wyobrazić, ze Palestyńczycy mniej
    więcej podobnie strzelają do wszystkiego.
    --
    (~) Robert Tomasik