  • 231. Data: 2023-12-19 11:28:34
    Temat: Re: "Obowiązki" wobec Niemieckiego przywództwa Europy (2WŚ) v. "obowiązki" utrwalania władzy ludowej (w UB)
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 18 Dec 2023 19:11:43 +0100, Shrek napisał(a):

    > Chociażby ten:
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Abraham_Gancwajch

    No i co tam jest o donoszeniu na Polaków?
    O czym donosił?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 232. Data: 2023-12-19 11:45:15
    Temat: Re: a w Sejmie sie dzieje
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 19 Dec 2023 08:09:25 +0100, Kviat napisał(a):

    > nadir już przecież wytłumaczył, że Polacy mordujący w pogromach byli
    > niewinni, bo byli zmuszeni do tych mordów przez Niemców i nie mieli
    > innego wyjścia.

    W sobotę GW opublikowała artykuł Grabowskiego, który zebrał do kupy kanony
    polskiej polityki historycznej (w skrócie PPH).

    "Negacjonizm PPH oparty jest na kilku filarach, które z męczącą
    regularnością pojawiają się we wszystkich oficjalnych przekazach
    historycznych, które zdominowały programy szkolne i które na skutek
    częstego powtarzania stały się polskim ,,acquis communautaire" (dorobkiem
    wspólnotowym), a szokują dziś jedynie ludzi znających lepiej historię oraz
    cudzoziemców. Wyliczmy te filary:

    1. W czasach Zagłady Polacy ratowali Żydów. Masowo, z poświęceniem, jak
    żadna inna nacja. Sprawiedliwi, cudownie rozmnażani przez Instytut
    Pileckiego, IPN, MSZ oraz Tadeusza Rydzyka stali się listkiem figowym, za
    którym schowano całą resztę polskiego społeczeństwa, które - żeby to
    łagodnie określić - po prostu nie pałało sympatią do Żydów.

    2. Wystąpienia antyżydowskie, mordy i rabunek to sprawy marginesu, garstki
    kryminalistów, których w końcu można napotkać w każdym społeczeństwie i w
    każdym narodzie - tak brzmi wersja oficjalna. Cytując wypowiedź polskiego
    premiera z lutego 2018 r.: ,,There were Polish perpetrators of the Holocaust
    as there were Jewish perpetrators" [bywali polscy sprawcy, tak jak bywali i
    żydowscy sprawcy Zagłady].

    3. Los Polaków i Żydów podczas wojny był podobny. Nasz ból, nasze
    cierpienie były równe cierpieniu Żydów. Kłaniają się tytuły: ,,Polokaust",
    ,,Mała Zagłada", ,,Polski Holokaust", ,,Zapomniany Holokaust". Żydzi padają
    ofiarą antysemityzmu, a my - antypolonizmu, słyszymy w oficjalnym
    przekazie. Stąd też konsekwentne i zamierzone mylenie obozów pracy i obozów
    koncentracyjnych z obozami zagłady: Treblinki I z Treblinką II, obozu w
    Auschwitz z obozem zagłady w Auschwitz-Birkenau, stąd też wspólny Dzień
    Pamięci o ofiarach obozów koncentracyjnych i obozów zagłady. Jak to
    podkreślał w liście do premiera, swojego kolegi, prawicowy publicysta
    Bronisław W.: ,,Polską martyrologię trzeba wypromować na żydowskiej i jest
    to możliwe". Przykłady można mnożyć.

    Szczujące elity zawsze pozostają w cieniu. Na pierwszej linii harcują ci,
    którzy nie mają nic do stracenia

    4. ,,Blame the victim", czyli obwiń ofiarę. Żydzi podczas wojny kolaborowali
    z Sowietami - czytamy w narracji oficjalnej - a judenraty i policja
    żydowska były fundamentalnie istotnymi elementami niemieckiej polityki
    wyniszczenia narodu żydowskiego. Rocznica schwytania i zamordowania
    Emanuela Ringelbluma, ,,sukces" specjalnego oddziału Polskiej Policji
    Kryminalnej, daje asumpt IPN-owi do zwrócenia uwagi w mediach na rolę
    policji... żydowskiej!

    Z biegiem czasu, w miarę utwardzania się linii programowej PPH, do
    powyższego kanonu dołączono piąty element.

    5. Antykomunizm triumfuje nad antysemityzmem. Mordy dokonane podczas wojny
    i po wojnie na Żydach można wytłumaczyć, a nawet usprawiedliwić, o ile
    dokonane zostały z właściwych pobudek ideologicznych - ale nawet to nie
    jest konieczne."

    https://wyborcza.pl/magazyn/7,124059,30490209,jan-gr
    abowski-coraz-wiekszy-polski-problem-z-historia-holo
    kaustu.html

  • 233. Data: 2023-12-19 12:00:54
    Temat: Re: Czy Holocaust był niemieckim ludobójstwem (tylko) WYZNANIOWYM? [Was: a w Sejmie sie dzieje]
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 18 Dec 2023 21:38:38 +0100, Shrek napisał(a):

    > Ale żydzi mieli po wojnie lepszy marketing...

    W czasie wojny pod okupacją niemiecką znalazło ok. 3 mln polskich Żydów, z
    czego ocalało ok. 30 tys., czyli 1%.
    Teraz możesz myśleć nad odpowiednim marketingiem, żeby przekonać świat o
    naszym męczeństwie na podobną skalę.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 234. Data: 2023-12-19 12:05:37
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> pisze:

> [...]
    > innego wyjścia.
    > Dlaczego z policją żydowską miałoby być inaczej?

    Czyli TY kupiłeś usprawiedliwienie po linii zmuszania do pogromów
    (a nie zasadniczo zachęt i solidnych niemieckich gwarancji bezkarności)?
    <ironia> Brawo TY! </ironia>
    Niemiecka/nazistowska propaganda wojenna po linii "Czerwoni Żydzi"
    miała na czym bazować jak Armia Czerwona "wycofała się" z Kresów
    Wschodnich RP2, nieprawdaż? Najlepszą propagandę robi się na podstawie
    niemal prawdy - "Kłamać jak Goebbels o Katyniu".

    BTW Dla mnie to byli polacy a nie Polacy.
    Pisanie z dużej litery nadaje sens "nazwa władna Narodu".
    Jak napiszesz (dwaj) żydzi ograbili staruszkę to pisząc z małej litery
    lecisz po linii "akurat ci złodzieje byli żydami/polakami/rudymi - ma
    znaczenie ale nie jest najważniejsze) a pisząc z dużej litery sugerujesz
    że byli reprezentantami Narodu albo nawet coś ala "tego się można po tym
    Narodzie spodziewać".

    --
    A. Filip

  • 235. Data: 2023-12-19 12:13:56
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Jak najbardziej, nawet cała gruba książka o tym była, jak zachowywali się żydzi i jak
    donosili na Polaków np. we lwowskiem.

    -----

  • 236. Data: 2023-12-19 12:16:16
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Wytłumacz esbeku ten kawałek.

    -----
    "broń zdobywali na miejscu u okolicznych gospodarzy"

  • 237. Data: 2023-12-19 12:28:21
    Temat: Re: Czy Holocaust był niemieckim ludobójstwem (tylko) WYZNANIOWYM?
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

> [...]
    > czego ocalało ok. 30 tys., czyli 1%.
    > Teraz możesz myśleć nad odpowiednim marketingiem, żeby przekonać świat o

    Gdyby w Niemczech było >10% żydów to ilu dobrzy Niemcy by ocalili przed
    podłymi nazistami? Jak chcesz porównywać to porównuj *także* liczbę
    ocalonych Żydów na milion mieszkańców, także z podkategorią krajów z
    niemiecką karą śmierci za pomaganie Żydom.

    Pamiętam opisywanie na usenecie paniusi co potrafiła zasugerować że
    niemcy/naziści co w Auschwitz milion zamordowali tereny pod obóz
    kupowali tak że kto by chciał to mógł odmówić sprzedaży czyli
    sprzedający MUSZĄ być współwinni (ludobójstwa).
    Taka "spójność inaczej" poglądów zwala z nóg, nieprawdaż?

    Najnowsi sąsiedzi Żydów (Izraela) by ich poukrywali pod nazistowską
    okupacją? Z całą pewnością *w bajce dla bardzo małych dzieci* .

    --
    A. Filip

  • 238. Data: 2023-12-19 12:59:52
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 19.12.2023 o 12:05, A. Filip pisze:

    > Czyli TY kupiłeś usprawiedliwienie

    Oczywiście... kupiłem usprawiedliwienie nadira.

    Ręce opadają...

    > <ironia> Brawo TY! </ironia>

    Napisał typ, który nie łapie ironii...

> [...]
    > znaczenie ale nie jest najważniejsze) a pisząc z dużej litery sugerujesz
    > że byli reprezentantami Narodu albo nawet coś ala "tego się można po tym

    Tak się jakoś dziwnie składa, że jak trafi się żyd-szuja, to zawsze jest
    reprezentantem całego narodu i wszyscy żydzi to szuje.
    Ale jak polak-szuja, to tylko przypadek, bo przecież nie wszyscy Polacy
    to szuje, więc to nieistotny margines o którym nie warto nawet
    dyskutować, bo nie jest reprezentantem całego narodu.

    Jak wy to w tych swoich pustych łbach spinacie?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 239. Data: 2023-12-19 13:06:51
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 19 Dec 2023 12:05:37 +0100, A. Filip napisał(a):

    > Czyli TY kupiłeś usprawiedliwienie po linii zmuszania do pogromów
    > (a nie zasadniczo zachęt i solidnych niemieckich gwarancji bezkarności)?
    > <ironia> Brawo TY! </ironia>

    No właśnie, ironia to trudna broń.

> [...]
    > znaczenie ale nie jest najważniejsze) a pisząc z dużej litery sugerujesz
    > że byli reprezentantami Narodu albo nawet coś ala "tego się można po tym

    Możesz używać dowolnych zasad pisowni na własny użytek, ale ogólne są
    takie, że Polacy zawsze piszemy wielką literą, zaś "Żyd" oznacza członka
    narodu, natomiast "żyd" wyznawcę religii (podobnie jak "katolik",
    "buddysta")
    https://rjp.pan.pl/porady-jezykowe-main/1029-kocioko
    cio-bogbog-ydyd

    Aha, według słowników poprawnej polszczyzny poprawnymi są wyrażenia
    "dużą/wielką literą" lub "od dużej/wielkiej litery". Zwrot "z dużej litery"
    uznawany jest za rusycyzm.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 240. Data: 2023-12-19 13:11:31
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 19 Dec 2023 12:28:21 +0100, A. Filip napisał(a):

> [...]
    > ocalonych Żydów na milion mieszkańców, także z podkategorią krajów z
    > niemiecką karą śmierci za pomaganie Żydom.

    Nie chce mi się, tym bardzie że w różnych krajach były różne represje.
    Odniosłem się tylko do absurdalnego poglądu, że jeśli chodzi o
    prześladowania w czasie okupacji, od Żydów różni nas tylko słaby marketing.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com