  • 41. Data: 2022-12-17 12:33:54
    Temat: Re: a u policjantow
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Znam przypadek z opowieści rodzinnych, jak ktoś z moich bliskich gościł u znanego
    polskiego sportowca olimpijczyka w strzelectwie (u
    Smelczyńskiego może?), który tak przy gościach pokazał swoją broń, z której strzela,
    wycelował ot tak w muchę która akurat usiadła
    na bielutkiej ścianie i nacisnął spust.
    Dziura w ścianie prawie do sąsiada (amunicja widać gorsza od ukraińskiej, lub lepiej
    budowali w wielkiej płycie).

    -----

  • 42. Data: 2022-12-17 12:40:40
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Generalnie to bym sprawdził na miejscu strzelając w kulołap lub w kupę piachu.
    Ale dla naszej polucji nie jest na miejscu sprawdzić na miejscu.
    I przywożą później np. atrapy nagrań CD/DVD które nigdy nie zostały nagrane itp. itd.
    BTW sprawdzili, czy tam ukrytych mikrofonów nie ma?

    -----
    > O ile jak się bierze broń palną do ręki, to się raczej sprawdza komorę, to w
    wypadku granatnika trochę trudno.

  • 43. Data: 2022-12-17 12:46:08
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    To ten, co prywatyzował lotniskowych antyterrorystów do ochraniania warszawskich
    restauracji przed Twoimi byłymi kolegami (po ich
    awansie do Wołomina lub Pruszkowa)?

    -----

  • 44. Data: 2022-12-17 14:42:03
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.12.2022 o 12:40, ąćęłńóśźż pisze:
    > Generalnie to bym sprawdził na miejscu strzelając w kulołap lub w kupę
    > piachu.

    O ile coś takiego było. Zakłądam, ze mogli sobie to wręczać nie na
    strzelnicy.

    > Ale dla naszej polucji nie jest na miejscu sprawdzić na miejscu.

    Albo się nie dało.

    > I przywożą później np. atrapy nagrań CD/DVD które nigdy nie zostały
    > nagrane itp. itd.
    > BTW sprawdzili, czy tam ukrytych mikrofonów nie ma?

    To do czegoś ma się łączyć?

    --
    Robert Tomasik

  • 45. Data: 2022-12-17 14:49:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.12.2022 o 10:29, nadir pisze:

    > Ale czym innym jest macanie broni, amunicji czy czołgu na jakimś pokazie
    > czy festynie, a czym innym jest przywieść taki geszeft ze strefy wojny.

    Wątpię, by byli w "strefie wojny".

    > Choć i na pokazie/wycieczce też można zginąć. Akurat w mojej
    > miejscowości prawie 50 lat temu miał miejsce taki wypadek.
    > https://poranny.pl/tragedia-w-jednostce-dzieci-zgine
    ly-chociaz-przykryl-granat-wlasnym-cialem/ar/5446412

    Intrygujące. Granat po wyciągnięciu zawleczki nie powinien odpalić
    zapalnika. Tam jest jeszcze łyżka zabezpieczająca.

    > Nie musiał od razu wieźć ze sobą całej świty, no ale na miejscu w
    > Komendzie Głównej albo gdzieś "obok" są osoby, które się na tym znają i
    > powinny zweryfikować taki prezencik.

    Jeśli miał wątpliwość, nie powinien tego zabierać. Zakładam, ze nie miał
    żadnej wątpliwości, ze o atrapa.

    > Zapytam inaczej.
    > Czy gdyby komendant pojechał na przykład z kolegami ze służb Ukrainy do
    > Czernobyla na zwiedzanie, a ci podarowali mu w słoiczku kawałek
    > betonowego gruzu, to powinien to schować do kieszeni i po powrocie
    > umieścić nad kominkiem w domu? Czy może dać to do przebadania nawet
    > jakimś gównianym dozymetrem?

    Ja bym takiej pamiątki nie brał. No i jazda do Czarnobyla bez dozymetru
    jest sporą nieostrożnością.

    > Tu nie chodzi o to, żeby wywiad zajmował się prezentami dla komendanta.
    > Ale już badanie osób i otoczenia z takiej wizyty jak najbardziej. Bo
    > potem wychodzą po latach zdjęcia z jakimś Dochnalem czy Ałganowem.

    No ale co to ma do rzeczy?

    --
    Robert Tomasik

  • 46. Data: 2022-12-17 14:50:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.12.2022 o 07:39, Shrek pisze:

    > I co - znajdowałeś granatnik, myślałeś eeee atrapa i odpalałeś u siebie
    > na klusonariacie?

    Możesz jakoś zrozumiale zapytać?
    --
    Robert Tomasik

  • 47. Data: 2022-12-17 14:50:57
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.12.2022 o 12:24, ąćęłńóśźż pisze:

    > Atrap na Ukrainie dostatek?

    Zużytych wyrzutni jednorazowych na pewno mają więcej, niż u nas.

    --
    Robert Tomasik

  • 48. Data: 2022-12-17 15:05:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To do czegoś ma się łączyć?

    Normalnie jak suski co dostał telefon od chinskiej delegacji...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 49. Data: 2022-12-17 15:20:02
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Nie mam dostępu do Wyborczej ale google pokazuje to:
    >
    > Co przemilczano w sprawie wybuchu w Komendzie Głównej ...
    > https://warszawa.wyborcza.pl > 7,544...
    > 14 hours ago -- Tymczasem Pallad-D to niewielki granatnik policyjny,
    > którego używa się np. wyważając stalowe drzwi - mówi Dziewulski.

    Mam wiele szacunku dla DZIEWULSKIEGO. Może jest coś, o czym nie wiem, a
    on wie.

    W Policji PALLAD-D nie przyjęto chyba. Z granatników mammy RGP-40 na tę
    samą amunicje, co PALLAD. Broń tę do Policji wprowadzono Decyzją nr 60
    Komendanta Głównego Policji z dnia 22 marca 2017 r. zmieniająca decyzję
    w sprawie ustalenia wzorów i typów uzbrojenia Policji. jako granatnik
    rewolwerowy RGP - 40 kal. 40 mm. Dla PALLAD decyzji nie znalazłem.

    Z założenia granatnik miał zastąpić:
    - 26 mm granatnik rewolwerowy RGA-86
    - rodzinę miotaczy granatów gazowych RWGŁ
    - wycofane granatniki RPG-7.

    Poza amunicją ćwiczebną Polskie Zakłady Metalowe Dezamet S.A. z Nowej
    Dęby produkują do tej broni amunicję:
    NGO-N1 nabój z pociskiem odłamkowym z samolikwidacją
    HEDP-40 nabój HEDP (kumulacyjno-odłamkowy)
    NGOS-N nabój oświetlający,
    NGD-N nabój dymny,
    GDR-N nabój dymny rozcalany,
    NGZ-N nabój zapalający,
    NGPG-N nabój obezwładniający,
    NGHB-N hukowo-błyskowy,
    GK-N nabój kulkowy,
    NGPG-N nabój obezwładniający/gumowy
    NGHB-N nabój hukowo-błyskowy
    NGK-N nabój kulkowy
    NGG-N nabój gazowy CS
    Wiem, że przygotowano, ale nie wdrożo0no nabój temobaryczny (NGTB)

    Za granicą produkowane są granaty:
    RLV-TB termobaryczny
    RLV-AD przeciwnurkowy
    MEI HUNTIR - obserwacyjny z kamerą

    Z którego z nich strzelać do drzwi?

    --
    Robert Tomasik

  • 50. Data: 2022-12-17 16:20:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Możesz jakoś zrozumiale zapytać?

    Jest zrozumiale - jesteś kulsonem i znajdujesz coś co wygląda jak
    granatnik. Myślisz - ciekawe czy naładowany i sprawdzasz spustem?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!