  • 1. Data: 2004-01-03 18:26:11
    Temat: Zwrot zakupionego towaru
    Od: "misiooo" <m...@...pl>

    Czy na grunice obowiazaujacych obecnie przepisow prawnych - przysluguje mojej
    osobie prawo do zwrotu zakupionego w sklepie towaru bez podawania przyczyny.
    Jesli tak - prosze o wskazanie podstawy prawnej - z gory dzieki;)

  • 2. Data: 2004-01-03 18:53:32
    Temat: Re: Zwrot zakupionego towaru
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    misiooo napisał(a):

> [...]
    > osobie prawo do zwrotu zakupionego w sklepie towaru bez podawania przyczyny.
    > Jesli tak - prosze o wskazanie podstawy prawnej - z gory dzieki;)

    Nie ma takiego przepisu. Jedyne odstępstwo to zakup na odległość, np. w
    sklepie internetowym. W takim przypadku masz na to 10 dni

    *ICQ-79050392*
    *GG-1447098*

  • 3. Data: 2004-01-03 18:59:16
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    misiooo wrote:
> [...]
    > osobie prawo do zwrotu zakupionego w sklepie towaru bez podawania przyczyny.
    > Jesli tak - prosze o wskazanie podstawy prawnej - z gory dzieki;)

    Nie.

    CG

  • 4. Data: 2004-01-03 22:20:16
    Od: m...@p...onet.pl

    Nie ma przepisu, który uprawniałby konsumenta do zwrotu towaru niewadliwego
    lub zgodnego z umową, zakupionego w sklepie. Przepisy dające takie uprawnienie
    kupującemu zostały uchylone w 1995 roku. Chcąc zwrócić taki towar należy
    jedynie liczyć na uprzejmość sprzedawcy, który nie ma obowiązku przyjąć od
    konsumenta towaru. Zależy to tylko od jego dobrej woli.
    Możliwości zwrotu niewadliwego towaru występują jedynie przy sprzedaży poza
    lokalem przedsiębiorstwa i na odległość.