  • 11. Data: 2005-09-03 16:23:51
    Temat: Re: Zwrot uszkodzonego towaru a zwrot gotówki ?
    Od: scream <n...@p...pl>

    Maciej Bebenek napisał(a):
    > a sprzedający UDZIELIŁ gwarancji?

    Jeśli towar nowy, to chyba ma obowiazek, a jesli uzywany - to jego dobra
    wola, ale udzielanie jakiejkolwiek gwarancji przyjmuje sie za dobra
    monete.. Wiesz, ostatnio dał mi roczną gwarancje nawet gość co naprawiał
    mi pralkę :) Idzie ku lepszemu?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 12. Data: 2005-09-03 16:33:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    scream napisał(a):

    > Jeśli towar nowy, to chyba ma obowiazek, a jesli uzywany - to jego dobra

    Sprzedawca nie ma obowiązku udzielania gwarancji.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 13. Data: 2005-09-03 21:04:09
    Od: scream <n...@p...pl>

    Liwiusz napisał(a):
    > Sprzedawca nie ma obowiązku udzielania gwarancji.

    Gwarancji musi udzielić importer lub producent oraz wskazać miejsce na
    terytorium Polski, gdzie takiej naprawy można dokonać.

  • 14. Data: 2005-09-03 23:31:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    In article <dfcfhs$cbu$1@news.onet.pl>, Tomasz wrote:
    > Liwiusz napisał(a):
    > Rękojmia za wady fizyczne i prawne, to odpowiedzialność sprzedawcy
    > względem kupującego, która wynika z ustawy (kodeksu cywilnego art. 556 -
    > 576), a nie z umowy stron i dotyczy zarówno rzeczy nowych, jak i

    Jakbyś się wysilił i przejrzał ot choćby archiwum tej grupy za nie więcej,
    niż jakieś 2 tyg. wstecz to wiedziałbyś, że rękojmia w zakupie
    konsumenckim nie istnieje (od 1 stycznia 2003 zresztą). Ale dlaczego
    miałbyś być aż taki oryginalny. Lepiej przecież palnąć głupotę na samym
    wejściu :)

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2005-09-03 23:33:21
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    In article <dfd2to$mn2$1@news.onet.pl>, scream wrote:

    > Gwarancji musi udzielić importer lub producent oraz wskazać miejsce na
    > terytorium Polski, gdzie takiej naprawy można dokonać.

    Podstawa prawna?

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2005-09-04 00:18:08
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    matti wrote:
    > Dobra sprawa , gość ma łeb na miejscu . Jadąc nad morze biore nowy rower
    > ze sklepu i użytkuje go tam przez 2 tyg . Po powrocie oddaje rower do
    > sklepu ,

    Ee tam, Niemcy jeszcze lepiej wymyślili. Idą do salonu samochodowego, biorą
    auto na "jazdę próbną" i jadą na wycieczkę za miasto odstawiając samochód
    wieczorem z pustym bakiem. Wszystko na koszt salonu.

    Z ciekawych wariantów jest jeszcze wzięcie na próbę czegoś dostawczego i
    darmowy transport mebli/pralki/...

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 17. Data: 2005-09-04 01:04:03
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    scream napisał(a):
    > Gwarancji musi udzielić importer lub producent oraz wskazać miejsce na
    > terytorium Polski, gdzie takiej naprawy można dokonać.

    nikt nie ma obowiązku udzielania gwarancji

    KG

  • 18. Data: 2005-09-04 10:20:26
    Od: scream <n...@p...pl>

    Marcin Debowski napisał(a):
    > Podstawa prawna?

    Dz. U. 141 poz. 1176, art. 13 jest o tym, jakie warunki musi spełniać
    gwarancja. Co do obowiązku sprzedawcy/importera/producenta udzielania
    gwarancji, to chyba rzeczywiście się pomyliłem i takiego obowiązku nie ma :(

  • 19. Data: 2005-09-04 10:44:21
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    In article <dfehio$3ut$1@news.onet.pl>, scream wrote:
    > Dz. U. 141 poz. 1176, art. 13 jest o tym, jakie warunki musi spełniać
    > gwarancja. Co do obowiązku sprzedawcy/importera/producenta udzielania
    > gwarancji, to chyba rzeczywiście się pomyliłem i takiego obowiązku nie ma :(

    No bo nie ma :) Dobra wola.

    --
    Marcin

  • 20. Data: 2005-09-04 17:53:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Marcin Debowski napisał(a):

> [...]
    > konsumenckim nie istnieje (od 1 stycznia 2003 zresztą). Ale dlaczego
    > miałbyś być aż taki oryginalny. Lepiej przecież palnąć głupotę na samym

    Bardzo nie lubię jak ktoś przypisuje moją wrotkę do nie mojego tekstu.
    Wypraszam sobie :(

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz