-
1. Data: 2004-05-27 21:01:49
Temat: Zwrot towaru kupionego w sklepie internetowym
Od: "Pawel" <n...@m...com>
Witam,
Czy jezeli chce zwrocic towar (czesc komputerowa), to musi byc on
zafoliowany tak jak do mnie przyszedl?
Zeby sprawdzic czy dziala musialem otworzyc opakowanie, czyli zerwac folie.
Sprzedawca twierdzi, ze w takim przypadku nie przyjmie zwrotu.
Moge powolac sie na te ustawe?:
klient ma prawo odstąpienia od umowy kupna - sprzedaży zawartej na
odległość, w terminie 10 dni od momentu otrzymania przesyłki - bez podawania
powodu - art. 9 ust. 1 pkt. 6 i art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 2 marca 2000 r.
o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę
wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Oz. U. Nr 22, poz. 271).
-
2. Data: 2004-05-28 01:19:47
Temat: Re: Zwrot towaru kupionego w sklepie internetowym
Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>
In article <c95kvr$54l$1@atlantis.news.tpi.pl>, Pawel wrote:
> Czy jezeli chce zwrocic towar (czesc komputerowa), to musi byc on
> zafoliowany tak jak do mnie przyszedl?
> Zeby sprawdzic czy dziala musialem otworzyc opakowanie, czyli zerwac folie.
> Sprzedawca twierdzi, ze w takim przypadku nie przyjmie zwrotu.
> Moge powolac sie na te ustawe?:
MZ możesz. Istnienie cytowanego art. wynika z faktu, że gdy kupujesz coś
wysyłkowo to nie masz mozliwości aby ocenić czy sprawdzić to co kupujesz.
Taką możliwość w "normalnych" warunkach daje ustawa z dnia 27 lipca 2002.
Poślij mu to wszystko z zachowaniem wszystkich formalności (nie przegap
terminów) a jak się będzie stawiał to skontaktuj sie z Federacja
Konsumentów lub Inspekcja Handlową. Wcześniej tez tam możesz zadzwonić :)
--
Marcin
-
3. Data: 2004-05-28 06:45:20
Temat: Re: Zwrot towaru kupionego w sklepie internetowym
Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>
In article <c95kvr$54l$1@atlantis.news.tpi.pl>, Pawel wrote:
> Witam,
> Czy jezeli chce zwrocic towar (czesc komputerowa), to musi byc on
> zafoliowany tak jak do mnie przyszedl?
> Zeby sprawdzic czy dziala musialem otworzyc opakowanie, czyli zerwac folie.
> Sprzedawca twierdzi, ze w takim przypadku nie przyjmie zwrotu.
Ze strony Fed. Konsumentów:
http://tinyurl.com/2ulka
Zgodnie z ustawą:
* Jeśli rezygnujesz z zakupu, to umowa pomiędzy Tobą a sprzedawcą
uznawana jest za niezawartą i jesteś zwolniony ze wszelkich
zobowiązań, musisz jednak oddać produkt w stanie niezmienionym (czyli
nie możesz go używać przez te 10 dni), ale możesz go wypróbować (czyli
przymierzyć, sprawdzić, jak działa).
* Termin 10-dniowy liczy się od dnia dostarczenia produktu, a w
przypadku usługi od dnia zawarcia umowy.
* Jeśli na stronie sklepu internetowego nie zostały podane
informacje o:
- nazwie i siedzibie sklepu,
- cenie obejmującej także cło i podatki,
- zasadach zapłaty,
- kosztach, terminie i sposobie dostawy,
- prawie do odstąpienia od umowy w przeciągu 10 dni,
- miejscu i sposobie składania reklamacji
to termin, w którym możesz zrezygnować z zakupu wynosi trzy
miesiące.
--
"urodziłem się na 52 szerokości geograficznej północnej
i 20 długości geograficznej wschodniej
wylosowałem Polskę
w pokerze po takim rozdaniu mówi się pas" - P. Macierzyński
-
4. Data: 2004-05-28 09:05:50
Temat: Re: Zwrot towaru kupionego w sklepie internetowym
Od: "Pawel" <n...@m...com>
> * Jeśli na stronie sklepu internetowego nie zostały podane
> informacje o:
> - nazwie i siedzibie sklepu,
> - cenie obejmującej także cło i podatki,
> - zasadach zapłaty,
> - kosztach, terminie i sposobie dostawy,
> - prawie do odstąpienia od umowy w przeciągu 10 dni,
> - miejscu i sposobie składania reklamacji
> to termin, w którym możesz zrezygnować z zakupu wynosi trzy
> miesiące.
Witaj,
Czytalem ten artykul i czy jest tak, ze nadrzedne sa ustalenia regulaminu
tego sklepu?
Regulamin sklepu mowi:
Kupujący ma prawo w czasie 3 dni od dnia otrzymania towaru odstąpić od umowy
nie podając przyczyn. Jedynym wymogiem jest pisemne oświadczenie Kupującego
(dotyczy przypadku, gdy towar nie nosi śladów użytkowania- jest nie
rozpakowany).
W artykule cytowanej przez Ciebie ustawy jest cos, ze jezeli strony nie
umowily sie inaczej to on obowiazuje. W tym przypadku sprzedawca uscislil
moje prawa.Wiec chyba nie mam racji ?
-
5. Data: 2004-05-28 10:33:45
Temat: Re: Zwrot towaru kupionego w sklepie internetowym
Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>
Pawel pisze:
>> * Jeśli na stronie sklepu internetowego nie zostały podane
>> informacje o:
>> - nazwie i siedzibie sklepu,
>> - cenie obejmującej także cło i podatki,
>> - zasadach zapłaty,
>> - kosztach, terminie i sposobie dostawy,
>> - prawie do odstąpienia od umowy w przeciągu 10 dni,
>> - miejscu i sposobie składania reklamacji
>> to termin, w którym możesz zrezygnować z zakupu wynosi trzy
>> miesiące.
>
> Witaj,
>
> Czytalem ten artykul i czy jest tak, ze nadrzedne sa ustalenia regulaminu
> tego sklepu?
Nie sa nadrzedne...
Ustawa dopuszcza pewne postanowienia umowy inne nie.
W tym sensie ustawa jest nadrzedna.
Umowa moze byc jedynie uszczegolowieniem tego, co dopuszcza ustawa.
> Regulamin sklepu mowi:
> Kupujący ma prawo w czasie 3 dni od dnia otrzymania towaru odstąpić od
> umowy nie podając przyczyn. Jedynym wymogiem jest pisemne oświadczenie
> Kupującego (dotyczy przypadku, gdy towar nie nosi śladów użytkowania- jest
> nie rozpakowany).
>
> W artykule cytowanej przez Ciebie ustawy jest cos, ze jezeli strony nie
> umowily sie inaczej to on obowiazuje. W tym przypadku sprzedawca uscislil
> moje prawa.Wiec chyba nie mam racji ?
Kazdy artykul obowiazuje i nemoze byc uchylony umowa..
Boguslaw