  • 1. Data: 2007-12-13 12:19:14
    Temat: Zwrot towaru bez podania przyczyny. A praktyka
    Od: Tiamat <t...@o...pl>

    Witam,
    chce zakupic sprzet komputerowy profesjonalny monitor LCD cena od 5000
    tys do 8000 tys w Polsce( tak dla przykladu w USA 3000 zl), ktorego
    niestety zaden ze sklepow w moim miescie Ponaniu nie ma. Zaden ze
    sklepow nie oferuje rowniez mozliwosci sprowadzenia go i
    zaprezentowania, chyba ze wplace BEZ ZWROTNY zadatek 800zl. Dlatego
    chcialbym skorzystac z prawa jakie przsluguje konsumentowi sklepu
    internetowego. Mianowicie zwrotu towaru do 10 dni bez podania
    przyczyny ewentualnie przyczna moze byc " nie spelnia moich oczekiwan
    " tak na marginesie to moze byc przyczna oddania towaru ?. Niestety
    jak to juz w prawie jest, widze nie sprecyzowane bardzo wzgledne
    sprawy. Chodzi o ten szczegol: czytam na www.skapiec.pl porady: Uwaga!
    Warunkiem skorzystania z tego prawa jest zwrot produktu w stanie
    niezmienionym. Oznacza to, że produkt od chwili zakupu do momentu
    zwrotu (w ciągu 10 dni) nie może być użytkowany. Można natomiast go
    wypróbować tj. przymierzyć, sprawdzić jak działa etc. (z wyłączeniem
    kaset, płyt i programów komputerowych).

    Co znacz ze ma byc oddany w stanie niezmienionym(chodzi o opakowanie,
    usykodzenia na samym sprzetcie?) i co znaczy ze mozna go wyprobowac,
    sprawdzic jak dziala tzn, rozpakowac monitor, podlaczyc pod
    komputer ?.

    Prosze o wyjasnienie czy ktos spotkal sie z tym w praktyce?. Bo ten
    przepis jest dla mnie bardzo wzygledny.
    Swoja droga, na 98% i tak kupie w USA ale chcialbym ten sprzet pedzed
    zakupem chociazby zobaczyc a najlepiej przetestowac niestety w tym
    kraju ciezko jak widac i do tego bardzo drogo.

    Dziekuje.

  • 2. Data: 2007-12-13 12:22:13
    Temat: Re: Zwrot towaru bez podania przyczyny. A praktyka
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 13 Dec 2007 04:19:14 -0800, Tiamat napisał(a):

    > chce zakupic sprzet komputerowy profesjonalny monitor LCD cena od 5000
    > tys do 8000 tys w Polsce( tak dla przykladu w USA 3000 zl), ktorego

    Jaki to monitor ? Przy tym przebiciu (3.000 -> 5.000.000) od jutra
    zaczynam import ;)

  • 3. Data: 2007-12-13 12:23:22
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Tiamat pisze:

    > chce zakupic sprzet komputerowy profesjonalny monitor LCD cena od 5000
    > tys do 8000 tys w Polsce

    Nie żartuj ? 5000000-8000000 złotych? Przy takiej kwocie zadatek 800 zł
    jest śmieszny.

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"

  • 4. Data: 2007-12-13 12:32:53
    Od: Tiamat <t...@o...pl>

    On 13 Gru, 13:19, Tiamat <t...@o...pl> wrote:
> [...]
    > zakupem chociazby zobaczyc a najlepiej przetestowac niestety w tym
    > kraju ciezko jak widac i do tego bardzo drogo.

    widze ze humory dopisuja, ale mi nie, tym bardzuej ze chorobsko mnie
    wzielo i wszystko mnie wokol wy..denerwuje.
    Chodzi o samsung 305t. Cena w Polsce 5 tys PLN do 8 tys PLN.

  • 5. Data: 2007-12-13 12:37:32
    Od: "Player" <p...@n...pl>

    >Prosze o wyjasnienie czy ktos spotkal sie z tym w praktyce?. Bo ten
    >przepis jest dla mnie bardzo wzygledny.

    przy wyborze monitora dla siebie tez stosowałem metodę "na zwrot" :) nie
    było zadnych problemów, uzywałem przez kilka dni i zwracałem, ale:

    -nigdy nie rozpakowywałem zadnych folii znajdujących się w komplecie (kable
    stosowałem swoje)
    -obchodziłem się z monitorem delikatnie aby nie nosił sladów uzytkowania

    kupowałem w sirius, apollo, morele i inne

    było z 10 roznych monitorów :)

    W Twoim przypadku moze być problem bo drogi nietypowy monitor będzie z
    pewnością sprowadzany na zamówienie...

  • 6. Data: 2007-12-13 13:00:47
    Od: Tiamat <t...@o...pl>

    On 13 Gru, 13:37, "Player" <p...@n...pl>
    wrote:

> [...]
    >
    > było z 10 roznych monitorów :)
    >
    > W Twoim przypadku moze być problem bo drogi nietypowy monitor będzie z

    Dokladnie o to chodzi. Tego monitora nie ma u mnie w miescie zaden
    sklep, bo nie jest to monitorek dla zwyklego zjadacza chleba.
    Ale jaka to dla mnie roznica czy sklep to ma na stanie czy musi
    sprowadzic, koszta poniesie sklep. Czy tez w zwiazku z tym cos sie
    zmienia w tym prawie?.
    Oczywiscie jak sie kontaktowalem z jednym z poznanskich sklepow w
    ogole nie wspomnial o prawie z 2 marca 2000, tylko od razu wyskoczyl z
    800 zl.

    Najlepiej w takim razie zamowic i odeslac. Powiedz mi jeszcze jak to
    jest z kosztami przesylki ?. Wysylasz na ich koszt i czy kupujac przez
    internetu trzeba podpisywac jakas dodatkowa umowie, czy jest to juz
    automatycznie zawarte?.

  • 7. Data: 2007-12-13 13:05:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tiamat pisze:

> [...]
    > Ale jaka to dla mnie roznica czy sklep to ma na stanie czy musi
    > sprowadzic, koszta poniesie sklep. Czy tez w zwiazku z tym cos sie

    Prawo do zwrotu w ciągu 10 dni nie obowiązuje w przypadku "świadczeń
    o właściwościach określonych przez konsumenta w złożonym przez niego
    zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą".

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 8. Data: 2007-12-13 13:15:55
    Od: "Player" <p...@n...pl>

> [...]
    >jest z kosztami przesylki ?. Wysylasz na ich koszt i czy kupujac przez
    >internetu trzeba podpisywac jakas dodatkowa umowie, czy jest to juz

    przy zwrocie ponosisz koszty wysyłki, podpisywałem tez
    papierek lub fakturę zwrotu którą odsyłałem pocztą, po kilku kilkunastu
    dniach dokonywany był przelew kasy...

  • 9. Data: 2007-12-13 13:17:43
    Od: "Bartek Zawistowski" <f...@w...polska.pl>

    W Warszawie do dostania za 5300 netto (na zamówienie). Jakby co pisz
    b...@w...pl

  • 10. Data: 2007-12-13 13:43:33
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Tiamat" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...
    >Swoja droga, na 98% i tak kupie w USA ale chcialbym ten sprzet pedzed
    >zakupem chociazby zobaczyc

    widze niezły cfaniak :-) - chcesz kupić w USA to se jedz obejrzeć do USA :-)