eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZwrot towaru bez paragonu, ale z dowodami zakupu
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 5

  • 1. Data: 2005-11-08 09:50:21
    Temat: Zwrot towaru bez paragonu, ale z dowodami zakupu
    Od: "paka77" <p...@i...pl>

    Witam,

    Mam następujący problem: kupiłem komputer za pośrednictwem Allegro,
    sprzęt został dostarczony w stanie niekompletnym, sprzedawca (firma)
    nie chciał - bądź nie mógł - uzupełnić ubytków, więc zostało uzgodnione
    drogą e-mailową, że dokonam zwrotu towaru.

    Odesłałem komputer kurierem, ale sprzedawca twierdzi, że nie zrealizuje
    reklamacji, bo nie dostarczyłem mu paragonu fiskalnego.
    Ja nie zauważyłem, żeby w przesyłce był dołączony paragon, ale nie
    wykluczam, że podczas przepakowywania sprzętu mógł gdzieś zaginąć.
    Sytuacja patowa, bo oni nie mogą udowodnić, że mi paragon dostarczyli,
    a ja nie mogę udowodnić, że go odesłałem.
    Niezależnie od tego, mogę bez problemu wykazać, że sam fakt zakupu
    i zwrotu towaru miał miejsce:

    - zakup został odnotowany w systemie Allegro
    - z mojego konta bankowego został wysłany przelew na konto firmy
    sprzedającej komputer, z tytułem przelewu jednoznacznie wskazującym,
    że jest to zapłata za towar z tej jednej konkretnej aukcji
    - posiadam numer przesyłki z firmy kurierskiej: na jego podstawie
    można dokładnie prześledzić trasę towaru od wysyłającego (czyli ode
    mnie) do odbiorcy

    Pytanie: czy ktoś z grupowiczów orientuje się, jak wyglądają w tej chwili
    perspektywy odzyskania pieniędzy - sprzedawca uzależnia zwrot od otrzymania
    paragonu, którego ja nie mogę dostarczyć. Czy w dyskusji ze sprzedawcą mogę
    żyć jeszcze jakichś argumentów prawnych (konkretnie jakich?), czy też
    powinienem skierować sprawę do sądu (jakiego)?

    Pozdrawiam,

    PP



  • 2. Data: 2005-11-08 14:43:43
    Temat: Re: Zwrot towaru bez paragonu, ale z dowodami zakupu
    Od: irekk <i...@w...pl>

    paka77 napisał(a):
    > Witam,
    >
    > Mam następujący problem: kupiłem komputer za pośrednictwem Allegro,
    > sprzęt został dostarczony w stanie niekompletnym, sprzedawca (firma)
    > nie chciał - bądź nie mógł - uzupełnić ubytków, więc zostało uzgodnione
    > drogą e-mailową, że dokonam zwrotu towaru.
    >
    > Odesłałem komputer kurierem, ale sprzedawca twierdzi, że nie zrealizuje
    > reklamacji, bo nie dostarczyłem mu paragonu fiskalnego.
    > Ja nie zauważyłem, żeby w przesyłce był dołączony paragon, ale nie
    > wykluczam, że podczas przepakowywania sprzętu mógł gdzieś zaginąć.
    > Sytuacja patowa, bo oni nie mogą udowodnić, że mi paragon dostarczyli,
    > a ja nie mogę udowodnić, że go odesłałem.
    > Niezależnie od tego, mogę bez problemu wykazać, że sam fakt zakupu
    > i zwrotu towaru miał miejsce:
    >
    > - zakup został odnotowany w systemie Allegro
    > - z mojego konta bankowego został wysłany przelew na konto firmy
    > sprzedającej komputer, z tytułem przelewu jednoznacznie wskazującym,
    > że jest to zapłata za towar z tej jednej konkretnej aukcji
    > - posiadam numer przesyłki z firmy kurierskiej: na jego podstawie
    > można dokładnie prześledzić trasę towaru od wysyłającego (czyli ode
    > mnie) do odbiorcy
    >
    > Pytanie: czy ktoś z grupowiczów orientuje się, jak wyglądają w tej chwili
    > perspektywy odzyskania pieniędzy - sprzedawca uzależnia zwrot od otrzymania
    > paragonu, którego ja nie mogę dostarczyć. Czy w dyskusji ze sprzedawcą mogę
    > żyć jeszcze jakichś argumentów prawnych (konkretnie jakich?), czy też
    > powinienem skierować sprawę do sądu (jakiego)?
    >
    > Pozdrawiam,
    >
    > PP
    DZIAŁ II (kODEKSU CYWILNEGO)
    RĘKOJMIA ZA WADY
    Art. 556. § 1. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego,
    jeżeli rzecz sprzedana ma wadę zmniejszającą jej wartość lub użyteczność
    ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub
    z przeznaczenia rzeczy, jeżeli rzecz nie ma właściwości, o których
    istnieniu zapewnił kupującego, albo jeżeli rzecz została kupującemu
    wydana w stanie niezupełnym (rękojmia za wady fizyczne).
    § 2. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz
    sprzedana stanowi własność osoby trzeciej albo jeżeli jest obciążona
    prawem osoby trzeciej; w razie sprzedaży praw sprzedawca jest
    odpowiedzialny także za istnienie praw (rękojmia za wady prawne).
    Art. 557. § 1. Sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu
    rękojmi, jeżeli kupujący wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy.
    § 2. Gdy przedmiotem sprzedaży są rzeczy oznaczone tylko co do gatunku
    albo rzeczy mające powstać w przyszłości, sprzedawca jest zwolniony od
    odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli kupujący wiedział o wadzie w
    chwili wydania rzeczy.
    Art. 558. § 1. Strony mogą odpowiedzialność z tytułu rękojmi rozszerzyć,
    ograniczyć lub wyłączyć. Jednakże w umowach z udziałem konsumentów
    ograniczenie lub wyłączenie odpowiedzialności z tytułu rękojmi jest
    dopuszczalne tylko w wypadkach określonych w przepisach szczególnych.
    § 2. Wyłączenie lub ograniczenie odpowiedzialności z tytułu rękojmi jest
    bezskuteczne, jeżeli sprzedawca zataił podstępnie wadę przed kupującym.


  • 3. Data: 2005-11-08 14:46:45
    Temat: Re: Zwrot towaru bez paragonu, ale z dowodami zakupu
    Od: irekk <i...@w...pl>

    paka77 napisał(a):
    > Witam,
    >
    > Mam następujący problem: kupiłem komputer za pośrednictwem Allegro,
    > sprzęt został dostarczony w stanie niekompletnym, sprzedawca (firma)
    > nie chciał - bądź nie mógł - uzupełnić ubytków, więc zostało uzgodnione
    > drogą e-mailową, że dokonam zwrotu towaru.
    >
    > Odesłałem komputer kurierem, ale sprzedawca twierdzi, że nie zrealizuje
    > reklamacji, bo nie dostarczyłem mu paragonu fiskalnego.
    > Ja nie zauważyłem, żeby w przesyłce był dołączony paragon, ale nie
    > wykluczam, że podczas przepakowywania sprzętu mógł gdzieś zaginąć.
    > Sytuacja patowa, bo oni nie mogą udowodnić, że mi paragon dostarczyli,
    > a ja nie mogę udowodnić, że go odesłałem.
    > Niezależnie od tego, mogę bez problemu wykazać, że sam fakt zakupu
    > i zwrotu towaru miał miejsce:
    >
    > - zakup został odnotowany w systemie Allegro
    > - z mojego konta bankowego został wysłany przelew na konto firmy
    > sprzedającej komputer, z tytułem przelewu jednoznacznie wskazującym,
    > że jest to zapłata za towar z tej jednej konkretnej aukcji
    > - posiadam numer przesyłki z firmy kurierskiej: na jego podstawie
    > można dokładnie prześledzić trasę towaru od wysyłającego (czyli ode
    > mnie) do odbiorcy
    >
    > Pytanie: czy ktoś z grupowiczów orientuje się, jak wyglądają w tej chwili
    > perspektywy odzyskania pieniędzy - sprzedawca uzależnia zwrot od otrzymania
    > paragonu, którego ja nie mogę dostarczyć. Czy w dyskusji ze sprzedawcą mogę
    > żyć jeszcze jakichś argumentów prawnych (konkretnie jakich?), czy też
    > powinienem skierować sprawę do sądu (jakiego)?
    >
    > Pozdrawiam,
    >
    > PP
    DZIAŁ II (kODEKSU CYWILNEGO)
    RĘKOJMIA ZA WADY
    Art. 556. § 1. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego,
    jeżeli rzecz sprzedana ma wadę zmniejszającą jej wartość lub użyteczność
    ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub
    z przeznaczenia rzeczy, jeżeli rzecz nie ma właściwości, o których
    istnieniu zapewnił kupującego, albo jeżeli rzecz została kupującemu
    wydana w stanie niezupełnym (rękojmia za wady fizyczne).
    § 2. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz
    sprzedana stanowi własność osoby trzeciej albo jeżeli jest obciążona
    prawem osoby trzeciej; w razie sprzedaży praw sprzedawca jest
    odpowiedzialny także za istnienie praw (rękojmia za wady prawne).
    Art. 557. § 1. Sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu
    rękojmi, jeżeli kupujący wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy.
    § 2. Gdy przedmiotem sprzedaży są rzeczy oznaczone tylko co do gatunku
    albo rzeczy mające powstać w przyszłości, sprzedawca jest zwolniony od
    odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli kupujący wiedział o wadzie w
    chwili wydania rzeczy.
    Art. 558. § 1. Strony mogą odpowiedzialność z tytułu rękojmi rozszerzyć,
    ograniczyć lub wyłączyć. Jednakże w umowach z udziałem konsumentów
    ograniczenie lub wyłączenie odpowiedzialności z tytułu rękojmi jest
    dopuszczalne tylko w wypadkach określonych w przepisach szczególnych.
    § 2. Wyłączenie lub ograniczenie odpowiedzialności z tytułu rękojmi jest
    bezskuteczne, jeżeli sprzedawca zataił podstępnie wadę przed kupującym.


  • 4. Data: 2005-11-12 22:53:30
    Temat: Re: Zwrot towaru bez paragonu, ale z dowodami zakupu
    Od: "Dr" <j...@m...pl>

    > DZIAŁ II (kODEKSU CYWILNEGO)
    > RĘKOJMIA ZA WADY
    > Art. 556. § 1. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli
    > rzecz sprzedana ma wadę zmniejszającą jej wartość lub użyteczność ze
    > względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub z
    > przeznaczenia rzeczy, jeżeli rzecz nie ma właściwości, o których istnieniu
    > zapewnił kupującego, albo jeżeli rzecz została kupującemu wydana w stanie
    > niezupełnym (rękojmia za wady fizyczne).
    > § 2. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz
    > sprzedana stanowi własność osoby trzeciej albo jeżeli jest obciążona
    > prawem osoby trzeciej; w razie sprzedaży praw sprzedawca jest
    > odpowiedzialny także za istnienie praw (rękojmia za wady prawne).
    > Art. 557. § 1. Sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu
    > rękojmi, jeżeli kupujący wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy.
    > § 2. Gdy przedmiotem sprzedaży są rzeczy oznaczone tylko co do gatunku
    > albo rzeczy mające powstać w przyszłości, sprzedawca jest zwolniony od
    > odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli kupujący wiedział o wadzie w
    > chwili wydania rzeczy.
    > Art. 558. § 1. Strony mogą odpowiedzialność z tytułu rękojmi rozszerzyć,
    > ograniczyć lub wyłączyć. Jednakże w umowach z udziałem konsumentów
    > ograniczenie lub wyłączenie odpowiedzialności z tytułu rękojmi jest
    > dopuszczalne tylko w wypadkach określonych w przepisach szczególnych.
    > § 2. Wyłączenie lub ograniczenie odpowiedzialności z tytułu rękojmi jest
    > bezskuteczne, jeżeli sprzedawca zataił podstępnie wadę przed kupującym.


    1.to niczego nie wyjasnia
    2.od dawna nie ma rekojmii w sprzedazy konsumenckiej tylko odp. sprzed. za
    niezgodn. z umowa sprzedazy
    3.moim zdaniem nie ma obowiazku przyjac towaru (patrzac z jego punktu
    widzenia, poniewaz nie bedzie mogl odzyskac zaplaconego podatku bez
    oryginalu dowodu zakupu, jesli jest na KPiR)



  • 5. Data: 2005-11-13 23:23:53
    Temat: Re: Zwrot towaru bez paragonu, ale z dowodami zakupu
    Od: "PrzemcioŻ." <p...@W...pl>


    > 1.to niczego nie wyjasnia
    > 2.od dawna nie ma rekojmii w sprzedazy konsumenckiej tylko odp. sprzed. za
    > niezgodn. z umowa sprzedazy
    > 3.moim zdaniem nie ma obowiazku przyjac towaru (patrzac z jego punktu
    > widzenia, poniewaz nie bedzie mogl odzyskac zaplaconego podatku bez
    > oryginalu dowodu zakupu, jesli jest na KPiR)
    >
    >

    do anulowania paragonu wystarczy kopia paragonu z rolki fiskalnej
    i adnotacja, ze oryginal zaginal...

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1