  • 21. Data: 2010-08-04 16:50:14
    Temat: Re: Zwrot towaru
    Od: gacek <g...@w...pl>

    RUN wrote:
    > Witam
    >
    > Pozdrawiam wszystkich i prosze opomoc
    >
    > Czy ktos moze mi wyjasnic jak jest ze zwrotem tzakupinych towarow
    > Towar zakupiony na fakture vat - firma firma
    > Towar jest uzywany i nie bylo zadnych dodatkowych umow czy innych kwitow
    > Przy odbiorze towaru klient nie zglaszal jakichkolwiek uwag.
    > Maszyna zostala uruchomiona, klient przeszkolony co do jej uzytkowania
    > Czy musial powstac jakis protokol odbiorczy ? czy inny dotyczacy
    > szkolenia ?
    > Dostalem gotowke on fakture vat
    > Towar klient uzytkuje 20 dni i teraz chce go oddac
> [...]

    Jeśli sprzedałeś poza lokalem przedsiębiorstwa (mowa o dostarczeniu do
    domu, nie wiem czy kupił w biurze) i nie możesz udowodnić że przekazałes
    na piśmie informację o prawie do zwrotu w ciagu 10 dni (i inne też
    trzeba - ustawa) to wydaje mi się, że ma 3 miesiące na rozmyślenie się.

    gacek

  • 22. Data: 2010-08-04 17:01:37
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "gacek" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > że przekazałes na piśmie informację o prawie do zwrotu w ciagu 10 dni (i inne też
    trzeba - ustawa) to wydaje mi się, że ma 3

    O czym Ty piszesz??? Przecież to nie działa w relacjach firma-firma!

    Piotr

  • 23. Data: 2010-08-04 19:30:19
    Od: "Krzysztof" <k...@l...pl>

    Użytkownik "Hades" <w...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Co ma do tego zagadnienie sprzedazy internetowej?

    To, że towar zakupiony przez internet można zwrócić bez podania powodu w
    ciągu bodajże 10 dni od daty zakupu.
    Ale po przemyśleniu dochodzę do wniosku, że dotyczy to tylko osób
    fizycznych (nie znam dokładnie tego przepisu).

    Pozdrawiam
    K.

  • 24. Data: 2010-08-04 19:35:02
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Wed, 4 Aug 2010 21:30:19 +0200, "Krzysztof" <k...@l...pl>
    wrote:

> [...]
    >Ale po przemyśleniu dochodzę do wniosku, że dotyczy to tylko osób
    >fizycznych (nie znam dokładnie tego przepisu).

    Konsumentow w mysl ustawy, czyli mniej wiecej osob fizycznych :)

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 25. Data: 2010-08-04 19:57:39
    Od: "Hades" <w...@v...pl>

    > Użytkownik "Krzysztof"
    [ciach]

> [...]
    > bodajże 10 dni od daty zakupu.
    > Ale po przemyśleniu dochodzę do wniosku, że dotyczy to tylko osób fizycznych

    Tylko w relacjach osoba fizyczna (kupujacy) - firma (sprzedawca).
    W wypadku aukcji internetowej przepis ten dotyczy wylacznie
    zakupu w opcji Kup Teraz. Zakup w aukcji z licytacja nie daje zadnej
    podstawy do rezygnacji z zakupu w ciagu 10 dni od daty zakupu.
    AM

  • 26. Data: 2010-08-04 22:28:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Aug 2010, cef wrote:

    > Idziesz za daleko w swoich przypuszczeniach.
    > To może jeszcze napiszesz, że sugeruję obowiązek
    > przyjęcia tego towaru przez sprzedawcę?

    Ależ nie, zapis że (były) kupujący ma *PRAWO* do
    zwrotu, wcale nie zobowiązuje sprzedawcy co przyjęcia,
    racja. Zmusza go ("w stanie faktycznym") do zrobienia
    "coś" po tym jak mający prawo z tego prawa skorzysta.

    > Nie. Ma prawo i niech sobie uzgadnia szczegóły.

    Nie, to nie jest "prawo", to jest "swoboda zawarcia
    umowy z (byłym) sprzedawcą".
    Prawo to prawo - "mogę i won mi z drogi" (o ile inny
    przepis nie stanowi inaczej rzecz jasna :P)

    > Najlepiej istotę tych praw oddał Liwiusz -coś jak z tym prawem do pracy

    Owszem, ten zapis jest nieporozumieniem :>, tu się zgadzam.
    Bo to nie jest "prawo".
    Prawem jest np. prawo wyborcze - masz prawo (o ile inny przepis nie
    stanowi inaczej, o czym przypominam) iść na wybory i nikt nie ma prawa
    się temu sprzeciwić.

    > Tylko m i nie pisz, że to rzeczy o innym "ciężarze gatunkowym".

    Ależ nie.
    W zupełności akceptuję pogląd że w Konstytucji zapisano bzdurę
    (bo jeśli przyznano PRAWO, to znaczy że można iść i ŻĄDAĆ)

    pzdr, Gotfryd

  • 27. Data: 2010-08-05 05:48:32
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Krzysztof napisa?(a):

    [...]

    > (nie znam dokładnie tego przepisu).

    To po co pchasz się na afisz?

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widac z niego do Apteki na Solnym...

  • 28. Data: 2010-08-05 07:02:25
    Od: "Krzysztof" <k...@l...pl>

    "januszek" <j...@p...irc.pl> napisał w

    > To po co pchasz się na afisz?

    Żebyś potem mógł do mnie zagadać przy porannej kawie.

    Pozdrawiam
    K.

  • 29. Data: 2010-08-05 08:28:33
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Krzysztof napisa?(a):

    > Żebyś potem mógł do mnie zagadać przy porannej kawie.

    Nie musiałeś odpowiadać, w zasadzie chciałem tylko abyś to przemyślał ;)

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widac z niego do Apteki na Solnym...

  • 30. Data: 2010-08-05 12:09:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    RUN pisze:

    > nie nie bylatosprzedaz internetowa
    > maszyna zostala przezamnie osobiscie dostarczona iuruchomiona

    Ważne jest, gdzie była zawarta umowa. Ale ponieważ to było z firmą, nie
    z konsumentem, to i tak nie ma znaczenia.