-
1. Data: 2008-01-31 10:55:02
Temat: Zwrot towaru
Od: j...@g...com
Witam,
Problem standardowy - musze dokonac zwrotu zakupionego towaru. Nie
odpowiada mi jakosc wykonania i funkcjonalnosc tego produktu.
Jakie mam prawa w stosunku do sprzedajacego?
Pozdrawiam
Jarek Nowak
-
2. Data: 2008-01-31 11:09:25
Temat: Re: Zwrot towaru
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
j...@g...com pisze:
> Witam,
>
> Problem standardowy - musze dokonac zwrotu zakupionego towaru. Nie
> odpowiada mi jakosc wykonania i funkcjonalnosc tego produktu.
> Jakie mam prawa w stosunku do sprzedajacego?
Jeśli jesteś konsumentem, to:
1. Możesz zwrócić w ciągu 10 dni bez podania przyczyn, ale tylko w
sytuacji, kiedy kupiłeś towar poza siedzibą przedsiębiorcy (np. od
akwizytora), albo na odległość (np. przez internet) i nie była to licytacja
2. Jeśli jakość wykonania i funkcjonalność jest inna niż przedstawiał to
sprzedawca, możesz złożyć reklamację z tytułu niezgodności produktu z
umową, domagając się naprawy, wymiany na nowy, lub zwrotu gotówki, jeśli
naprawa lub wymiana nie jest możliwa, albo wiązałaby się z dużymi
utrudnieniami.
2a. Jeśli natomiast nie odpowiadanie jakości wykonania i funkcjonalności
nie wynika z tego, że sprzedawca sprzedał Ci co innego niż się
umawialiście, tylko z Twoich subiektywnych odczuć (np. fotel jest
niewygodny, choć ma takie parametry, jakie sprzedawca obiecywał), to
reklamacja z tytułu niezgodności z umową nie musi być uznana.
3. Co do zasady (pomijając punkt 1) sprzedawca nie ma obowiązku
przyjęcia z powrotem towaru, który nie jest niezgodny z umową.
--
Pozdrawiam!
Liwiusz
www.liwiusz.republika.pl
Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej
egzekucji => http://www.kwm.net.pl
-
3. Data: 2008-01-31 15:22:49
Temat: Re: Zwrot towaru
Od: ToMasz <t...@n...gazeta.pl>
j...@g...com napisał(a):
> Witam,
>
> Problem standardowy - musze dokonac zwrotu zakupionego towaru. Nie
> odpowiada mi jakosc wykonania i funkcjonalnosc tego produktu.
> Jakie mam prawa w stosunku do sprzedajacego?
>
> Pozdrawiam
>
> Jarek Nowak
jak towar jest pełnowartościowy to praw niemasz zadnych, szanse duze.
Weż normalnie pogadaj ze sprzedawcą, powieedz ze nie trafiłes, zona robi
problemy dzieci sie smieja... Sprzedawca też człowiek. Może bedziesz
musiał przekonac go jakims prezentem, albo oddając produkt kupic inny
zazwyczaj droższy...
JAk zaczniesz od ja chce, rządam.. itp- szanse spadną do zera.
ToMasz (8godzin dziennie sprzedawca)