eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZwrot towaru
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 3

  • 1. Data: 2008-01-31 10:55:02
    Temat: Zwrot towaru
    Od: j...@g...com

    Witam,

    Problem standardowy - musze dokonac zwrotu zakupionego towaru. Nie
    odpowiada mi jakosc wykonania i funkcjonalnosc tego produktu.
    Jakie mam prawa w stosunku do sprzedajacego?

    Pozdrawiam

    Jarek Nowak


  • 2. Data: 2008-01-31 11:09:25
    Temat: Re: Zwrot towaru
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    j...@g...com pisze:
    > Witam,
    >
    > Problem standardowy - musze dokonac zwrotu zakupionego towaru. Nie
    > odpowiada mi jakosc wykonania i funkcjonalnosc tego produktu.
    > Jakie mam prawa w stosunku do sprzedajacego?

    Jeśli jesteś konsumentem, to:

    1. Możesz zwrócić w ciągu 10 dni bez podania przyczyn, ale tylko w
    sytuacji, kiedy kupiłeś towar poza siedzibą przedsiębiorcy (np. od
    akwizytora), albo na odległość (np. przez internet) i nie była to licytacja

    2. Jeśli jakość wykonania i funkcjonalność jest inna niż przedstawiał to
    sprzedawca, możesz złożyć reklamację z tytułu niezgodności produktu z
    umową, domagając się naprawy, wymiany na nowy, lub zwrotu gotówki, jeśli
    naprawa lub wymiana nie jest możliwa, albo wiązałaby się z dużymi
    utrudnieniami.

    2a. Jeśli natomiast nie odpowiadanie jakości wykonania i funkcjonalności
    nie wynika z tego, że sprzedawca sprzedał Ci co innego niż się
    umawialiście, tylko z Twoich subiektywnych odczuć (np. fotel jest
    niewygodny, choć ma takie parametry, jakie sprzedawca obiecywał), to
    reklamacja z tytułu niezgodności z umową nie musi być uznana.

    3. Co do zasady (pomijając punkt 1) sprzedawca nie ma obowiązku
    przyjęcia z powrotem towaru, który nie jest niezgodny z umową.


    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl
    Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej
    egzekucji => http://www.kwm.net.pl


  • 3. Data: 2008-01-31 15:22:49
    Temat: Re: Zwrot towaru
    Od: ToMasz <t...@n...gazeta.pl>

    j...@g...com napisał(a):
    > Witam,
    >
    > Problem standardowy - musze dokonac zwrotu zakupionego towaru. Nie
    > odpowiada mi jakosc wykonania i funkcjonalnosc tego produktu.
    > Jakie mam prawa w stosunku do sprzedajacego?
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > Jarek Nowak
    jak towar jest pełnowartościowy to praw niemasz zadnych, szanse duze.

    Weż normalnie pogadaj ze sprzedawcą, powieedz ze nie trafiłes, zona robi
    problemy dzieci sie smieja... Sprzedawca też człowiek. Może bedziesz
    musiał przekonac go jakims prezentem, albo oddając produkt kupic inny
    zazwyczaj droższy...
    JAk zaczniesz od ja chce, rządam.. itp- szanse spadną do zera.

    ToMasz (8godzin dziennie sprzedawca)

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1