-
11. Data: 2007-01-25 11:35:56
Temat: Re: Zwrot towaru
Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
Dnia Thu, 25 Jan 2007 10:44:20 +0100, Maciekkk napisał(a):
> firma
Rozumiem, że to dotyczy sprzedawcy. A ty kupiłeś na firmę czy prywatnie?
-
12. Data: 2007-01-25 11:38:12
Temat: Re: Zwrot towaru
Od: "Daniel Chlodzinski" <d...@s...precz>
"Angie" <j...@o...eu> wrote in message
news:epa4bl$4e9$1@news.onet.pl...
> Użytkownik "Daniel Chlodzinski" <d...@s...precz> napisał w wiadomości
> news:epa02u$7e$1@inews.gazeta.pl...
>> To teraz masz cale 3 miesiace aby im to plyte oddac.
> Mialby gdyby mial towar nieuzywany. A tak to moze sprzedac na allegro:)
Towar jest uzywany w "granicach zwyklego zarzadu" czy jakos tak to w ustawie
sformuowali. Po to jest 10 dni przy zakupie wysylkowym aby _rozpakowac_ i
obejrzec czy zakupiony towar nam pasuje czy nie. Jak inaczej mozemy dokonac
przemyslanego zakupu jelsli nie mozna nawet wyjac i sprawdzic dzialania
towaru ?
Daniel
-
13. Data: 2007-01-25 11:59:58
Temat: Re: Zwrot towaru
Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
Dnia 25.01.2007 Maciekkk <M...@i...pl> napisał/a:
> Odpowiedzieli mi ze nie przyjma jesli naruszone sa folie itp.
Jeśli naruszenie folii było konieczne do sprawdzenia działania tej płyty
to mają obowiązek przyjąć.
Odpisz im, że zmiana była konieczna i nie przekracza zakresu zarządu
zwykłego. Powołaj się na art.7. u.3. Ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o
ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę
wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. z dnia 31 marca 2000 r.)
Jeśli dalej będą stawać okoniem to zadzwoń do Inspekcji Handlowej lub
Federacji Konsumentów.
--
Marcin
-
14. Data: 2007-01-25 12:03:01
Temat: Re: Zwrot towaru
Od: "gasper" <n...@m...pl>
Użytkownik "Daniel Chlodzinski" <d...@s...precz> napisał w wiadomości
news:epa4r8$l3k$1@inews.gazeta.pl...
> Jak inaczej mozemy dokonac przemyslanego zakupu jelsli nie mozna nawet wyjac i
> sprawdzic dzialania towaru ?
przemyślany zakup to taki, że kupujemy płyte, która pasuje do naszego procesora
i nie trzeba do tego nawet jej rozpakowywać
Pozdrawiam
-
15. Data: 2007-01-25 12:16:00
Temat: Re: Zwrot towaru
Od: "gasper" <n...@m...pl>
Użytkownik "Maciekkk" <M...@i...pl> napisał w wiadomości
news:ep9s7e$6mo$1@news.tcz.vectranet.pl...
> Rozpakowalem ja i podlaczylem procesor, okazalo sie ze ta plyta akurat nie
> obsluguje tego typu procesora (blad, moja wina, przeoczenie).
w takich sytuacjach najlepiej grzecznie poprosić sprzedawce o wymiane na
pasujący model - w 95% przypadków to wystarczy
Pozdrawiam
-
16. Data: 2007-01-25 12:20:47
Temat: Re: Zwrot towaru
Od: "Angie" <j...@o...eu>
Użytkownik "Daniel Chlodzinski" <d...@s...precz> napisał w wiadomości
news:epa4r8$l3k$1@inews.gazeta.pl...
> Towar jest uzywany w "granicach zwyklego zarzadu" czy jakos tak to w
> ustawie sformuowali. Po to jest 10 dni przy zakupie wysylkowym aby
> _rozpakowac_ i obejrzec czy zakupiony towar nam pasuje czy nie.
W przypadku programu/plyty cd tez?:) Jak nie posluchasz to nie bedziesz
wiedzial czy ci pasuje czy nie:)))
Angie
-
17. Data: 2007-01-25 12:21:51
Temat: Re: Zwrot towaru
Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>
> Odpisz im, że zmiana była konieczna i nie przekracza zakresu zarządu
> zwykłego. Powołaj się na art.7. u.3. Ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o
A co ty jako sprzedawca zrobisz z takim własnie towarem ... przychodzi ci
pudło, w srodku wszystkie folie porozrywane albo ich nawet nie ma,
instrukcje upchane w reklamówkę, albo luzem wrzucone ... i co z tym
zrobiłbys ?
--
Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl
-
18. Data: 2007-01-25 12:35:41
Temat: Re: Zwrot towaru
Od: "Daniel Chlodzinski" <d...@s...precz>
"KrzysiekPP" <jimi@_FALSE_.ceti.pl> wrote in message
news:MPG.2022beaee9f6542198995e@news.task.gda.pl...
>> Odpisz im, że zmiana była konieczna i nie przekracza zakresu zarządu
>> zwykłego. Powołaj się na art.7. u.3. Ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o
> A co ty jako sprzedawca zrobisz z takim własnie towarem ... przychodzi ci
> pudło, w srodku wszystkie folie porozrywane albo ich nawet nie ma,
> instrukcje upchane w reklamówkę, albo luzem wrzucone ... i co z tym
> zrobiłbys ?
A co mnie to obchodzi. Jak nie wie co z tym zrobic to niech zwija DG i sie
gdzies zatrudni.
Daniel
-
19. Data: 2007-01-25 12:35:58
Temat: Re: Zwrot towaru
Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
Dnia 25.01.2007 KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl> napisał/a:
>> Odpisz im, że zmiana była konieczna i nie przekracza zakresu zarządu
>> zwykłego. Powołaj się na art.7. u.3. Ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o
> A co ty jako sprzedawca zrobisz z takim własnie towarem ... przychodzi ci
> pudło, w srodku wszystkie folie porozrywane albo ich nawet nie ma,
> instrukcje upchane w reklamówkę, albo luzem wrzucone ... i co z tym
> zrobiłbys ?
Obawiam się, że to problem sprzedawcy i działa tu na zasadzie ryzyka -
takie a nie inne są przepisy i powinien się z podobnymi sytuacjami liczyć.
Z drugiej strony nie widzę problemu w zafoliowaniu wszystkiego jak należy
i posłanie przy kolejnym zakupie mowemu klientowi. Można to zrobić
estetycznie, a w końcu sprzęt jest sprawny.
--
Marcin
-
20. Data: 2007-01-25 12:38:36
Temat: Re: Zwrot towaru
Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
Dnia 25.01.2007 Angie <j...@o...eu> napisał/a:
>
> Użytkownik "Daniel Chlodzinski" <d...@s...precz> napisał w wiadomości
> news:epa4r8$l3k$1@inews.gazeta.pl...
>
>> Towar jest uzywany w "granicach zwyklego zarzadu" czy jakos tak to w
>> ustawie sformuowali. Po to jest 10 dni przy zakupie wysylkowym aby
>> _rozpakowac_ i obejrzec czy zakupiony towar nam pasuje czy nie.
>
> W przypadku programu/plyty cd tez?:) Jak nie posluchasz to nie bedziesz
> wiedzial czy ci pasuje czy nie:)))
Proponuję zerknąć do ustawy.
--
Marcin