  • 1. Data: 2006-09-26 08:53:09
    Temat: Zwrot sofy do sklepu
    Od: "Marcin Z." <mzale(bez spamu)@poczta.onet.pl>

    Witam.
    Kilka dni temu (w sobote) kupilem w duzym sklepie meblowym sofe rozkladana.
    Niestety jak sie okazalo przez te trzy noce jest ona bardzo niewygodna. Mam
    wiec pytanie czy mebel ten moge zwrocic sprzedawcy lub wymienic na inny
    jesli nie jest w zaden sposob uszkodzony ani zniszczony? Ze sklepem jeszcze
    nie rozmawialem bo nie moge sie do nich dodzwonic, a nie chce niepotrzebnie
    targac sofy ze soba.

    Z gory dziekuje za odpowiedzi,
    Marcin.

  • 2. Data: 2006-09-26 08:56:02
    Temat: Re: Zwrot sofy do sklepu
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Marcin Z. napisał(a):

> [...]
    > nie rozmawialem bo nie moge sie do nich dodzwonic, a nie chce niepotrzebnie

    Hmm... To zależy czy masz zdolności negocjacyjne aby przekonać sklep, że
    "jest bardzo niewygodna" oznacza niezgodność towaru z umową. Gdybyś miał
    na ten przykład na piśmie od sklepu, że "gwarantują, że sofa jest
    wygodna" to pewnie byłoby łatwiej... ;)

    j.

    --
    To nie ja głosowałem na PiS.
    http://tinyurl.com/dpuad /kto pierwszy kliknie ten głupi :P/

  • 3. Data: 2006-09-26 08:59:04
    Od: "Marcin Z." <mzale(bez spamu)@poczta.onet.pl>

> [...]
    > "jest bardzo niewygodna" oznacza niezgodność towaru z umową. Gdybyś miał
    > na ten przykład na piśmie od sklepu, że "gwarantują, że sofa jest

    Z tego co slyszalem, kazdy towar mozna zwrocic sprzedawcy w ciagu 5 czy 7
    dni bez podawania przyczyny ale wlasnie nie wiem czy to prawda.

  • 4. Data: 2006-09-26 09:05:52
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 26 Sep 2006 10:59:04 +0200, Marcin Z. napisał(a):

    > Z tego co slyszalem, kazdy towar mozna zwrocic sprzedawcy w ciagu 5 czy 7
    > dni bez podawania przyczyny ale wlasnie nie wiem czy to prawda.

    To nie jest prawda, ktoś Cie oszukał

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 5. Data: 2006-09-26 09:06:00
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 26.09.2006 Marcin Z. <m...@p...onet.pl> napisał/a:
> [...]
    > nie rozmawialem bo nie moge sie do nich dodzwonic, a nie chce niepotrzebnie

    Jesli wada nie jest ewidentna (czytaj zmarnujesz czas wloczac sie po
    sadach z watpliwym skutkiem) to wymiana bedzie wylacznie dobra wola
    sprzedawcy.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2006-09-26 09:13:44
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>

    Marcin Z. napsal(a):
    > Z tego co slyszalem, kazdy towar mozna zwrocic sprzedawcy w ciagu 5 czy 7
    > dni bez podawania przyczyny ale wlasnie nie wiem czy to prawda.

    To zalezy od sprzedawcy. Na przyklad IKEA takie cos proponuje z wlasnej
    woli. Gdybys jednak te sofe kupil przez Internet, to mozna zwrocic bez
    podania przyczyny.

    Ludek

  • 7. Data: 2006-09-26 09:28:27
    Od: "Angie" <honeybabe@(CIACH)poczta.fm>

    Użytkownik "Ludek Vasta" <q...@X...onet.pl> napisał w wiadomości

    > To zalezy od sprzedawcy. Na przyklad IKEA takie cos proponuje z wlasnej
    > woli.

    Pod warunkiem, ze sprzet nie nosi sladow uzytkowania czy montazu - co w tym
    wypadku i tak by odpadalo

    Angie

  • 8. Data: 2006-09-26 10:19:11
    Od: wombi <j...@d...pl>

    Marcin Z. napisał(a):
    > Z tego co slyszalem, kazdy towar mozna zwrocic sprzedawcy w ciagu 5 czy 7
    > dni bez podawania przyczyny ale wlasnie nie wiem czy to prawda.

    Sklep to nie wypożyczalnia.Jeśli w swoim regulaminie mają taki zapis,że
    można oddawać towar w ciągu 5 czy 10 dni od daty zakupu to super.Ale
    jeśli takiej możliwości regulamin nie przewiduje to sklep nie jest
    zobowiązany - przez przepisy prawa - do przyjęcia rzeczy z powrotem i do
    oddania pieniędzy.

  • 9. Data: 2006-09-26 12:49:26
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    wombi wrote:

    > Sklep to nie wypo?yczalnia.
    w Polsce.

  • 10. Data: 2006-09-26 13:10:29
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 26 Sep 2006 07:49:26 -0500, witek napisał(a):

    > w Polsce.

    Podaj przepisy na które sie powolujesz - te z innych krajów. Przyjmowanie
    zwrotów to dobra wola sprzedawcy, i tyle. Niektóre firmy mają taką politykę
    a inne nie.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl