-
1. Data: 2003-07-25 19:51:59
Temat: Zwrot pieniedzy za zle dzialajacy produkt.
Od: "gosek" <g...@w...pl>
Witam
Kupilem dzisiaj skaner. Jakosc skanow jest tak niska ze z tekstow
skanowanych w rozdzielczosci 300DPI nic nie mozna przeczytac. Zdjecia sa
strasznie rozmyte. W warunkach gwarancji stoi:
1. Sprzedawca zapewnia uzytkownika o dobrej jakosci wyrobu, na ktory wydana
jest niniejsza karta gwarancyjna. Sprzedawca jest zobowiazany przekazac
nabywcy towar pelnowartosciowy nadajacy sie do natychmiastowej eksploatacji.
2. Okres gwarancyjny rozpoczyna sie z chwila zakupu towaru (data sprzedazy),
jednak nie pozniej niz 30 dni od wydania towaru z magazynu.
Na karcie gwarancyjnej jest przybita pieczatka : Wydano z magazynu 25 LUTY
2003.
Czy moge domagac sie zwrotu pieniedzy??
pozdrawiam
gosek
-
2. Data: 2003-07-25 21:14:21
Temat: Re: Zwrot pieniedzy za zle dzialajacy produkt.
Od: scream <s...@...pl>
Użytkownik gosek napisał:
> Czy moge domagac sie zwrotu pieniedzy??
najpierw musisz oddac ten skaner i napisac na niego reklamacje
--
best regards,
scream (at)w.pl
Why you drink and drive if you can smoke and fly?
-
3. Data: 2003-07-26 05:08:06
Temat: Re: Zwrot pieniedzy za zle dzialajacy produkt.
Od: "gosek" <g...@w...pl>
A niby dlaczego mam napisac reklamacje?? Przeciez towar juz w dniu zakupu
nie nadaje sie do uzytku wiec to chyba jest bardzo istotna niezgodnosc z
umowa, wobec czego chyba mam prawo odstapic od umowy i zadac zwrotu gotowki.
gosek
-
4. Data: 2003-07-26 05:14:13
Temat: Re: Zwrot pieniedzy za zle dzialajacy produkt.
Od: scream <s...@...pl>
Użytkownik gosek napisał:
> A niby dlaczego mam napisac reklamacje?? Przeciez towar juz w dniu zakupu
> nie nadaje sie do uzytku wiec to chyba jest bardzo istotna niezgodnosc z
> umowa, wobec czego chyba mam prawo odstapic od umowy i zadac zwrotu gotowki.
niezbyt
zwrotu gotowki to mozna sobie zadac, gdy sprzedaz odbyla sie np przez
internet
a tak, to kupiles sprawny produkt, a popsul sie np w drodze do domu:) i
udowodnij, ze tak nie bylo! nie da sie, bo w sklepie nie sprawdzales a
sprzedawca powie, ze on mial towar sprawny i nie wie co jest...
Pozostaje Ci napisanie reklamacji i czekanie na naprawe produktu, ew. po
3 nieskutecznych naprawach (tzn ciagle cos sie psuje) wymiana towaru na
inny egzemplarz lub zwrot kasy
--
best regards,
scream (at)w.pl
Why you drink and drive if you can smoke and fly?
-
5. Data: 2003-07-26 07:06:41
Temat: Re: Zwrot pieniedzy za zle dzialajacy produkt.
Od: "gosek" <g...@w...pl>
Niezgodność towaru z umową ma miejsce jeżeli zakupiony towar:
1. nie odpowiada opisowi podanemu przez sprzedawcę;
2. nie może zostać wykorzystany do celu określonego przy zawieraniu umowy
lub do którego jest zwykle używany;
3. nie odpowiada zapewnieniom sprzedawcy, producenta lub jego
przedstawiciela, podawanym w reklamie lub zawartym w dołączonej informacji o
towarze lub jego oznakowaniu albo nie posiada właściwości cechujących towar
tego rodzaju;
4. na skutek zamontowania rzeczy (towaru) lub jej uruchomienia przez
sprzedawcę albo przez kupującego (według otrzymanej instrukcji) wykazuje
nieprawidłowość.
Stwierdzenie niezgodności z umową w terminie 6 miesięcy od daty zakupu
towaru podlega domniemaniu, że niezgodność ta istniała w chwili wydania
towaru.
Nowa ustawa nakłada na sprzedawcę obowiązek odpowiedzialności za niezgodność
towaru z umową przez okres 2 lat. Jeżeli towar został wymieniony, to
powyższy dwuletni termin biegnie na nowo od daty wymiany.
Konsument powinien zawiadomić sprzedawcę o niezgodności towaru z umową w
ciągu dwóch miesięcy od daty wykrycia tej niezgodności.
Sprzedawca ma obowiązek odpowiedzieć na złożoną reklamację w terminie 14
dni. Po upływie tego terminu przyjmuje się, że reklamacja została uznana.
Sprzedawca nie będzie odpowiadał za niezgodność towaru z umową w sytuacji:
1. gdy wykaże, że nie znał zapewnienia producenta albo nie mógł znać
według rozsądnej oceny;
2. jeżeli kupujący wiedział albo powinien wiedzieć o niezgodności towaru
z umową.
Jakie roszczenia przysługują konsumentowi?
Z tytułu niezgodności towaru z umową konsument ma prawo żądać od sprzedawcy:
- nieodpłatnej naprawy lub wymiany towaru na nowy - wybór sposobu
usunięcia niezgodności z umową należy do konsumenta.
- obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy - jeżeli spełnienie przez
sprzedawcę żądania naprawy lub wymiany towaru okaże się niemożliwe lub
nieskuteczne przy czym odstąpienie od umowy może nastąpić tylko w przypadku
istotnej niezgodności z umową.
Skaner np w trybie tekstowym w rozdzielczosci 300DPI skanuje tak ze widac
kilka literek z calej strony. Moge podeslac skan na priva zebys mogl sie
przekona co tym ze jest to naprawde wina skanera. Mam tez dla porownania
skan w trybie tekstowym z mojego starego, 5-cio letniego Primaxa. Obraz
zyleta.
gosek