  • 1. Data: 2003-08-04 08:16:21
    Temat: Zwrot kosztów dotarcia do sądu
    Od: Mirosław 'canis' Malicki <canis@USUN_TOmalicki.info>

    Witam
    Dostałem wezwanie do sądu jako świadek w sprawie o kradzież i próbę
    pobicia. Wiąże się to z koniecznością dojazdu do odległego miasta -
    kilkaset kilometrów i jest to dla mnie dosyć uciążliwe i kosztowne.
    Udało mi się dowiedzieć, że: "w związku z wezwaniem i zeznawaniem w
    charakterze świadka uzyskuje on uprawnienie do
    _zwrotu_poniesionych_wydatków_ z powodu stawiennictwa." (prof. dr hab.
    K. Marszał, "Proces Karny").
    W związku z powyższym moje pytanie przymi: jak należy to formalnie
    rozegrać aby uzyskać wspomniay zwrot wydatków - przede wszystkim chodzi
    mi tutaj o koszty dojazdu. Mam zamiar jechać samochodem.

    Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam

    --
    Mirosław 'canis' Malicki
    canis (at) malicki (dot) info

  • 2. Data: 2003-08-04 10:09:24
    Temat: Re: Zwrot kosztów dotarcia do sądu
    Od: "S.Koper" <s...@p...onet.pl>

    > W związku z powy?szym moje pytanie przymi: jak nale?y to formalnie
    > rozegra? aby uzyska? wspomniay zwrot wydatków - przede wszystkim chodzi
    > mi tutaj o koszty dojazdu. Mam zamiar jecha? samochodem.

    Dekret z dnia 26 pa?dziernika 1950 r. o naleznosciach swiadkow, bieglych i stron w
    postepowaniu sadowym.
    Art 4 1.Za koszty podrozy uznaje sie koszty przejazdu srodkiem transportu masowego
    (koleja, autobusem itp.) w klasie najnizszej, w braku zas takiego srodka - koszty
    przejazdu najtanszym z dostepnych srodkow lokomocji.

    Art 14.1. Swiadkowie i biegli (t?umacze) powinni zglosic zadanie przyznania im
    przypadajacych nalezno?ci po wykonaniu swego obowiazku w tym samym dniu, a jezeli
    byli wezwani na rozprawe najpozniej nazajutrz po zakonczeniu rozprawy.
    2. Osoby, ktore nie zg?osily zadania w terminie zastrzezonym w ust. 1, traca prawo
    do wynagrodzenia. Osoby wezwane powinny by? o tym uprzedzone.

    Pozdr.

  • 3. Data: 2003-08-04 11:52:38
    Od: "beny76" <b...@w...pl>

    o zwrot kosztow dojazdu musisz sie starac w sadzie, do ktorego jedziesz -
    juz po zalatwieniu sadowych spraw.

    tam Ci wszystko wytlumacza i zalatwia jak nalezy. nie boj zaby, zaba w
    blocie. :)

    pozdr. beny76

  • 4. Data: 2003-08-04 13:41:33
    Od: Mirosław 'canis' Malicki <canis@USUN_TOmalicki.info>

    Dnia 08/04/2003 12:09 PM S.Koper napisał(a) :

    > Art 4 1.Za koszty podrozy uznaje sie koszty przejazdu srodkiem transportu masowego
    > (koleja, autobusem itp.) w klasie najnizszej, w braku zas takiego srodka - koszty
    > przejazdu najtanszym z dostepnych srodkow lokomocji.

    Jeśli dobrze zrozumiałem to, w moim konkretnym przypadku, jedyny
    dopuszczalny środek transportu, to pociąg :(

    Dziękuję za odpowiedź

    --
    Mirosław 'canis' Malicki
    canis (at) malicki (dot) info

  • 5. Data: 2003-08-08 21:18:07
    Od: Dredd<...@...pl>

    Możesz jechać i samochodem ale zwrot dostaniesz za pociąg

    -> http://usenet.pomocprawna.info