  • 21. Data: 2006-12-23 20:37:09
    Temat: Re: Zwolnienie z pracy - uowa o pracę: rozwiązanie za porozumieniem stron/z winy pracodawcy
    Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl>

    mientowy napisał(a):

> [...]
    > wszystko. Mozna napisac ze zwalniasz sie w nastepnym dniu. Co do ekwiwalentu
    > za urlop to jelsi jets go sporo to pewnie pracodawca podczas okresu
    > wypowiedzenia bedzie chcial abys go wykozystal za pozostale dni
    > niewykozystane powinien zaplacic. We wrzesniu zmienialem prace
    > (wypowiedzenia za porozumieniem stron 0 tak dla mnie bylo kozystnie aby miec
    > 2 miesieczne wypowiedzenie) obliczylem urlop wyszl ocos po przecinku ale
    > policzylem na swoja niekozysc jakies 0,7 dnia. W pasku na koniec sierpnia
    > ksiegowa doliczyla ekwiwalent za 1 dzien.

    Dzieki. Czyli jednym słowem opcja 2. Co do urlopu zostaje mi choroba -
    tak przy okazji - ile jest za 1 dzien urlopu ekwiwalentu?

    G.

  • 22. Data: 2006-12-23 20:38:35
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Grzegorz Brycki napisał(a):

    > Zacytuje jak je dostane z powrotem aktualnie nie mam ich przy sobie.

    Bez cytatów, nie da sie prawidłowo odpowiedzieć.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Prawdziwa cnota krytyki się nie boi"

  • 23. Data: 2006-12-23 20:38:52
    Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl>

    Grzegorz Brycki napisał(a):
    > Witam
    >

    > *co się stało*?
    > Umowy przyjąłem "do ręki" natomiast nie podpisałem ich. Jestem
    > wykończony tą pracą, a urlopu nie brałem od lat, dlatego zdecydowałem
    > iść do lekarza - dostałem L-4 na 2 tygodnie.
    >
    > Mam teraz do wyboru - albo podpisać wybraną umowę jeszcze w grudniu (na
    > umowie jest data i wszyskie podpisy z wyłączniem mojego) albo wziąć i
    > podpisać dopiero jak wrócę z chorobowego a więc w Styczniu.

    Tak przy okazji słyszalem że jesli rozwiązanie jest z winy pracodawcy to
    mogę się ubiegać o jakieś odszkodowanie na podstawie KPP? Ktoś coś wie
    na ten temat? Jak to wygląda w praktyce?

    G.

  • 24. Data: 2006-12-23 21:12:30
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Grzegorz Brycki napisał(a):

    > Tak przy okazji słyszalem że jesli rozwiązanie jest z winy pracodawcy to
    > mogę się ubiegać o jakieś odszkodowanie na podstawie KPP? Ktoś coś wie
    > na ten temat? Jak to wygląda w praktyce?

    Źle słyszałeś. Odszkodowania nie ma.
    Może być odprawa jak firma zatrudnia co najmniej 20 pracowników i
    przyczyną wypowiedzenia (porozumienia stron) są *wyłącznie* przyczyny
    lezące po stronie pracodawcy.

  • 25. Data: 2006-12-23 21:13:02
    Od: Johnson <j...@n...pl>

  • 26. Data: 2006-12-23 21:27:18
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Johnson* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > To był by dopiero błąd.
    > Pracownik na to "gębowe" porozumienie się zgodzi, pracodawca wystawi mu
    > świadectwo pracy za poszumieniem stron, pracownik się rozmyśli i co
    > wtedy? Pracodawca ma przegrany proces, przecież dał tylko wypowiedzenie.

    Oczywiście po zgodzie pracownika spisujemy porozumienie a wypowiedzenie
    drzemy na strzępy.
    EOT.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    JID:o...@j...org || http://olgierd.bblog.pl

  • 27. Data: 2006-12-23 21:32:06
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Grzegorz Brycki* stuknęła w klawisze i
    oto co powstało:

    > Dzieki. Czyli jednym słowem opcja 2. Co do urlopu zostaje mi choroba -
    > tak przy okazji - ile jest za 1 dzien urlopu ekwiwalentu?

    Około 1/30 miesięcznego wynagrodzenia.

  • 28. Data: 2006-12-23 21:39:58
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd napisał(a):

    > Około 1/30 miesięcznego wynagrodzenia.

    Źle. 1/21 (tak +- gdyż zależy od roku)

    A ściśle to §18 i 19 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej
    z dnia 8 stycznia 1997 r. w sprawie szczegółowych zasad udzielania
    urlopu wypoczynkowego, ustalania i wypłacania wynagrodzenia za czas
    urlopu oraz ekwiwalentu pieniężnego za urlop (Dz. U z 1997 roku, nr 2 ,
    poz. 14 z późniejszymi zmianami)