  • 1. Data: 2002-10-31 13:24:45
    Temat: Zwolnienie z klasyfikacji z przedmiotu
    Od: "Michał Piotrowski" <c...@l...edu.pl>

    Mam pytanie dotyczace mozliwosci zlozenia wniosku do dyrektora liceum
    wniosku o nieklasyfikowanie z danego przedmiotu. Czy posilkujac cie
    osiagnieciami( biezace uczestnictwo w olimpiadach i konkursach
    przedmiotowych) moge ubiegac sie o o nieklasyfikowanie z przedmiotu z ktorym
    mam trudnosci, ktorego nauka zabiera zbyt wiele czasu, aby wystarczajaco
    skupic sie na przygotowaniach do reprezentowania szkoly jako olimpijczyk.
    Czy przepisy te reguluje ustawa(jesli tak to jaka) czy tez raczej informacji
    nalezy szukac w statucie szkoly i wewnatrzszkolnym systemie oceniania?

  • 2. Data: 2002-10-31 15:33:20
    Temat: Re: Zwolnienie z klasyfikacji z przedmiotu
    Od: "Michal Letowski" <m...@y...com>

    Użytkownik "Michał Piotrowski" <c...@l...edu.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    informacji
    > nalezy szukac w statucie szkoly i wewnatrzszkolnym systemie oceniania?

    Nie mozesz zlozyc wniosku o nieklasyfikowanie! Nieklasyfikowanie = brak
    oceny na swiadectwie = brak mozliwosci ukonczenia szkoly.

    Kwestie te reguluje
    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 21 marca 2001 r.
    w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów
    i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach
    publicznych
    (Dz. U. Nr 29, poz. 323 i Nr 128, poz. 1419 oraz z 2002 r. Nr 46, poz. 433 i
    Nr 155, poz. 1289)

    Jak zwykle, sa pewne furtki - np. § 2, 3 i 4 wspomnianego rozporzadzenia
    daje
    szkole wolna reke w ustalaniu wymagan wobec uczniow. Jezeli szkola posiada
    odpowiada zapis w statucie, to moglaby pojsc Ci na reke w tym sensie, ze
    np. obnizono by wobec Ciebie wymagania z niektorych przedmiotow do poziomu
    podstawy programowej.

    O wiele lepszym rozwiazaniem jest jednak zalatwienie sobie indywidualnego
    programu lub toku nauki na podstawie
    ZARZĄDZENIA MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 27 kwietnia 1992 r.
    w sprawie szczegółowych zasad i trybu udzielania zezwoleń na indywidualny
    program lub tok nauki oraz organizacji indywidualnego programu lub toku
    nauki
    (Monitor Polski Nr 13, poz. 92)

    Wedlug tego rozporzadzenia, dyrektor ma wolna reke w ustaleniu Twojego
    programu
    nauki, a takze sposobu nauki (np. mozesz czesc zajec zalicza
    eksternistycznie).
    O indywidualny tok nauczania wystepujesz Ty sam (jezeli jesten nieplnoletni,
    to za zgoda rodzicow), rodzice, wychowawca badz nauczyciele.

    Jezeli chcesz, to moge Ci przeslac caly tekst wspomnianego zarzadzenia.

    Michal Letowski