  • 21. Data: 2006-01-17 19:34:34
    Temat: Re: Zwolnienie nauczyciela (nagranie wideo)
    Od: Roman <r...@g...pl>

    Dnia 17 Jan 2006 10:20:43 GMT, Renata Gołębiowska napisał(a) w wiadomości:
    .waw.pl>

    > http://serwisy.gazeta.pl/wyborcza/1,34513,3116272.ht
    ml

    "Gimnazjaliści bronią zwolnionego nauczyciela
    Michał Kopiński, Marcin Kowalski, Solec Kujawski 17-01-2006

    Ponad stu uczniów okupowało dziś w południe szkolne korytarze w gimnazjum w
    Solcu Kujawskim. To protest w obronie nauczyciela chemii, który został
    zwolniony z pracy na podstawie filmu nagranego na telefon komórkowy.

    Uczniowie przyszli do szkoły z planszami: "Zamor musi wrócić do szkoły".

    "Zamor" to Mariusz Zamorowski, nauczyciel, którego historię opisaliśmy w
    dzisiejszej "Gazecie". Musiał on odejść z pracy, po tym jak gimnazjaliści
    nagrali na telefonie komórkowym film, na którym widać jak szarpie jednego z
    nich. Wszystko wskazuje, że była to uczniowska prowokacja. Dyrektorka Hanna
    Elszyn nawet nie przeprowadziła konfrontacji.

    Dzisiaj w południe na długiej przerwie ponad stu uczniów wyszło
    demonstracyjnie na boisko. Po dwudziestu minutach przeszli pod gabinet
    dyrektora. Skandowali: "Zamor wróć!".

    - Pan Mariusz był najlepszym nauczycielem w tej szkole, a ci prowokatorzy
    czaili się na niego od dłuższego czasu - mówi Przemek Korecki z III f,
    który zebrał już 400 głosów poparcia dla Zamorowskiego. - W końcu im się
    udało załatwić niewinnego człowieka. Nie zgadzamy się z tym.

    Przemek stanął na czele protestujących. Dzisiaj przez kilkanaście minut
    negocjował z dyrektorką Elszyn powrót uczniów do klas. Uczniowie zgodzili
    się wrócić dopiero wtedy, kiedy dyrekcja umówiła się z nimi na jutro na
    oficjalne negocjacje.

    Zamorowski nie chce komentować zamieszania. Zapewnia nas, że w żaden sposób
    nie inspirował uczniów do protestu."

    Teraz kwestie prawne:
    1. Czy zachowanie ucznia można zakwalifikować jako objaw rażącej
    demoralizacji nieletniego?
    2. A wykroczenie z art. 107 kw?
    3. Jeśli tak, to czy nauczyciel nie działał w ramach dozwolonej samopomocy?

    --
    Obowiązki i prawa ucznia - forum dyskusyjne:
    zaprasza:

  • 22. Data: 2006-01-17 20:03:43
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > wiesz jak piecze reka po linijce na sztorc?

    wiem, ksiadz mnie lal :-)

    > wiesz jak sie chce latac, gdy ktos ciagnie za baczki (pejsy)?

    wiem, brat mnie ciagal :-) mielismy pietrowe lozko

    > tak by zareagowal normalny nauczyciel w normalnych czasach.

    to nie jest madre podejscie, powiedz jakby zareagowal rodzic ktory uzywa
    innych skutecznych metod wsrod ktorych
    nie ma przemocy? Ja bym nap. nauczyciela gdyby moje dziecko rudzyl.

    > dzis nie wolno wyrzucic za drzwi, bo...

    dziecko moze krzywde sobie zrobic i nauczycel odpowie poniewaz sprawowal w
    tym czasie nad nim opieke, i bardzo slusznie

    > dzis nie wolno posadzic w oslej lawce, bo...

    mozna

    > dzis nie wolno postawic do kata, bo...

    mozna

    > czyzbys proponowal wprowadzenie etatu dla policjanta w kazdej szkole?

    nie, telefony sa ogolno dostepne, w razie przemocy fizycznej , nalezy o ile
    jest regularna nagrac i wezwac policje, ew wczesniej
    wezwac dyrektora badz rodzicow, to skutkuje.

    P.

  • 23. Data: 2006-01-17 21:58:42
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Herbi wrote:
    > Zaatakowania?
    > Podniesienie gnojka za pomocą uchwycenia ramienia?
    > Kiedy ty kończyłeś szkołę? W moich czasach niczym nadzwyczajnym nie było
    > jak nauczyciel/ka podeszła i szarpnęła za ucho nawet. Ale to pokolenie
    > posiada szacunek dla ludzi i otoczenia.

    Rozumiem że szarpnięcie człowieka za ucho jest oznaką szacunku dla niego.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 24. Data: 2006-01-17 22:23:21
    Od: Juzek Kocmientka <k...@i...pl>

    Przemek R... napisał(a):

    > dziecko moze krzywde sobie zrobic i nauczycel odpowie poniewaz sprawowal w
    > tym czasie nad nim opieke, i bardzo slusznie

    Bardzo nieslusznie. Osobiscie zdarzylo mi sie ze dwa razy wyrzucic za
    drzwi kolesia ktory byl nieuspokajalny w krotkim czasie - a ja mialem w
    tym czasie lekcje z pozostala trzydziestka. Jesli wyrzucony za drzwi
    zrobi sobie krzywde to ja bardzo cienko widze mozliwosc udowodnienia mi,
    ze niedopelnilem obowiazku opieki - nawet jezeli szczyl jest za drzwiami
    to ja nadal sprawuje nad nim opieke i jezeli na przyklad przyjdzie mu do
    pustej glowy skoczyc na glowke ze schodow albo wybiec ze szkoly i wpasc
    pod samochod to ja na to nic nie poradze bez wzgledu na to z ktorej
    strony drzwi sie znajduje. Oczywiscie pisze o dzieciach pow. siodemgo
    roku zycia bo z mlodszymi to jest troche inaczej :)

  • 25. Data: 2006-01-17 22:25:52
    Od: Juzek Kocmientka <k...@i...pl>

    Paweł Sakowski napisał(a):

    > Rozumiem że szarpnięcie człowieka za ucho jest oznaką szacunku dla niego.

    A musi to oznaczac? Bo mi sie zdarza stosowac przemoc cielesna wobec
    pewnego dziecka i jakos z tym zyje.

  • 26. Data: 2006-01-17 22:32:41
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Juzek Kocmientka wrote:

> [...]
    > strony drzwi sie znajduje. Oczywiscie pisze o dzieciach pow. siodemgo
    > roku zycia bo z mlodszymi to jest troche inaczej :)

    Zdziwisz się, jak ci taki za drzwiami numer wywinie.
    Cienko będziesz wówczas śpiewał.

  • 27. Data: 2006-01-17 23:04:14
    Od: Roman <r...@g...pl>

    Dnia Tue, 17 Jan 2006 16:32:41 -0600, witek napisał(a) w wiadomości:

    > Zdziwisz się, jak ci taki za drzwiami numer wywinie.
    > Cienko będziesz wówczas śpiewał.

    Jest jeszcze kwestia wykazania normalnego związku przyczynowego.

  • 28. Data: 2006-01-18 00:03:26
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Roman wrote:
    > Dnia Tue, 17 Jan 2006 16:32:41 -0600, witek napisał(a) w wiadomości:

    > Jest jeszcze kwestia wykazania normalnego związku przyczynowego.

    Wykazania czego?
    Że uczeń w czasie lekcji ma się znajdować na lekcji?
    A, że nauczyciel sobie na lekcji nie radzi to sam powinien zostać
    wystawiony za drzwi.

  • 29. Data: 2006-01-18 01:12:47
    Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl>

    > A sadzisz, ze istnieja okolicznosci uprawniajace nauczyciela do
    > zaatakowania fizycznie ucznia?
    >
    > IMO jedyna istniejaca okolicznosc ktora moze usprawiedliwic szarpanie
    > ucznia, to taka kiedy uczen zaatakuje nauczyciela i ten w ramach obrony
    > koniecznej bedzie z nim walczyl - o ile wiem takiej sytuacji tam nie bylo.
    >

    > Natomiast nie ma zadnej innej sytuacji kiedy nauczyciel moze bez
    > naruszania jego obowiazkow i bez zlamania prawa atakowac ucznia.

    Ale uczeń może bezkarnie włożyć kosz ze śmieciami na głowę nauczyciela?

  • 30. Data: 2006-01-18 05:19:03
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Piotrek wrote:

    > Ale uczeń może bezkarnie włożyć kosz ze śmieciami na głowę nauczyciela?

    Nie może.
    I tu jest właśnie słabość naszego prawa.
    Wyskoki chuligańskie w szkole powinny być karane dokładnie w taki sam
    sposób jak wyskoki w miejscach publicznych.

    Wówczas nauczyciel po pierwsze nie musiałby stosować metod siłowych,
    żeby w ogóle dać sobie radę z klasę, po drugie za zastosowanie takich
    metod wylatywałby z roboty i to jeszcze w tym samym dniu.

    Akurat w tym przypadku zastosowano się do drugiej części, a o pierwszej,
    w której uczeń już dawno powinien zostać ukarany jakoś zapomniano.