  • 11. Data: 2008-04-07 11:40:59
    Temat: Re: Zwolnienie dyscyplinarne
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 07 Apr 2008 13:13:14 +0200, Johnson napisał(a):

    > Po prostu nie trzeba iść w zaparte i w razie gdyby co - tzn. okazałoby
    > się że ciężkiego naruszenia obowiązków pracowniczych nie ma cofamy
    > oświadczenie woli, powołując się na błąd, który pracownik mógł
    > oczywiście zauważyć. I mamy sprawę z głowy.

    No tak, ale cofnięcie oświadczenia za zgodą pracownika. Ale w toku
    procesu sąd nie zapomni pouczyć pracownika, że "już-już" dostanie 3-
    krotność wynagrodzenia jako odszkodowanie, pomijając, że cofnięcie
    powództwa też jest pod kontrolą sądu (80% sądów się ucieszy, ale
    widywałem takie, które mimo wszystko ciągły sprawę w nieskończoność).

    A powołanie się na błąd w takiej sprawie... hmmm... no nie polimeryzuję,
    ale chyba wyśmiałbyś mnie, gdybym na taki błąd się powołał, co? Zresztą
    błąd co do czego - co do prawa?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis - dla Ciebie, dla rodziny ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 12. Data: 2008-04-07 12:03:51
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd pisze:

    > No tak, ale cofnięcie oświadczenia za zgodą pracownika.

    Nie. Zgoda nie jest potrzebna.
    Mówię o powołaniu się na wadę oświadczenia woli - błąd, bo rozumiem że
    pracownik w pozwie ujawni jakieś okoliczności których pracodawca nie
    znał, a które wskazują że rozwiązanie było niezgodne z prawem.

    > Ale w toku procesu sąd nie zapomni pouczyć pracownika, że "już-już" dostanie 3-
    > krotność wynagrodzenia jako odszkodowanie,

    Zero dostanie. jeśli cofnięcie oświadczenia woli z powołaniem się na
    błąd będzie skuteczne, a czemu miałby nie być, to nie ma rozwiązania, a
    więc to pracownik cofa powództwo, albo przegrywa.

    > A powołanie się na błąd w takiej sprawie... hmmm... no nie polimeryzuję,
    > ale chyba wyśmiałbyś mnie, gdybym na taki błąd się powołał, co? Zresztą
    > błąd co do czego - co do prawa?

    O tym, czy jest błąd czy nie to możemy pogadać, jak wskażesz
    okoliczności które podniesie pracownik, które wskazuje na okoliczność
    tego że jednodniowa nieusprawiedliwiona uprzednio nieobecność w pracy
    nie jest ciężkim naruszeniem obowiązków pracowniczych, tylko zwykłym lub
    nawet nie było w ogóle naruszeniem obowiązków pracowniczych.
    No i oczywiście z odwołaniem oświadczenia woli z powodu błędu nie
    czekałbym w istocie rzeczy do procesu.
    I zawsze będzie to błąd co do jakiejś okoliczności faktycznej, a nie prawa.

    Twoje przegrane pewnie był skutkiem braku reakcji na informacje od
    pracownika. Brak elastyczności :)

    --
    @2008 Johnson

    "Czas pracy wydłuża się wypełniając cały czas przeznaczony na jej wykonanie"

  • 13. Data: 2008-04-07 17:10:46
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    > Przemek Lipski napisał(a):
    > Nie stawil sie w pracy i nie powiadomil o

    > A jakie to ma znaczenie?

    Bo mnie ciekawi, ta kwestia.

    Pozdro Przemek