  • 11. Data: 2008-12-23 14:36:34
    Temat: Re: Zwolnienia grupowe - odprawy
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd pisze:

    > Co oznacza, że jest to modelowe zastosowanie art. 23(1) kp, zatem
    > zwolnienie przez starego pracodawcę i zatrudnienie od nowa jest obejściem
    > prawa.

    Teoretycznie masz rację.
    Ale z punktu widzenia pracownika lepiej "rozwiązać" umowę, wziąć odprawę
    od "starego" pracodawcy, zużyć ją, a następnie wobec "nowego" pracodawcy
    powołać się na w/w artykuł i zasadnie twierdzić że umowa o prace jest
    cały czas ta sama.

    A tak poza tym znajomość prawa pracy wśród pracodawców jest porażająca.
    jeśli tak samo znają pozostałe dziedziny prawa związane z prowadzeniem
    działalności, to cud, że takie firmy funkcjonują.

    --
    @2008 Johnson
    Im bardziej chore państwo, tym więcej w nim praw.

  • 12. Data: 2008-12-23 14:45:08
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 23 Dec 2008 15:36:34 +0100, Johnson napisał(a):

> [...]
    > od "starego" pracodawcy, zużyć ją, a następnie wobec "nowego" pracodawcy
    > powołać się na w/w artykuł i zasadnie twierdzić że umowa o prace jest

    No tak, ale ja jestem tym dobrym prawnikiem... ;o)

    > A tak poza tym znajomość prawa pracy wśród pracodawców jest porażająca.
    > jeśli tak samo znają pozostałe dziedziny prawa związane z prowadzeniem
    > działalności, to cud, że takie firmy funkcjonują.

    Bywa nawet gorzej...

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl