  • 1. Data: 2008-12-17 13:21:45
    Temat: Zwolnienia grupowe - odprawy
    Od: q...@g...com

    Witam!

    Firma moja postanowiła sprzedać jeden z oddziałów innej firmie w
    całości.
    Załoga oddziału liczy 8 osób, firma zatrudnia ogółem 144 osoby.
    Oddział nie jest samodzielną jednostką gospodarczą, czyli nie jest
    pracodawcą.
    Wszystkie osoby dostały propozycję zwolnienia za porozumieniem stron i
    przejścia do nowego pracodawcy na podobnych warunkach płacowych.
    Czy jest to zwolnienie grupowe, za które przysługuje odprawa?

    QuiGonMaster

  • 2. Data: 2008-12-17 13:34:08
    Temat: Re: Zwolnienia grupowe - odprawy
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik <q...@g...com> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...

    > Czy jest to zwolnienie grupowe, za które przysługuje odprawa?

    o ile mnie pamiec nie myli, zwolnienie grupowe to 10 albo 20% stanu zalogi,
    wiec raczej nie

  • 3. Data: 2008-12-17 13:37:13
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 17 Dec 2008 05:21:45 -0800, quigonmaster napisał(a):

    > Wszystkie osoby dostały propozycję zwolnienia za porozumieniem stron i
    > przejścia do nowego pracodawcy na podobnych warunkach płacowych. Czy
    > jest to zwolnienie grupowe, za które przysługuje odprawa?

    A dlaczego przejścia do nowego pracodawcy? Bo coś mi to pachnie art. 23
    (1) kp.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 4. Data: 2008-12-17 13:45:34
    Od: q...@g...com

    > A dlaczego przejścia do nowego pracodawcy? Bo coś mi to pachnie art. 23
    > (1) kp.
    >
    > --
    > pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    > Lege Artishttp://olgierd.bblog.pl

    Nowy pracodawca chce przejąć załogę, firma w branży handlowej,
    znajomość rynku jest naszym atutem.
    Dostaliśmy więc propozycje umów z nowym pracodawcą na niegorszych
    warunkach.
    Wszystko z inicjatywy naszego obecnego pracodawcy.
    QuiGon

  • 5. Data: 2008-12-17 13:53:59
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 17 Dec 2008 05:45:34 -0800, quigonmaster napisał(a):

> [...]
    > rynku jest naszym atutem. Dostaliśmy więc propozycje umów z nowym
    > pracodawcą na niegorszych warunkach. Wszystko z inicjatywy naszego

    Czyli modelowe przekazanie części zakładu pracy wraz z pracownikami. Nie
    ma potrzeby rozwiązywać stosunków pracy, nie ma potrzeby nawiązywać
    nowych, jest ciągłość, w tym ciągłość stażu i wysokości wynagrodzenia.

  • 6. Data: 2008-12-17 13:57:36
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    q...@g...com pisze:

> [...]
    > warunkach.
    > Wszystko z inicjatywy naszego obecnego pracodawcy.

    Jeżeli będzie to przejście zakładu pracy na nowego pracodawcę z art
    23[1] kp, to nie ma mowy o żadnych zwolnieniach, bo nowy pracodawca z
    mocy prawa wstępuje w zobowiązania starego. Jeżeli wszyscy przejdziecie
    za porozumieniem stron, to też nie ma zwolnień.

    Natomiast jeżeli stary pracodawca was zwolni, bo likwiduje ten oddział,
    to może być mowa o zwolnieniach grupowych.

    --
    Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.

    Roman Rumpel skype: rumpel.roman
    www.rumpel.pl

  • 7. Data: 2008-12-17 14:00:11
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 17 Dec 2008 14:57:36 +0100, Roman Rumpel napisał(a):

    > Natomiast jeżeli stary pracodawca was zwolni, bo likwiduje ten oddział,
    > to może być mowa o zwolnieniach grupowych.

    Ale jeśli równocześnie załatwia nową robotę to zwolnienie będzie pozorne.
    Strony dostaną po uszach, jeśli któryś z pracowników się zeźli i pójdzie
    za jakiś czas do sądu (bo dostanie niższą pensję albo będzie
    niezadowolony, że mu okres wypowiedzenia od nowa przyrasta).

  • 8. Data: 2008-12-17 18:03:43
    Od: q...@g...com

    Stary pracodawca nas zwalnia, jednoczesnie nowy proponuje umowy o
    prace na podobnych warunkach.
    Noea firma przejmuje oddział wraz ze wszystkimi srodkami trwałymi.

    QuiGon

  • 9. Data: 2008-12-18 08:53:15
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 17 Dec 2008 10:03:43 -0800, quigonmaster napisał(a):

    > Stary pracodawca nas zwalnia, jednoczesnie nowy proponuje umowy o prace
    > na podobnych warunkach.
    > Noea firma przejmuje oddział wraz ze wszystkimi srodkami trwałymi.

    Co oznacza, że jest to modelowe zastosowanie art. 23(1) kp, zatem
    zwolnienie przez starego pracodawcę i zatrudnienie od nowa jest obejściem
    prawa.
    Odprawy się nie należą (pod warunkiem, że pracodawcy zrobią jak bozia
    przykazała), nie ma potrzeby podpisywać nowych umów, pracodawcy powinni
    dać oświadczenia o przekazaniu, nie będą od nowa leciały okresy ochronne
    przed wypowiedzeniami, etc.

  • 10. Data: 2008-12-18 13:15:03
    Od: q...@g...com

    Sytuacja po dzisiejszym spotkaniu ze starym pracodawcą wygląda tak:
    stary pracodawca przywiózł nam umowy o pracę z nowym pracodawcą,
    warunki są takie same, jeśli zdecydujemy się podpisać te umowy to
    proszą
    o napisanie wypowiedzenia za porozumieniem stron z dniem 02.01.2008.

    QuiGon