-
1. Data: 2004-01-19 08:32:30
Temat: Zwiazanie oferta wg KC.
Od: artec <a...@o...pl>
Witam !
Przedstawiając poniżej sytuację która mnie spotkała, pragnę wywołać
dyskusję odnośnie tej sprawy w świetle art 66-70 KC.
Np. co może zrobić klient, który zobaczy ofertę cenową danego towaru, a
płacąc w kasie otrzyma informację, iż cena jest faktycznie 2-krotnie
większa?
W jaki sposób wyegzekwować wywiązanie się sprzedawcy z oferty ?
Konkretna sytuacja:
Portal turystyczny wakacje.pl oferował wyjazd wakacyjny w atrakcyjnej
cenie. Zarezerwowałem wczasy dla dwóch osób zgodnie z informacją na
stronach wakacje.pl. Otrzymałem potwierdzenie zarezerwowanej oferty
mailem.
Najistotniejszy fragment (nie chce cytować całego maila:
<cyt:>
Oferta: WAKACYJNY SZOK CENOWY THASSOS Apartamenty typu TRAF Thassos -
Thassos
Liczba rezerwowanych:
osoby dorosle: 2
Termin: 28.06.2004 - 12.07.2004
Cena: 539 zł
Dojazd: Samolot
Wyzywienie:
Zakwaterowanie: Hotel
Wiecej informacji o ofercie dostępna pod adresem:
http://www.wakacje.pl/o_info2.phtml?id_oferty=65245&
id_terminy=
Dane rezerwujacego:
Imie i nazwisko: Artur Łuczaj
</cyt:>
Nastepnego dnia otrzymałem kolejny list:
<cyt:>
Z powodu bledow znajdujacych sie w systemie rezerwacji organizatora
cena, w jakiej zarezerwował Pan wakacje jest niestety błędna.
Aktulana cena wyjazdu wynosi 949 zł + opałty lotniskowe.
</cyt:>
Bardzo jestem ciekaw opinii Szanownej Grupy w powyższej kwestii.
Artur Łuczaj
-
2. Data: 2004-01-19 16:25:31
Temat: Re: Zwiazanie oferta wg KC.
Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
Użytkownik "artec" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
news:400B961E.1D2EA5DE@o2.pl...
Ja bym w tym konkretnym wypadku wykonał dwa ruchy. Po pierwsze podszedł do
rzecznika konsumenta, bo kwota jest zbyt małą, byś sam z tym walczył. Po
drugie ewentualnie wysłać pismo do urzędu, który wydaje koncesje. Choć z
drugiej strony, jeśli cena była rażąco zaniżona, to powinieneś się tego
spodziewać.
-
3. Data: 2004-01-20 07:57:34
Temat: Re: Zwiazanie oferta wg KC.
Od: artec <a...@o...pl>
Robert Tomasik napisał(a):
> Choć z
> drugiej strony, jeśli cena była rażąco zaniżona, to powinieneś się tego
> spodziewać.
Jasne, ze sie spodziewalem. Tak samo jak wtedy, gdy na wystawie w
sklepie widze np. jakis towar w promocyjnej cenie 100zl, a gdy podchodze
do kasy to okazuje sie, ze cena na wystawie jest "przez pomylke"
zanizona, i musze zaplacic np.200 zł.
Takie postepowanie staje sie coraz czestsze, stad moje pytanie do
prawników, co klient takiego sklepu moze w tej sytuacji zrobic, poza
oczywiscie rezygnacja z zakupu.
Pozdrawiam i licze na opinie ze strony Grupy.
Artur