  • 1. Data: 2006-12-01 10:36:18
    Temat: Zus nie chce przyznać mi emerytury
    Od: k...@o...pl

    mam taki problem w tym roku przeszłam na wcześniejszą emeryture
    pracowałam jako nauczycielka 16 lat. Zus dopatrzył się że przed
    1983r pracowałam u rodziców na gospodarstwie i mi tego nie wliczyli a
    według prawa można wliczyc sobie prace w gospodarstwie przed
    1983rokiem.nie wiem co mam robić nie mam pracy ani emerytury.Może
    ktoś wie czy zus może mi tego nie wliczyć, czy jest jaki przepis
    który to zmienia.Czekam na odp. Pilne.

  • 2. Data: 2006-12-01 15:03:05
    Temat: Re: Zus nie chce przyznać mi emerytury
    Od: "Majkaa" <m...@n...pl>

    Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    s.com...
[...]

    To nie na tej grupie.Trzeba było napisać na pl.soc.podatki

  • 3. Data: 2006-12-03 12:49:55
    Od: wombi <w...@n...pl>

    k...@o...pl napisał(a):
> [...]
    > 1983rokiem.nie wiem co mam robić nie mam pracy ani emerytury.Może
    > ktoś wie czy zus może mi tego nie wliczyć, czy jest jaki przepis

    Zdecyduj się. W temacie piszesz,że ZUS nie chce przyznać Ci emerytury a
    z treści wynika,że masz przyznaną wcześniejszą emeryturę. Praca w
    gospodarstwie rolnym może być uwzględniona tylko i wyłącznie wtedy gdy
    brakuje okresów składowych i nieskładkowych do przyznania świadczenia
    (art.10 ustawy o emeryturach i rentach).