  • 11. Data: 2010-03-19 08:27:28
    Temat: Re: Zsuwający śnieg urwał rynny - nie ma winnego?
    Od: guzolot <g...@g...com>

    Witam.
    Nie no. Płaski to dach nie jest.
    http://tinyurl.com/y95qbwn
    Podejrzewam, że około 15 - 30 stopni. Rynny są nie na gzymsie.
    Będziemy się kontaktowali z inspektorem budowlanym, bo mamy też wiele
    innych problemów.

    Andrzej

  • 12. Data: 2010-03-19 08:51:40
    Od: "Gray" <n...@a...com>

    Użytkownik "WS" napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
    On 18 Mar, 14:00, guzolot wrote:

> [...]

    >zadzwonic do producenta/dystrybutora tych rynien - powinni podac
    >namiar na kogos, kto oceni czy montaz byl OK...

    Z własnego doświadczenia powiem, że nie jest to problem złego montażu, ale
    specyficznych i długotrwałych warunków atmosferycznych jakie panowały w tym
    roku. Cieknąca po dachu i zamarzająca w nocy woda wypełniła rynny następnie
    nabudowała na rynnach warstwę lodu o tej samej grobości co rynna, łącząc
    całość z dachem Potem przy gwałtownej odwilży nabudowany lód tworzył mur
    oporowy dla osuwającej się z dachu masy śnieżnej. Coś musiało ustąpić pod
    naciskiem setek kilogramów. Oczywiście taka sytuacja jest możliwa dla dachu
    z niewielkim spadkiem który pozwalał na nagromadzenie się śniegu w
    wystarczającej ilości, aby utwożyć tak wysoko mur lodowy oraz się zsunąć. W
    praktyce ok 30 st. Przy mniejszym pochyleniu siła byłaby zbyt mała, przy
    większym zbyt cienka warstwa śniegu.
    Wstrzymałbym się z wydawaniem pieniędzy na ekspertyzy.

    Pzdr
    --
    Gray

  • 13. Data: 2010-03-19 09:20:42
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 19 Mar, 09:51, "Gray" <n...@a...com> wrote:

    > Z własnego doświadczenia powiem, że nie jest to problem złego montażu, ale
    > specyficznych i długotrwałych warunków atmosferycznych jakie panowały w tym
    > roku.

    oczywiscie jest to rowniez calkiem prawdopodobne...

    > Wstrzymałbym się z wydawaniem pieniędzy na ekspertyzy.

    ja myslalem raczej o gratisowej konsultacji... ;)
    kilka lat temu (jak buidowalem swoj dom) w wielu firmach nalezalo to
    do obowiazkow przedstawicieli regionalnych, czy jakos tak...
    wystarczylo zadzwonic i uzyskac info telefonicznie lub nawet
    podjezdzali sprawdzic ekipe na budowie...

    jesli autora watku czeka remont + zakup nowych rynien to powinni byc
    zainteresowani udzieleniem info - jesli cos jest nie tak z montazem to
    za rok problem moze wrocic...

    WS

  • 14. Data: 2010-03-19 09:50:32
    Od: "Gray" <n...@a...com>

    Użytkownik "WS" napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...
    On 19 Mar, 09:51, "Gray" wrote:

    >oczywiscie jest to rowniez calkiem prawdopodobne...

    wrzucona fotka pokazuje, że dach jest wprost idealny dla tego zjawiska ;-).
    Nie więcej jak 30 st....

    >ja myslalem raczej o gratisowej konsultacji... ;)

    w dzisiejszych czasach za darmo to tylko gardło boli ;-) Wkalkulują w cenę
    pewnie...

    >jesli autora watku czeka remont + zakup nowych rynien to powinni byc
    >zainteresowani udzieleniem info - jesli cos jest nie tak z montazem to
    >za rok problem moze wrocic...

    Jeśli śnieg będzie leżał przez 1,5 m-ca na dachu w takich ilościach jak w
    tym roku to na pewno problem się powtórzy.

    Pzdr.
    --
    Gray