  • 21. Data: 2004-08-15 22:03:50
    Temat: Re: Zostałem oszukany. Co robić?
    Od: "fondi" <c...@o...pl>

    slawek wrote:
    > Lata? O kurcze!
    >
    > Czyli na policje niemam co liczyc tak?

    masz jak najbardziej - tylko powiedz ze CHYBA
    wykorzystywal na plebanii ministrantow - to znacznie
    przyspieszy postepowanie ...

  • 22. Data: 2004-08-16 07:29:53
    Od: slawek<e...@w...pl>

    > BTW: Jaka była dotąd reakcja organów ścigania na Twoje
    doniesienie?

    Przyjęli zgłoszenie i tyle

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 23. Data: 2004-08-16 07:33:32
    Od: slawek<e...@w...pl>

    > kasy pewnie nie odzyskasz a jak odzyskasz to po kilku latach a
    nastepnym
    > razem stuknij sie mocno w glowe zanim zrobisz cos podobnego.
    masz nauczke na
    > przyszlosc.

    Kupuję dużo rzeczy na Allegro i nie przestanę... będę tylko bardziej
    ostrożny

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 24. Data: 2004-08-16 08:30:40
    Od: "MS" <m...@i...pl>

    Mialem podobna sytuacje, ktora zakonczyla sie sukcesuem!! odzyskalem kase. Policja
    dzialala szybko i skutecznie (moze dlatego ze kolega prokurator ich poganialmoze
    nie...) ale scenariusz byl ten sam niby paczka wyslana niby pzginela na poczcie itd.

    Zycze tez sukcesu!

    MS

  • 25. Data: 2004-08-16 09:49:55
    Temat: Re: Zostalem oszukany. Co robic?
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 8/16/2004 9:33 AM, slawek wrote:

    > Kupuję dużo rzeczy na Allegro i nie przestanę... będę tylko bardziej
    > ostrożny

    Mając papiery od telefonu pewnie masz jego numer IMEI - możesz złożyć
    wniosek dowodowy o ustalenie, gdzie znajdujesię Twoja własność - wtedy
    możesz podziałać w kierunku przywłaszczenia.
    Udowodnienie oszustwa, w odróżnieniu od przywłaszczenia nie jest
    trywialne, bo musi istniec zamiar - a oszust zawsze może powiedziec, że
    sie pomylił i do paczki nie włożył, bo mu telefon wpadł pod biurko.

    Osobna sprawą jest, czy organ zechce sie tym zająć - problem będzie też,
    gdy telefon ma zmieniony numer IMEI - oszuści (i nie tylko) radza sobie
    i z tym.

    Pzdr: Catbert

  • 26. Data: 2004-08-16 10:15:46
    Od: slawek<e...@w...pl>

> [...]
    > wniosek dowodowy o ustalenie, gdzie znajdujesię Twoja własność -
    wtedy
    > możesz podziałać w kierunku przywłaszczenia.

    Taki wniosek mam złożyć na policję?

> [...]
    powiedziec, że
    > sie pomylił i do paczki nie włożył, bo mu telefon wpadł pod biurko.

    Tylko mam od niego meile i zapisy rozmów z Gadu Gadu gdzie pisze
    po kilka razy, że telefon był w paczce którą wysłał.

> [...]
    będzie też,
    > gdy telefon ma zmieniony numer IMEI - oszuści (i nie tylko) radza

    A organ może się tym nie zająć?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 27. Data: 2004-08-16 14:53:16
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Przyjęli zgłoszenie i tyle

    Dobre i to. Za kilka dni sprawdź co dotąd zrobili

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 28. Data: 2004-08-16 15:25:40
    Od: "SebAstian" <n...@w...pl>

    Użytkownik "slawek" <e...@w...pl>
    napisał w wiadomości news:cfokh4$qbr$1@fargo.cgs.pl...

    > Lata? O kurcze!
    > Czyli na policje niemam co liczyc tak?
    > --

    to nie beda lata , tylko do paru miesiecy przyjdzie Ci pismo
    z policji ze jest to za mala szkoda i sledzctwo zostalo umorzone

    Zonie w pracy skradziono portfel wraz z karta do bankomatu
    na dodatek moja pani miala w notesie zapisany PIN ;-)
    Zlodziej poszedl najpierw do PKO wybral 100 zl i pozniej w innym
    bankomacie wyczyscil reszte limitu tygodniowego
    Zona poszla na policje i zglosila kradziez karty oraz podala im dokladny, czas
    oraz miejsce poboru pieniedzy
    Poinformowala ich ze w PKO jest kamera skierowana w kierunku bankomatu
    Natomiast jej jako osobie prywatnej PKO nie udostepni (30 s) nagrania aby zobaczyc
    kolesia ktory wybiera pieniadze
    Praktycznie podala im wszystko jak na tacy a oni nie pofatygowali sie nawet
    by zobaczyc co to za zlodziejaszek ;-)
    Po paru miesiacach przyszlo pismo ze sprawa zostala umorzona ze wzg. na brak
    dowodow i mala szkodliwosc

    tiaa ,-) super co ???

    pozdr. SebAstian

  • 29. Data: 2004-08-16 16:04:03
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Po paru miesiacach przyszlo pismo ze sprawa zostala umorzona ze
    wzg. na brak
    > dowodow i mala szkodliwosc
    >
    > tiaa ,-) super co ???

    A Wy się z tym pokornie zgodziliście bo wolicie mieć święty spokój -
    zgadłem?

    Między innymi tak się kształtują nasze realia społeczne.
    Nikt nie reaguje jak widzi że kogoś okradają lub biją bo to nie jego
    sprawa ale jednoczesnie rozgoryczony jest jak inni w innych sprawach
    stosują podobną politykę

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 30. Data: 2004-08-16 16:24:27
    Od: Dredd<...@...pl>

    > możesz podziałać w kierunku przywłaszczenia.
    > Udowodnienie oszustwa, w odróżnieniu od przywłaszczenia nie jest
    > trywialne, bo musi istniec zamiar

    Na marginesie: przy przywłaszczeniu także musi istnieć zamiar - i to
    umyślny

    -> http://usenet.pomocprawna.info