  • 331. Data: 2024-01-25 14:45:27
    Temat: Re: Znów poszukiwania telefony
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Ale tu chodzi o to jedno święto Bożego Narodzenia.

    Oczywiście... wszystkie pozostałe zawłaszczyli przemocą i tylko to jedno
    jest wyjątkowe.
    Akurat to jedno święto wszyscy innowiercy i poganie z wielką ochotą i z
    uśmiechem na ustach uznali za własne, a tylko resztę przyjęli niechętnie.
    Cud.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 332. Data: 2024-01-25 15:15:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 25 Jan 2024 13:37:14 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Byłem przekonany, że w oparciu o GPS.

    GPS moze nie działac pod dachem, wymaga stałego wysyłania pozycji,
    rozładowuje baterie, a i porównanie pozycji nie jest proste.

    Skanowanie BT jest oszczędne, wysyłać może tylko napotkane kontakty,
    wyszukanie jest względnie łatwe.

    > Ale napisanie aplikacji
    > wysyłającej na życzenie użytkownika współrzędne GPS pobrane z telefonu
    > do 112 też nie wydaje mi się jakoś szczególnie skomplikowane.
    > Prezentacja tego na mapie również.

    Dokladnie, szczególnie, ze kilka takich juz jest.
    Co wiecej - moze nawet nic pisach nie trzeba, bo Android/google jakies
    takie mechanizmy ma.
    A moze nawet są gotowe mechanizmy dla operatorów.

    > Zwłaszcza, że ostatecznie to nie musi być "do metra".

    W wielu wypadkach będzie, i to bez wysiłku.

    > A ne ma tego. Ja ne piszę o jakiejś przymusowej ciągłej
    > inwigilacji do której nie wiadomo ostatecznie, kto i czemu zagląda.

    Aplikacja jest w miare bezpieczna, jak dasz prawo "tylko przy
    uruchomionej". Namierzanie przez operatora juz takie nie jest.

    J.

  • 333. Data: 2024-01-25 15:19:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 25 Jan 2024 13:40:01 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Ja jedynie stwierdzam fakt. Telefon, jeśli rozmawiasz, zużywa szybciej
    > baterię.

    To tym bardziej trzeba odebrac i prosic, zeby nic nie robiła,
    oszczędzała baterie, ale odbierała w razie dzwonienia.

    Ale to nie musi mąż rozmawiać.

    J.

  • 334. Data: 2024-01-25 15:22:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 25 Jan 2024 13:44:22 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Jakby wiedzieli, gdzie leży, to by znaleźli. Jak znasz wynik poszukiwań,
    > to zawsze można wskazać coś, co gdyby zrobiono, to by przyspieszyło
    > znalezienie. Problem, by na to wpaść, zanim znajdziesz.

    Sam wiesz, ze takie poszukiwania na duzym obszarze są mało skuteczne.
    To zamiast szukać powinniscie pomysleć, co zrobić, zeby namierzanie
    było skuteczne.

    Chocby pare razy powiedziec mediom, że policja ma informacje bardzo
    niedokładne i bezużyteczne, to moze minister coś z tym zrobi ...

    No ale nie wiem ... to tajemnica państwowa, której nie wolno ujawnić?

    J.

  • 335. Data: 2024-01-25 17:04:49
    Od: PD <p...@g...pl>

    W dniu 25.01.2024 o 14:45, Kviat pisze:

    > Oczywiście... wszystkie pozostałe zawłaszczyli przemocą i tylko to jedno
    > jest wyjątkowe.

    Wiki mówi o roku 353, czyli zanim nawet jeszcze Chrześcijaństwo stało
    oficjalną religią Cesarstwa Rzymskiego. Sprawdź sobie w tych swoich
    podręcznikach, czy w tamtych czasach Chrześcijaństwo było religią
    dominującą i na tyle silną, by jej przedstawiciele byli w stanie coś
    komuś narzucać przemocą :)

    > Akurat to jedno święto wszyscy innowiercy i poganie z wielką ochotą i z
    > uśmiechem na ustach uznali za własne, a tylko resztę przyjęli niechętnie.
    > Cud.

    W tamtych czasach, to Chrześcijanie byli innowiercami.

    PD

  • 336. Data: 2024-01-25 18:08:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.01.2024 o 15:19, J.F pisze:

    > Ale to nie musi mąż rozmawiać.
    Nie musi, ale jak żona dzwoni, to mało prawdopodobne, by w tym czasie z
    kimś innym rozmawiała.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 337. Data: 2024-01-25 18:10:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.01.2024 o 15:22, J.F pisze:
    > No ale nie wiem ... to tajemnica państwowa, której nie wolno ujawnić?

    Też ne wiem. Dlatego niechętnie wnikam w szczegóły. Pozornie sprawa
    wydaje się prosta.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 338. Data: 2024-01-25 18:17:13
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 24.01.2024 o 20:34, J.F pisze:
> [...]
    gasolutions.emergencycall_pl&hl=pl&gl=US

    et-do-sledzenia-komorek-ale-w-zdecydowanie-dobrym-ce
    lu/
    >>> https://niebezpiecznik.pl/post/pierwszy-cywilny-imsi
    -catcher-w-polsce-topr-juz-go-testuje/

    n_services_protocol

    > Dziwne. Jest taki swietny system, i operator nie korzysta, a 360 ludzi
    > szuka?

    Chcą inwigilować i pokazują jakie to niby potrzebne.

    > A moze chodzi o to:
    > "The protocol was developed in order to fulfil the Wireless Enhanced
    > 911 requirements in the United States."
    > A nie w UE :-)

    Nie przeszkadza by tego używać w razie potrzeby.

    > A google i Apple, jak rozwijąją ALM/ELS, to powyzsze mają na myśli,
    > czy cos podobnego, ale własnego?
    > A czemu własnego - bo powyższe nie działa?

    No nie wiadomo czy działa w nowych sieciach. Ale właściwie czemu by
    miało nie działać jak to sam terminal robi.

    > Cos takiego jeszcze znalazłem
    > https://ec.europa.eu/docsroom/documents/24783/attach
    ments/4/translations/en/renditions/pdf

    > 2017, a tu pilot/analiza ?

    No cusz, no cusz.

  • 339. Data: 2024-01-25 18:54:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jeśli go lokalizujesz na podstawie danych uzyskanych w jednym momencie,
    > to oczywiście nie ma.

    Ale wiesz, że lokalizacja przez operatora na podstawie BTSów nie polega
    na tym że wysyła się umyślnego co łazi od BTSa do BTSa i podłączając
    laptopa spisuje z nich dane?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 340. Data: 2024-01-25 19:07:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Musiałbym tak, jak Ty szukać. Na szybkiego znalazłem podręcznik, w
    > którym opisano zagadnienie https://tiny.pl/czwp2. I nie wiem, czemu
    > upierasz się przy tym "112", jak to jest inny tryb.

    Przecież to jest zupełnie o czym innym...

    " Staram się od czasu do czasu robić zakupy, by w sklepie spożywczym
    zobaczyć są ceny. Porównuję je do cen w skupie. Dziś bardzo ważne jest
    zjawisko, pani mnie pyta o ceny w sklepie..."

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!