  • 271. Data: 2024-01-24 18:23:45
    Temat: Re: Znów poszukiwania telefony
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jakby to było proste, to by to robiono. Uwierz, że nikt ze złośliwości
    > po omacku nie biega po chaszczach. Jeden przypadek mógłby być jakimś
    > błędem. Ale to od wielu lat się robi.

    Skoro się robi to czemu z uporem maniaka piszesz że się nie da i to bez
    sensu?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 272. Data: 2024-01-24 18:35:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 18 Jan 2024 18:34:33 +0100, Michał Jankowski wrote:
> [...]
    gasolutions.emergencycall_pl&hl=pl&gl=US

    > TOPR ma oficjalną zgodę na stosowanie IMSI-Catcher - ale tylko w
    > Tatrach. Policja też powinna takie urządzenia mieć.

    Hm, a jak to w zasadzie działa?

    https://niebezpiecznik.pl/post/topr-bedzie-mial-sprz
    et-do-sledzenia-komorek-ale-w-zdecydowanie-dobrym-ce
    lu/
    https://niebezpiecznik.pl/post/pierwszy-cywilny-imsi
    -catcher-w-polsce-topr-juz-go-testuje/

    Bo tak - trzeba sie zblizyc do telefonu na 1150m.
    W Tatrach trudne zadanie, ale jak turysta powie, ze jest między
    Giewontem a Kasprowym, to juz łatwiej się zbliżyc,
    a sprawe lokalizacji w "ostatnim kilometrze" załatwi.

    No chyba, ze faktycznie na helikopterze?

    Potrafi włączyc dzwonek w telefonie ... a jak?
    No dobra, chyba móglby po prostu zadzwonic do numeru, to dzwonek sie
    odezwie. Chyba, ze wyciszony.

    Potrafi wskazac położenie telefonu/współrzędne GPS.
    A jak?
    Jeden BTS do dokladnego namierzenia nadajnika nie starczy.

    Chyba, ze te nasze smartfony, to znacznie więcej potrafią,
    i wystarczy, ze je operator o pozycję grzecznie zapyta ...

    Cos mi chodzi po głowie, ze kiedys Francuzi użyli telefonów do
    namierzenia zasypanych przez lawiny, ale szczegółów oczywiscie nie
    podano.

    tu chyba o BT pisza?
    https://www.francebleu.fr/infos/sante-sciences/un-la
    boratoire-planche-sur-la-localisation-des-victimes-d
    -avalanches-grace-a-leur-smartphone-1613757023

    J.

  • 273. Data: 2024-01-24 18:44:42
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.01.2024 o 18:35, J.F pisze:

> [...]
    > Giewontem a Kasprowym, to juz łatwiej się zbliżyc,
    > a sprawe lokalizacji w "ostatnim kilometrze" załatwi.

    Nie wnikając w meritum chciałbym tylko zauważyć, że gdyby na podstawie
    BTS-ów dało się namierzyć telefon z tolerancją kilkuset metrów, to nikt
    by nie kombinował z takim urządzeniem. Sądzisz, ze oni też nei wiedzą i
    nie mają tej tajemnej wiedzy, ze to można w prosty sposób zrobić?

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 274. Data: 2024-01-24 18:45:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.01.2024 o 18:23, Shrek pisze:
    > Skoro się robi to czemu z uporem maniaka piszesz że się nie da i to bez
    > sensu?

    Ludzi się od wielu lat poszukuje, a nie namierza przez operatora z
    dokładnością do kilku metrów.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 275. Data: 2024-01-24 18:58:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ludzi się od wielu lat poszukuje, a nie namierza przez operatora z
    > dokładnością do kilku metrów.

    "Staram się od czasu do czasu robić zakupy, by w sklepie spożywczym
    zobaczyć są ceny. Porównuję je do cen w skupie. Dziś bardzo ważne jest
    zjawisko, pani mnie pyta o ceny w sklepie, natomiast po drugiej stronie
    są rolnicy. Rolnicy cieszą się z tego, że z wyjątkiem cen na trzodę
    chlewną, rosną ceny pszenicy, kukurydzy, rzepaku, nawet mleko rośnie. W
    związku z tym jest to miecz obusieczny"

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 276. Data: 2024-01-24 19:00:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie wnikając w meritum chciałbym tylko zauważyć, że gdyby na podstawie
    > BTS-ów _zawsze_ dało się namierzyć telefon z tolerancją kilkuset metrów, to nikt
    > by nie kombinował z takim urządzeniem.

    Poprawiłem.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 277. Data: 2024-01-24 19:00:16
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    > by nie kombinował z takim urządzeniem. Sądzisz, ze oni też nei wiedzą i
    > nie mają tej tajemnej wiedzy, ze to można w prosty sposób zrobić?

    No i to urządzenie zasadniczo nie służy do lokalizacji tylko
    podsłuchiwania i podszywania się. Więc pytania o to jakim cudem miałoby
    podawać współrzędne GPS są bardzo słuszne. W opisach poszukania wewnątrz
    budynku jest między innymi "z detektorem kierunku" co już ma jakiś sens
    biorąc pod uwagę, że jak się ma antenę kierunkową to można w
    przybliżeniu stwierdzić skąd urządzenie nadaje, ale zdecydowanie lepiej
    może określić pozycję urządzenia kilka BTSów gdy to urządzenie znajduje
    się między nimi. A sens używania IMSI-catchera w górach jest chyba taki,
    że jak się jest za górką to GSM niekoniecznie sięga a urządzeniem
    mobilnym można sięgnąć i po prostu do urządzenia zadzwonić które
    normalnie byłoby głuche. Niekoniecznie go lokalizować.

  • 278. Data: 2024-01-24 19:31:44
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    >
    > Hm, a jak to w zasadzie działa?
    >
    > https://niebezpiecznik.pl/post/topr-bedzie-mial-sprz
    et-do-sledzenia-komorek-ale-w-zdecydowanie-dobrym-ce

    Tu masz właśnie napisane
    "Możliwe jest pobranie położenia GPS telefonu poprzez komendy w
    standardzie 3GPP. W instrukcji opisywanego systemu czytamy, że ta
    możliwość jest uzależniona od wersji oprogramowania telefonu i np. część
    iPhone'ów 4 potrafi zwracać współrzędne GPS, część nie."

    A dalej odnośnik do
    https://en.wikipedia.org/wiki/Radio_resource_locatio
    n_services_protocol
    w którym pisze
    "many high-end smart-phones submit their GPS location to the mobile
    operator when requested. This happened without any sort of authentication."

    Więc jak się ma IMSI-catchera to można smartfona o to zapytać pomijając
    systemy operatora i jakieś inne po drodze.

  • 279. Data: 2024-01-24 19:52:42
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 24.01.2024 o 18:35, J.F pisze:

    > Bo tak - trzeba sie zblizyc do telefonu na 1150m.

    Wstępną lokalizację masz od operatora. Zresztą chyba to całe
    przeczesywanie pola odbywało się bliżej niż kilometr od poszukiwanej.

    MJ

  • 280. Data: 2024-01-24 20:09:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 24 Jan 2024 18:14:45 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Jaki reportaż?

    Myślałem, ze Shrek podał linka, ale nie.
    W poprzedniej dyskusji sie jakis przewijał, cos w rodzaju tego:

    https://youtu.be/P0QgHZOXqwc?t=216

    Patrzysz na film, wydaje się, ze pokazuje pozycję dokładnie, a tak
    naprawde nie wiemy jaka jest dokładność,
    ani jak sie pogarsza w polu dalej od miasta.

    > Mogą cokolwiek.

    > Jakby to było proste, to by to robiono. Uwierz, że nikt ze złośliwości
    > po omacku nie biega po chaszczach. Jeden przypadek mógłby być jakimś
    > błędem. Ale to od wielu lat się robi.

    Na Litwie sie dało.

    No ale szeregowi policjanci tego nie wdrożą,
    a minister po polach nie biega ...

    J.