  • 151. Data: 2024-01-19 20:14:21
    Temat: Re: Znów poszukiwania telefony
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.01.2024 o 19:51, J.F pisze:

    > Tylko rozporządzenie o TA nic nie pisze.

    Nad rozporządeniem jest prawo unijne. Dyrektywa wymaga przekazania
    danych o najlepszej dokładności jaką mają. Skoro jest sytsem lokalizacji
    to raczej mają oparte o TA.

    > Za dokładnie by było, czy się jednak nie da?

    Obstawiam że problem może leżeć w tym że jak system nie jest w stanie
    określić z jakąś dokładnością to jest "nie da się" a nie jest to
    wycinek pierścienia..."

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 152. Data: 2024-01-19 20:17:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.01.2024 o 19:49, J.F pisze:

    > Ale wlasnie nie. Tzn nie tylko. Potrafi namierzyc telefon z wyłączonym
    > GPS. Ale niedokładnie.

    Tak- skróty mi się...

    > No coż, nam sie cos wydaje, a Robert wie swoje.

    Tylko my rozważamy fizyczne ograniczenia i wychodzi że na ogół powinno
    być lepiej. A robert twierdzi że twierdzi. I historia pokazuje że zwykle
    im bardziej robert coś twierdzi tym bardziej się myli:P

    > Kiedys operator potrafił zlokalizować do ok 500m,
    > ale teraz jakby te usługi poznikały.

    Bo jak ktoś chce to ma apki co lokalizują z dokładnością do 5 m. Tak jak
    ci pisałem - nie wierzę że wraz z rozwojem technologii władze zgodziły
    się żeby obywateli szpiegować mniej:P To działa w drugim kierunku:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 153. Data: 2024-01-19 20:19:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.01.2024 o 20:06, J.F pisze:

    > Cos w tym jest, ale jeden mój xiaomi pokazuje puste TA,
    > a drugi zawsze 0.
    > Wiec tak na razie nie jestem calkiem przekonany.

    Jezu... znów będę musiał jakiś programik instalować żeby sprawdzić:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 154. Data: 2024-01-19 20:25:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.01.2024 o 20:08, J.F pisze:

    > google na rózne pomysły wpada.
    > Na ten niby nie powinien, ale kto wie co zechcą zmienic :-)

    W sumie... kiedyś w korpo (dawno) ałtluk mi się kompletnie wyj... Saport
    upierał się żeby do nich napisać mejla i jak tłumaczyłem że... ten
    pomysł ma pewne braki, to niezachwiani w wierze w poprawność swojego
    rozumowania kazali napisać z maila kolegi. Oczywiście wicie co było
    dalej... ;) Od tej pory nazywaliśmy ich nie IT-iki a ET-iki;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 155. Data: 2024-01-19 20:28:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 19 Jan 2024 15:54:39 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > W wypadku samochodu nie znamy numeru telefonu.

    Samochody twarde są, to moze tak łatwo nie wzywają.
    Ale jak ich przybędzie, to pewnie sie zrobi problem kto ma za to
    zapłacic :-)

    Choc z drugiej strony ... jak 99% wezwan będzie prawdziwych ..
    przyjada strażacy zasadnie, bo trzeba płyny uprzątnąc,
    przyjadą policjanci zasadnie, bo trzeba mandat wystawić,
    i całość zysk przyniesie, a nie stratę :-)

    > Celna uwaga w wypadku
    > telefonów, że mógłby być dołączony numer telefonu kontaktu, by operator
    > mógł oddzwonić i upewnić się, czy komuś zegarek z toaletki nie upadł na
    > płytki przykładowo

    Byc moze w wersji Apple jest, a zegarek byc moze potrafi odróşnic
    swobodny upadek od zemdlenia nosiciela.

    Ale ... jak zegarek na toaletce, to moze wlasciciel nie odbierze,
    szczegĂłlnie jak ktos z nieznanego numeru dzwoni :-)

    J.

  • 156. Data: 2024-01-19 20:36:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.01.2024 o 19:49, J.F pisze:
    > Kiedys operator potrafił zlokalizować do ok 500m, ale teraz jakby te
    > usługi poznikały.

    Operator namierzał telefon nie po to, że śledził właściciela, tylko było
    mu to do obsługi sieci potrzebne. Jeśli przestało być, to pewnie ich nie
    przetwarza. Tak, czy siak nie udziela tych danych organom ścigania.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 157. Data: 2024-01-19 20:36:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 19 Jan 2024 18:22:14 +0100, Shrek wrote:

    > Dwa BTSy z sektorem 120 stopni i TA to już całkiem dokładnie wychodzi.

    Mogą wyjsc dwie lokalizacje.

    Ale sprawdzic dwie, to ciągle niewiele.

    > Czyli jak wyżej - jeden to już całkien dobra poszlaka, dwa to całkiem
    > dobrze, trzy to prawie w punkt. I jeszcze technicznie to chyba każdy BTS
    > widzi telefon a nie tylko własnego operatora.

    Trzy to prawie punkt, dwa to dwa prawie punkty, choc czasem gorzej,
    ale jeden to pierscien lub choćby półpierscien.
    Duzo szukania, ale kompania zomo taki pierscien w dwie godziny
    przeszuka :-)

    J.

  • 158. Data: 2024-01-19 20:40:14
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Niby jest taka możliwość.
    > https://antyweb.pl/starlink-dostepny-na-smartfonach

    W 2024 roku pojawi się możliwość przesyłania wiadomości tekstowych, a od
    2025 roku przepustowość systemu wzrośnie na tyle, że pojawi się usługa
    przesyłania danych oraz dzwonienia. Z łączności satelitarnej poza
    telefonami od 2025 roku będą również mogły korzystać urządzenia IoT.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 159. Data: 2024-01-19 20:54:39
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.01.2024 o 20:28, J.F pisze:

> [...]
    > przyjada strażacy zasadnie, bo trzeba płyny uprzątnąc, przyjadą
    > policjanci zasadnie, bo trzeba mandat wystawić, i całość zysk

    Problem się gdzie indziej pojawi. Już teraz jest tak, że ktoś dzwoni, że
    człowiek leży i dysponuje się patrol. Patrol jedzie, sprawdza i
    ewentualnie wzywa karetkę. A to czas wydłuża, zwłaszcza, że karetka
    czeka i jedzie do zgłoszenia, zaś patrol z innej interwencji.

    > Byc moze w wersji Apple jest, a zegarek byc moze potrafi odróżnic
    > swobodny upadek od zemdlenia nosiciela. Ale ... jak zegarek na
    > toaletce, to moze wlasciciel nie odbierze, szczególnie jak ktos z
    > nieznanego numeru dzwoni :-)

    Ja dostrzegam większe problemy. Północ. Właściciel poszedł spać. Mamy
    zgłoszenie z bloku, co ma mieszkań. Budzić wszystkich pytając o
    zdrowie? Samochód, to choć przeważnie łatwiej znaleźć.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 160. Data: 2024-01-19 22:10:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.01.2024 o 19:54, J.F pisze:

    > No ale jak jezdzi gdzie indziej, to moze Ci motorka sprawdzić :-)

    No właśnie w tym sęk, że i tak nie może.

    > Poza tym ja tam czasem widze, jak radiowóz stoi. Znaczy sie pilnują
    > porządku. I paliwa nie spalają, albo znacznie mniej.

    To coś jak wiszący na ścianie AED. Mamy nie używać, żeby sobie wisiał?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!