  • 101. Data: 2024-01-18 23:50:01
    Temat: Re: Znów poszukiwania telefony
    Od: PD <p...@g...pl>

    > I już reasumując. Pomyślcie, jak się czują ci policjanci, którzy tam
    > "dymali" całą noc robiąc wszystko, by kobietę znaleźć i teraz czytają
    > taki materiał

    Popatrzmy realnie. Zawsze znajdziecie powód by sprawę olać. Jeśli
    robiliście wszystko by kobietę znaleźć, to nie z potrzeby serca i
    poczucia obowiązku a dlatego, że ktoś wam kazał i nie było innego
    wyjścia. Tudzież sytuacja była taka że nie dało się olać. Zatem
    odpowiadając na pytanie jak czują się policjanci, którzy czytają taki
    materiał, moja odpowiedź brzmi - mają wyjebane i prędzej się śmieją niż
    płaczą :)

    PD

  • 102. Data: 2024-01-19 00:20:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-01-18, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
> [...]
    9704/watchos

    > Chińskiej wersji nie miałeś? Nie używam Apple Watch. Skoro da się zrobić

    Czy ten błyskotliwy dowcip o znacza, że przestałeś rozumieć angielski?
    Wczesniej jakoś rozumiałeś.

    > to na upadek to tym bardziej na jakiś przycisk.

    Być może jest to coś co powinno być zrobione na poziomie funkcji
    systemu, choć mam tu dość mieszane odczucia.

    --
    Marcin

  • 103. Data: 2024-01-19 00:41:52
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-01-18, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Taa, a potem jadę na narty ... no, dobrym narciarzem jestem, nie
    > wywracam sie czesto :-)
    > Ale moze zegarek czujny, i jak wstaję po upadku, to nie alarmuje ...

    Świat użytkowników nie-appla dowiedział się o tej funkcji z narzekań
    użytkowników appla, że ich zegarek wydzwania pod 112. Teoretycznie taki
    zegarek analizuje kupę rzeczy (zmianę pozsycji, puls, przyspieszenie i
    parę innch), ale jak z każdą wystarczająco skomplikowaną czynnością coś
    się zawsze może sp..lić i tak się właśnie często dzieje, choć może mniej
    spektakularnie, skoro apple nie wycofuje tych zegarków z rynku.

    > Tak, ze ciekawa jest tu tylko ta satelita ... z czego korzystają?
    >
    > I dziwne zestawienia "dostępności".

    No ciekawe, ale czy nie wynika z wiadomych restrykcji?: "Satellite
    connectivity isn't offered on iPhone models purchased in Armenia,
    Belarus, China mainland, Hong Kong, Macao, Kazakhstan, Kyrgyzstan and
    Russia". A może bardziej z rekstrykcji "krajowych"? Chiny pilnują aby im
    tam nic nie szpiegowało, a iphona pewnie niektórzy by chcieli.

    > https://support.apple.com/en-sg/HT213426

    To też ciekawe: "Emergency SOS via satellite is free for two years after
    the activation of an iPhone 14, iPhone 14 Pro, iPhone 15 or iPhone 15
    Pro." Ciekawe co potem się dzieje.

    > P.S. Airtaga applowskiego można ładnie namierzyc, ale raczej w
    > ruchliwym miescie amerykanskim niz w polu. Choc jak nosiciel tez ma
    > iphone, to chyba i w polu.

    Jak jest nosiciel to w miarę wszędzie. Namierzyć można na
    tyle skutecznie, że Apple ma bądź miał z tym problem.
    https://www.npr.org/2022/02/18/1080944193/apple-airt
    ags-theft-stalking-privacy-tech

    Ciekawe, wygląda, że Samsung zareagował wczesniej:
    https://www.pocket-lint.com/gadgets/news/samsung/156
    586-samsung-smarttag-update-is-designed-to-defeat-st
    alkers/

    --
    Marcin

  • 104. Data: 2024-01-19 01:01:02
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-01-18, Shrek <...@w...pl> wrote:
    > To może inaczej - kupiłeś komputer, trzymasz go w mieszkaniu w które
    > wynająłeś i tak czy inaczej musisz za nie płacić. Internet też masz
    > ryczałtowo opłacony, oprogramowanie zakupione. Jakie odnosisz
    > oszczędności nie korzystając z niego?

    Domowy komputer nie jest najlepszym przykładem bo raz, nie wymaga
    nakładów na swoje utrzymanie, dwa nie zużywa się istotnie w trakcie
    użytkowania.

    > Albo inaczej (choć już mniej dokładnie). Latanie samolotu kosztuje w
    > cholerę pieniędzy a jednak firmy walczą o to żeby jak najkrócej stały na
    > lotniskach. Bo po to zostały wylizingowane żeby latać i na nich zarabiać.

    Tez niedobry przykład bo raz, są wylizingowane zby zarabiać więc jak
    latają to zwykle zarabiają pokrywając koszty lizingu, dwa, że dłuższe
    stanie generuje tu ekstra koszty.

    Wbrew pozorom ja rozumiem koncept, ale jednak fakt jest taki, że ten
    czas i sprzęt kosztuje. Nie jest to takie proste przełożenie jak np.
    wynajem jakiegoś drogiego, popularnego użądzenia, ale koszty nadal są.
    Bezpośredniość tych kosztów ujawnić się może np. w przypadku, gdy
    dostaniesz więcej zgłoszeń w tym samym czasie i nie będzie
    sprzętu/etatów aby je obsłużyć. Ponieważ pewnie nie ma zwyczaju
    wynajmowania ekstra sprzętu czy ludzi do obsługi takich zdarzeń, to
    nastąpi tu przeniesienie kosztów np. na służbę zdrowia, a dalej na mniej
    lub bardziej szarego obywatela, bo służba zdrowia już raczej popierdala
    i nie ma za dużo etatowych (czas) rezerw.

    --
    Marcin

  • 105. Data: 2024-01-19 01:07:00
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-01-18, io <i...@o...pl.invalid> wrote:
    > I jeszcze z innej strony. Bo padło, że lekarze mieliby robić akcję
    > informacyjną. No to ja kiedyś dzwoniłem do placówek służby zdrowia, na
    > pogotowie w sprawie seniora i żadnej pomocy udzielić nie chcieli.
    > Tłumaczyli się ... niejako brakiem możliwości technicznych. Znajome, prawda?

    Akcja informacyjna to nie, że chodzą np. po rynku i informują, albo
    robią jakies odczyty. W przypadku gdy diagnozują pacjenta z cukrzycą,
    dają mu osobiście (ważne), np. broszurkę w której klarownie, krok po
    kroku jest wyjaśnione, co nalezy zrobić z telefonem, żeby w razie
    potrzeby bliscy / służby mogły pomóc.

    --
    Marcin

  • 106. Data: 2024-01-19 01:08:34
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-01-18, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Kwadratura koła. Wychodzi na to że trzeba formację rozdupczyć i
    > zatrudnić kogoś kto tej kwadratury nie zauważy - wtedy będzie działać;)

    Trzeba utworzyć więcej etatów bo to nic nie kosztuje :)

    --
    Marcin

  • 107. Data: 2024-01-19 01:17:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-01-18, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Ale zadaniem policji nie jest oszczędzanie sprzętu a działanie.
    > Niebezpiecznie zbliżasz się do modelu roberta żeby nie używać
    > defibrylatora, bo się zużyje i nie będzie sprawnego na stanie:P

    Zadaniem służb jest być dostępnmym w sytuacjach wymagających interwencji
    tych służ. Jeśli mamy akcję gdzie kilkuset ludzi z tonami sprzętu szuka
    kilka dni jednej osoby to już nie są dostępni. Formalnie, aby byli
    dostepni należałoby zapewnić jakąś redundancję. Nikt tego nie robi.
    Dlaczego?

    --
    Marcin

  • 108. Data: 2024-01-19 01:41:18
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Czy ten błyskotliwy dowcip o znacza, że przestałeś rozumieć angielski?
    > Wczesniej jakoś rozumiałeś.

    Nigdy się go nie uczyłem, a w zasadzie uczyłem 2 lata. Kilka innych
    języków dłużej. Ale bardziej mi chodziło o to, ze to polskojęzyczna grupa.

  • 109. Data: 2024-01-19 01:46:46
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > się zawsze może sp..lić i tak się właśnie często dzieje, choć może mniej
    > spektakularnie, skoro apple nie wycofuje tych zegarków z rynku.

    ale my tu o skomplikowanych mechanizmach , a tu by wystarczył przycisk
    SOS, który by wysłał do CPR żądanie pomocy ze współrzędnymi GPS. Nawet,
    jakby to był najbliższy adres z geolokacji, to i tak wiemy, że to gdzieś
    mniej więcej.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 110. Data: 2024-01-19 01:53:02
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > kilka dni jednej osoby to już nie są dostępni. Formalnie, aby byli
    > dostepni należałoby zapewnić jakąś redundancję. Nikt tego nie robi.

    Po pierwsze nie masz racji, jeśli chodzi o brak rotacji. Jeśli to długo
    trwa, to się robi rotację. Ale najczęściej to tak długo nie trwa. Jak
    szukasz potrzebującego pomocy człowieka, to nie możesz sobie tego na
    kilka dni rozplanować i się organizuje tyle sił,m by to zrobić w
    sensownym czasie.
    --
    (~) Robert Tomasik