  • 91. Data: 2024-01-18 19:33:31
    Temat: Re: Znów poszukiwania telefony
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To są realne koszty. Ktos ten sprzęt kupił.

    I już jest kupiony. Niezależnie czy używany czy nie.

    > Ktos będzie musiał kupic jak
    > obecny się zużyje.

    Od tgo jest a i się mocno raczej nie zużywa - no może śmigłowce...

    > Wszystko tak działa.

    NIe. Cena ryczałtowa. Policjant kosztuje tyle samo wpierdalając pączki
    jak i robiąc coś pożytecznego. A nawet jakby kosztował inaczej to jego
    praca została zapłacona ryczałtem i ma robić a nie się lenić.

    > A jeśli uważasz, że to jakiś specjalny obszar
    > finansów to ponownie, niech instrukcje napisze ktoś kto jest finansowany
    > podług tego modelu, jest takich na pęczki.

    Etat.

    > Wtedy nic to kosztowac nie
    > będzie poza paliwem.

    Z grusza tak właśnie jest.

    To może inaczej - kupiłeś komputer, trzymasz go w mieszkaniu w które
    wynająłeś i tak czy inaczej musisz za nie płacić. Internet też masz
    ryczałtowo opłacony, oprogramowanie zakupione. Jakie odnosisz
    oszczędności nie korzystając z niego?

    Albo inaczej (choć już mniej dokładnie). Latanie samolotu kosztuje w
    cholerę pieniędzy a jednak firmy walczą o to żeby jak najkrócej stały na
    lotniskach. Bo po to zostały wylizingowane żeby latać i na nich zarabiać.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 92. Data: 2024-01-18 19:34:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.01.2024 o 14:36, J.F pisze:

    > Jak szukają jakiejs osoby po polach, to co się dziwisz ..

    Kwadratura koła. Wychodzi na to że trzeba formację rozdupczyć i
    zatrudnić kogoś kto tej kwadratury nie zauważy - wtedy będzie działać;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 93. Data: 2024-01-18 19:36:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.01.2024 o 14:17, J.F pisze:

    > Amortyzacja moze i tak liczona, ale jak sprzęt dobry, to można używać
    > dłużej, albo sprzedać używany drożej.

    Ale zadaniem policji nie jest oszczędzanie sprzętu a działanie.
    Niebezpiecznie zbliżasz się do modelu roberta żeby nie używać
    defibrylatora, bo się zużyje i nie będzie sprawnego na stanie:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 94. Data: 2024-01-18 19:51:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A w lesie?

    NIe wiadomo dopóki nie sprawdzisz w konkretnym przypadku.

    > Ludzie przeważnie nie giną w mieście. No wyjątkiem było to
    > dziecko w Andrychowie, ale wpadło do jakiejś wolnostojącej reklamy.

    I co - sygnał w tej reklamie zaginął czy był inny powód że pisaleś że i
    tak to nic nie da?

    > nie typowa sytuacja.

    Za to zachowanie kulsonów jak najbardziej typowe.

    > Wiesz ile to jest kilometr w lesie w górach? A jak
    > Ci pisałem, to w górach może być kilka, czy nawet kilkanaście kilometrów
    > - o tym już nie piszesz.

    A w arktyce wcale - co to ma do rzeczy. W górach jej szykali?

    > Za to w mieście 200 metrów, to jest czasem całe
    > osiedle mieszkaniowe. Weź sobie dowolne miejsce w Twojej okolicy, gdzie
    > znasz teren i warunki, wrysuj na Google okrąg o promieniu 200 metrów i
    > popatrz. Oceń, ile by Ci i Twoim kolegom zajęło przeszukanie tego
    > terenu, ale tak, byś miał 100% pewności,

    Masz rację - skoro nie ma 100% pewności to nie warto zaczynć - typowy
    kulson jest typowy.

    > Już pomijam to, w jaki sposób te deklaracje operatorów mają się do
    > danych rzeczywistych, bo to jest osobna kwestia. W tym konkretnym
    > wypadku sprawdzono 11 wskazanych lokalizacji i na żadnej z nich nie było
    > poszukiwanej osoby.

    Nie wiemy skąd pochodziły te lokalizacje.

    Natomiast tu ciekawostka:

    "Formalne zawiadomienie dotyczące zaginięcia 60-latki zgłoszone zostało
    w Komisariacie Policji VII w Krakowie w dniu 13 stycznia br. we
    wczesnych godzinach rannych. Wówczas po uzyskaniu zgody na publikację
    wizerunku i danych kobiety opublikowano i rozesłano do mediów komunikat
    o zaginięciu 60-latki."

    > Kiedyś pisałeś, że coś tam się falami radiowymi
    > zajmowałeś.

    NIe sądzę...

    > To powinieneś wiedzieć, jak one się propagują w terenie
    > zabudowanym. Czy sądzisz, że oni na pałę sobie te lokalizacje wyznaczali
    > i biegali po nich?

    Się dowiemy. Może

    > Zapraszam Cię. Przyjedź na takie poszukiwania.

    Dzięki za propozycję. Trochę niefortunna, bo jak szukałem moto to jak
    zauważyłeś popełniłem całe mnóstwo błędów:P Teraz mam też zaginionych
    szukać?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 95. Data: 2024-01-18 19:56:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.01.2024 o 14:21, J.F pisze:

    > No, to teraz włącz te lokalizacje, wyłącz GPS, wyjedz gdzies w teren,
    > może być Kocmyrzów, pare km od BTS, i namierz swój telefon.

    No własnie chętnie bym wyłączył GPSa i sprawdził po samych BTSach, ale
    chyba mna stockowym andku się nie da.

    > Ale podali dokładnosc?

    Nie. Ale podejrzewam, że jest dokładnie taka jak wszyscy piszą - od
    kilkudziesięciu metrów w mieście do kilku kilometrów w dziczy. Dlaczego
    maiałby być inna niż wynika z techniki?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 96. Data: 2024-01-18 19:59:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.01.2024 o 14:35, J.F pisze:

    > Poprzednia była taka, ze telefon działał, ale z osobą nie było
    > kontaktu.

    Bez znaczenia w kontekscie lokalizowania telefonu.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 97. Data: 2024-01-18 20:05:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.01.2024 o 12:41, J.F pisze:

    > No wlasnie widzisz ... nasi się tak chwalą?

    No orange - kilka razy podawałem.

    > Może i mogą, ale skoro nie wymaga?

    Chociażby po to że mają już interfejs, więc nie ma sensu sobie życia
    utrudniać.

    > Kolejna sprawa, to zapisywanie tych lokalizacji, jakby prokurator
    > chciał sprzed pól roku np ...

    Ale my jakby nie o tym. Nie tomasikuj:P

    > No właśnie. Wiec poszukaj może jakis wiarygodnych informacji co mogą,
    > i w jaki sposób ...

    Podałem co pisze operator. Robert nie podał żadnych źródeł.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 98. Data: 2024-01-18 20:22:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.01.2024 o 16:44, J.F pisze:

    > Tylko ze słusznie zauważasz, ze cos ich za dużo.
    > W okolicy kazda siec ma 2-3 BTS, jesli wierzyc stronie, częśc chyba
    > nawet wspólna, wiec skąd te 11 pozycji?
    >
    > Czyżby jednak operator potrafił określić coś więcej niż pozycję BTS?

    > Hm ... gdyby miała stary telefon ... czy jest szansa, ze on ciągle
    > w starym GSM/TDMA/2G gada?

    Na stokowych ustawieniach nie. Ale i 3G i LTE ma parametr TA. Wiec znamy
    pozycję BTSa, sektor i odległość z dokładnością do 100 metrów gdzieś.
    Sporo.

    > Ten stary standard ma wkrótce być zlikwidowany, ale chyba jeszcze nie
    > jest. O - Tmobile zlikwidował juz 3G, Orange rozpoczął likwidację 3G,
    > ale 2G chyba jeszcze działa.

    LTE ma TA i w przełożeniu na metry to zmiana o jeden to jakieś 75m.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 99. Data: 2024-01-18 21:11:14
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.01.2024 o 13:48, J.F pisze:
    > A takie cos może być ?

    Nie, bo to nie jest informacja, ze mogą ustalić do kilkudziesięciu metrów.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 100. Data: 2024-01-18 21:39:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.01.2024 o 19:56, Shrek pisze:

    > Nie. Ale podejrzewam, że jest dokładnie taka jak wszyscy piszą - od
    > kilkudziesięciu metrów w mieście do kilku kilometrów w dziczy. Dlaczego
    > maiałby być inna niż wynika z techniki?

    Tak dla ustalenia uwagi

    https://mostwiedzy.pl/pl/publication/download/1/bada
    nie-i-analiza-dokladnosci-radiolokalizowania-termina
    li-ruchomych-w-srodowisku-miejskim-w-systemi_58603.p
    df

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!